CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Finansiere Bobil

Go down 
+6
Jan Ole
Camping Kai
ArneO
Sten Rune
Thomas
Stine
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 22:53

Jeg arbeider ikke for penger. Wink Er uføretrygdet med en forsikringsutbetaling som kanskje brukes til bobil. (ikke alt da...) Så det er hobby/familie-ting som gjør at jeg veksler mellom landsdelene en god del i løpet av året.

Men nå holder jeg på å få bobildilla kjenner jeg. bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeOns 13 Okt 2010 - 22:57

Lykke til
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 10:28



Hei Stine

Når du en gang skal kjøpe bobil eller vogn må du vurdere forhandleren nøye,der er mange som bare er ute etter pengene og vil helst ikke se deg etter at pengene er på konto.

Ser at du tilhører Vestlandet og der er det mange av den type forhandlere.
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 11:16

Ja jeg har fått med meg at det er litt cowboy-tilstander i bransjen.

Men hvis min bobil er en ombygd FIAT er det vel FIAT-verkstedene jeg drar til for å få utført service på bilen?
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 11:39

Dette er en forhandler som har et godt rykte:

http://www.bobilnamsos.no/

Har ikke hørt om klager på denne forhandleren.
Studer denne hjemmesiden og still spørsmål om garantiordninger, kompetanse på rep. av chassie og bodel til forhandlere i ditt nærområde.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 15:51

Stine skrev:
Ja jeg har fått med meg at det er litt cowboy-tilstander i bransjen.

Men hvis min bobil er en ombygd FIAT er det vel FIAT-verkstedene jeg drar til for å få utført service på bilen?

Hei
Du har rett i det bildelen er ikke problemet,men det sitter som regel et påbygg på Fiaten eller hva det måtte være av biltype.(Du kan jo bruke det verksted du vil,det trenger ikke være Fiat forhandler)
Har pratet med mange rundt om som har masse dårlige erfaringer.

Vi kjøpte vår bil i Tyskland og er fornøyd med det.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 15:56



Hei Rashid
Ka det går lenge siden jeg har sett /hørt fra deg,er du i det vakkre Trøndelag eller i varmere strøk (om det finnes da) Smile
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 16:10

Dethleffs skrev:

Du har rett i det bildelen er ikke problemet,men det sitter som regel et påbygg på Fiaten eller hva det måtte være av biltype.

Ja det gjør det jo. Og hvis dusjen lekker eller hevealkoven går i vranglås er det forhandleren ja.

Jeg syns de forskjellige bilmerkene ser veldig like ut inni. Vil ikke et dyktig verksted fikse bo-delen uansett merke? Men problemet er vel at du må betale selv har du kjøpt av en cowboy.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 17:10

Stine skrev:
Dethleffs skrev:

Du har rett i det bildelen er ikke problemet,men det sitter som regel et påbygg på Fiaten eller hva det måtte være av biltype.

Ja det gjør det jo. Og hvis dusjen lekker eller hevealkoven går i vranglås er det forhandleren ja.

Jeg syns de forskjellige bilmerkene ser veldig like ut inni. Vil ikke et dyktig verksted fikse bo-delen uansett merke? Men problemet er vel at du må betale selv har du kjøpt av en cowboy.

Joda alt kan fikses hvor du måtte ønske,men om det er garanti jobb bør jo forhandler brukes.Det er da problemene starter om det er en useriøs forhandler,mensom Rashid skriver det er også seriøse forhandlere.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 17:33

Dethleffs skrev:


Hei Rashid
Ka det går lenge siden jeg har sett /hørt fra deg,er du i det vakkre Trøndelag eller i varmere strøk (om det finnes da) Smile

Har vært en smule i farta ja, for å si det sånn.
Vi stakk fra "by`n som e triveliast i Trøndelag" (Levanger så klart) 1ste mai. Kjørte via Montenegro og Ungarn (samt div. anna land) tilbake til Levanger. Klipte plen samt var ferievikar på bybussen i 14 dager før vi kjørte via Finland til Frankrike (rivieraen) og heim via Italia og div. anna land og parkerte på gårdsplassen 14 nde sept. Da måtte plena klippes igjen. Utrolig som gresset vokser om man er borte en snartur. Nå er bobilen parkert for vinteren, avløst av skolebuss og bybusskjøring. Kan jo ikke bare sitte å glane ut vinduet heller mens man venter på våren.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 17:52

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 18:03

Johnny skrev:
Rashid. Da må denne være noe for deg.
http://www.vanning.no/gressklipper/robomow-gressklipper.html

Dæsken, starter du kronerulling tror du flower ?
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 18:23

Dæ! Har du bobil med plæn og du Very Happy
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 18:32

Stine skrev:
Dæ! Har du bobil med plæn og du Very Happy

Jada Very Happy , men plena lar vi være igjen heime sammen med vinterboligen Razz når vi er på tur.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 20:09

Rashid skrev:
Dethleffs skrev:


Hei Rashid
Ka det går lenge siden jeg har sett /hørt fra deg,er du i det vakkre Trøndelag eller i varmere strøk (om det finnes da) Smile

Har vært en smule i farta ja, for å si det sånn.
Vi stakk fra "by`n som e triveliast i Trøndelag" (Levanger så klart) 1ste mai. Kjørte via Montenegro og Ungarn (samt div. anna land) tilbake til Levanger. Klipte plen samt var ferievikar på bybussen i 14 dager før vi kjørte via Finland til Frankrike (rivieraen) og heim via Italia og div. anna land og parkerte på gårdsplassen 14 nde sept. Da måtte plena klippes igjen. Utrolig som gresset vokser om man er borte en snartur. Nå er bobilen parkert for vinteren, avløst av skolebuss og bybusskjøring. Kan jo ikke bare sitte å glane ut vinduet heller mens man venter på våren.

Hei
Ja det forstår æ en skal ikke på så lange turen før plena er overgrodd Very Happy men dere hadde sikkert en fin "helgatur"men masse sunny

så det blir busskjøring nå ja.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 20:35


Bruk "Generell prat" tråden gutter. Suspect

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Finansiere Bobil - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeTor 14 Okt 2010 - 21:43

eller PM kanskje...Eller telefonen, er ok det også! lol! lol!
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 13:55

Sten Rune skrev:

Bruk "Generell prat" tråden gutter. Suspect

Beklager at det spora litt av her,men det er noe jeg har med fra andre caravanforum der det er helt vanligt,( som du sikkert har sett Sten Rune)
at alle seriøse tråder ender opp med div prat om alt og ingenting.

Men skal prøve å ikke gjøre det om igjen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 14:53

Dethleffs skrev:


Beklager at det spora litt av her,men det er noe jeg har med fra andre caravanforum der det er helt vanligt,( som du sikkert har sett Sten Rune)
at alle seriøse tråder ender opp med div prat om alt og ingenting.

Men skal prøve å ikke gjøre det om igjen.
Jeg sier bare: lol! lol!
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 16:18

På tide med et saklig spørsmål da - hvor mye koster det å forsikre en bobil? Og er det andre utgifter utover drivstoff og service som er store?
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 18:08

Stine skrev:
På tide med et saklig spørsmål da - hvor mye koster det å forsikre en bobil? Og er det andre utgifter utover drivstoff og service som er store?

Tja si det? Kommer jo an på hvor du bor i landet bl.a. Jeg betaler NOK 4.500,- på vår Dethleffs I 6501B 2008mod. med ei årlig kjørelengde på 30.000km. Når det er sagt, så har jeg samla alle våre forsikringer i ett selskap, og da blir jo "stykkprisen" litt lavere pr. forsikringsobjekt.
Vinterlagring kan jo bli ei ekstra utgift, men der må man jo ringe rundt å forhøre seg. Er totalvekta over 3,5t så er det årlig EU kontroll, ca. en tusing. Kjettinger for 3 hjul må være med bl.a.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 18:43

Er der bonus på bobilforsikring i likhet med forsikring på vanlig bil?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 20:04

Takk Rashid - da har jeg forsikringsprisen det sånn omtrentlig.


De fleste bobiler har seng bak og salong foran. Er det alltid slik at salongen kan gjøres om til en ekstra seng?
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 20:05

Johnny skrev:
Er der bonus på bobilforsikring i likhet med forsikring på vanlig bil?

Prøvte en forsikrings-kalkulator på nett. Den krasjet før jeg fikk pris - men den spurte om opptjent bonus. Så det kan virke som det er bonus også for bobil ja.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 20:33

Stine skrev:
Johnny skrev:
Er der bonus på bobilforsikring i likhet med forsikring på vanlig bil?

Prøvte en forsikrings-kalkulator på nett. Den krasjet før jeg fikk pris - men den spurte om opptjent bonus. Så det kan virke som det er bonus også for bobil ja.

Joda, bonus som på vanlig personbil. Men noen selskap setter "tak" på totalvekt på 5t. Andre på 7,5t.
Jeg flyttet 70%`n min fra personbilen til bobilen da vi kjøpte vår første bobil. Nå har jeg 70% på begge, man kan jo forhandle seg fram til høy bonus på bil nr. 2 hvis man har kjørt skadefritt. Det er jo "bare" å true med å skifte selskap det, så blir de så samarbeidsvillig så.
Til Toppen Go down
Stine
CARAVANER
CARAVANER
Stine


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Vestlandet
Registration date : 12.10.2010

Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitimeLør 16 Okt 2010 - 21:53

Takk igjen Rashid - det var nyttig å vite. Finansiere Bobil - Page 2 190968
Til Toppen Go down
Sponsored content





Finansiere Bobil - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Finansiere Bobil   Finansiere Bobil - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Finansiere Bobil
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Flytte inn i bobil
» Da ble det bobil på oss også.
» Tilhenger på bobil
» Bobil til familie på 5
» Barn i Bobil

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: