CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lurer på en del om Primus elpatron

Go down 
2 posters
AvInnlegg
nyprofil




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.10.2010

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 9:57

Hei,har kjøpt meg en -88 knaus azur 530 som jeg sliter litt med å få varme i.eieren før meg opplyste om at gass annlegget ikke har vært i bruk på veldig mange år å panna foran er delvis koblet ifra.inne i vogna så sitter det en primus elpatron 714961,er uvist når den var i bruk sist for eieren før meg viste ikke om den engang;-). når jeg trykker på betjeningspanelet så starter 12 voltpumpa men elpatronen er kald,vet heller ikke om det skal sitte innebygd pumpe i elpatronen.vet at den får 220 volt+at det sitter en plugg foran på elpatronen hvor det går 3 ledninger inn,rød,svart og hvit. måler 12 volt på den svarte og rød men den hvite vet jeg ikke hva er til.er ikke noen klikkelyd i elpatronen.på betjeningspanelets kontakt nr 9 og 10 så går det 2 brune ledninger ut som mangler et eller annet.sitter koblet sammen med en motstand men ingen plastikk over,skar det sitte en termostat der?går utifra at det skal være mere enn bare det + - hjulet foran på panelet.

noen som kan hjelpe meg litt med dette?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 10:02

Kan du fikse litt detalj bilder kanskje? Blir lettere å hjelpe da. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
nyprofil




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.10.2010

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 10:05

skal få tatt noen neste gang jeg er der ute,står et par timer unna.

men ligner på denne bare at den heter 714961 :http://www.husvagnsforum.com/media/kunena/attachments/legacy/images/elpatron02.jpg
Til Toppen Go down
nyprofil




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.10.2010

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 10:15

betjeningpanelet er likt til dette:http://campingnorden.dk/pdf_filer/data_primus_varme_teknik.pdf

men så har det vært et eller annet på siden også.
Til Toppen Go down
nyprofil




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.10.2010

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 10:18

lurer også på hvor mye sirkulasjon det skal være,på min så hører jeg det drypper.er det nok?

fant foresten ut at elpatronen jeg er uten pumpe.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 10:49

Tja, drypper sier ikke så mye, om 12v pumpa er lik den jeg hadde er den på bare 1,5 watt så voldsomt er det nok ikke.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
nyprofil




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.10.2010

Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitimeLør 6 Nov 2010 - 10:52

ok,skal kanskje ikke gi noe mere enn drypping da,kanskje fylle på tanken så jeg slipper å høre på den dryppinga.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lurer på en del om Primus elpatron Empty
PosteTema: Re: Lurer på en del om Primus elpatron   Lurer på en del om Primus elpatron Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lurer på en del om Primus elpatron
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Elpatron Primus
» Primus 2490
» Primus 2450
» Primus 2480
» Primus

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: