CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde 3010 kontrollpanel uten strøm

Go down 
AvInnlegg
henben




Male
Antall Innlegg : 3
Registration date : 09.11.2010

Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeTir 9 Nov 2010 - 20:51

Hei,
Har en Alde Compact 3010 med digital kontrollpanel, skjemen er blank og virker strømløs. Dette var tilfelle først i september, startet da oppvarming med AC der mintempen er 18grC..etter en dag så var Alde displayen i orden igjen og alt virket fint. Alden gikk så i en liten uke. Har deretter tatt stømmen til hele vogn da jeg trengte strømmen til noe annet, deretter var displayet blankt igjen.
Har målt at det er 220V og 12V inn på varmeren, de to 3,15V sikringene på 12V systemet er ok og nivå på exp tanken er ok.
Måler ingen spenning mellom rød og svart ledning fra varmer til kontrollpanel.
Kan det være termosikringen som er røket? Måler 12V over denne.
Er det noen som har noen gode tips i denne saken.
Til Toppen Go down
henben




Male
Antall Innlegg : 3
Registration date : 09.11.2010

Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Saken er løst   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeTir 16 Nov 2010 - 22:34

Lasket over termosikringen, slik at jeg fikk 12V isteden for 0,35V, fikk deretter 5V direkte mot kontrollpanel. Alt fungerer og jeg må nå skifte termosikring så er alt ok. Saken er avsluttet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Re: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeTir 16 Nov 2010 - 22:53

Hei, jeg sitter med bruksanvisningen/montasjeveledningen for 3010. Og leter etter termosikringen for overoppheting. Men finner ikke ut hvor den er på 3010. Kan du fortelle meg hvor den er plassert? Takk!

Ev på hvilken figur den er tatt med, og ev tall som er referert til den. Om du har det tilgjengelig da! Smile
Til Toppen Go down
henben




Male
Antall Innlegg : 3
Registration date : 09.11.2010

Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Re: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeTir 16 Nov 2010 - 23:39

Hei,
Den er ca. plassert under pluss sin glass sikring (3,15A) på kretskortet i Aldevarmer enheten og er merket med F2 i service manualen sin tegning. Fant manualen i dette forumet under topic "Alde 3010".
Ble dette forståelig?

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Re: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeOns 17 Nov 2010 - 9:32

Joda, forståelig det. På 3000 sitter den utvendig, men pga. kabler og avgassrøret er det ikke enkelt å finne den, og få skrudd av hetta. Og selvsagt er hetta svart! tongue
Men den er nå der inne et sted, og det er slikt en bør vite om den dagen den slår ut. Slike ting pleier å skje når det er kaldt ute! Det gjorde det til meg i vinter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Re: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeOns 17 Nov 2010 - 17:51

Mann fryser ikke på fingerene når mann har alde, de går varme på tastaturet Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Re: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitimeOns 17 Nov 2010 - 18:25

Tom RS skrev:
Mann fryser ikke på fingerene når mann har alde, de går varme på tastaturet Laughing

Og andre fryser ikke i ræva da de ikke klarer å sitte rolig og bare nyte livet i sin egen vogn, men må stadig bort og sjekke hva andre bedriver innenfor vognas fire vegger. Razz Razz
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Empty
PosteTema: Re: Alde 3010 kontrollpanel uten strøm   Alde 3010 kontrollpanel uten strøm Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde 3010 kontrollpanel uten strøm
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Mørkt kontrollpanel/display på Alde 3010
» Alde 3010 Compact, strøm og gassdrift
» Alde 3010 varmer ikke på strøm
» Alde 3010 - oppvarming med både strøm og gass
» Alde 3010 Gas Failure

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: