CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Spikertelt

Go down 
+37
Bjørnar
hobby 650 kfu
Camping Kai
André
quattro1
Børge
janp
OyvindSP
ArneO
bsbiker
Polar 680
Remi
Tor-Inge
kbanto
CGJ
ulla
K@ffe@vt@len
Tommy
Black Betty
Hege
Kånå te Maen
hpk
Truls
bjørn
Fjellcamping
Tore
Arild
larud
Ronny
Lene
Johnny
Kurt
karen
Sten Rune
Admin
Jan
Jan Ole
41 posters
Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Next
AvInnlegg
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeOns 13 Feb 2008 - 21:19

Jan

Hvlike tykkelse bør man velge i veggene?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeOns 13 Feb 2008 - 21:30

Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeOns 13 Feb 2008 - 21:48

Fjellcamping skrev:
Jan

Hvlike tykkelse bør man velge i veggene?
personlig ville jeg bygget i reisverk og stappa inn 10 cm i veggene, og brukt tømmerpanel på utsiden(ser ut som tømmerstokker)
men av de to tykkelsene du nevner så gå for den tykkeste av de.
blir det for kalt er det raskt å skru på 5 cm lekter og isolere på innsiden, for deretter å kle med innvendig kledning etter eget ønske.
du har da fremdeles det utseendet som du tydeligvis ønsker på utsiden
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTor 14 Feb 2008 - 13:41

Fjellcamping skrev:
Sitat :
Mange mener maskinlaftet ikke egner seg til bruk i kyststrøk.
Der
vi har vintercamp er det 3 stk. som har maskinlaftet, og de sier det
fungerer godt. Det som jeg synes er stygt er at de ikke har fått til en
skjult strammestang for å holde dette sammen,men de bruker synlige
strammestropper.

Mener du at de har strammestropper for å holde lafteplankene sammen?
Er det ikke noe som holder plankene tett nok sammen?

Det stemmer det, det blir brukt strammestropper, ikke noe annet.
Det med kyststrøk har jeg ingen ikke greie på da jeg ikke er snekker, men noen mener visst at det ikke duger.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTor 14 Feb 2008 - 13:47

Jan skrev:
Fjellcamping skrev:
Jan

Hvlike tykkelse bør man velge i veggene?
personlig ville jeg bygget i reisverk og stappa inn 10 cm i veggene, og brukt tømmerpanel på utsiden(ser ut som tømmerstokker)
men av de to tykkelsene du nevner så gå for den tykkeste av de.
blir det for kalt er det raskt å skru på 5 cm lekter og isolere på innsiden, for deretter å kle med innvendig kledning etter eget ønske.
du har da fremdeles det utseendet som du tydeligvis ønsker på utsiden

Helt enig, mest mulig isolasjon og minst mulig energibruk
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTor 14 Feb 2008 - 13:57

det brukes kun reisverk og 10-15 cm isolasjon på spikerbuer der jeg står, stadig flere som bruker gulvvarme, spesielt i inngang der sko og klær oppbevares. brukes mye skumgummi som isolasjon mellom vogn/spikertelt, fungerer godt det
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTor 14 Feb 2008 - 17:36

Høres fornuftig ut det som blir sagt her. Rikelig med isolasjon er energibesparende og bra på alle måter.

Varme i gulvet høres også meget fornuftig ut. Er det slik at en hobbysnekker/elektrikker som meg kan legge varme i gulvet selv?
Eller må man ha fagfolk på plass?
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 19:37

Dette burde vel vegard svare på men jeg tror det er samme krav som hjemme, dvs alt annet enn lampett ledning og lyspærer skal utføres av elektriker..og har jeg feil kommer det nok noen og sier fra...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 19:58

[quote="Fjellcamping"
Varme i gulvet høres også meget fornuftig ut. Er det slik at en hobbysnekker/elektrikker som meg kan legge varme i gulvet selv?
Eller må man ha fagfolk på plass?[/quote]



Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Skjult varme og downlights har du IKKE lov til å legge selv. Heller ikke fast installasjon av stikk og brytere.

Du kan lage deg skjøteledninger til opptil 25amp (6 mm2) og montere lampett-ledninger og -brytere.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Spikertelt - Page 9 Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 20:04

Dette kan du gjøre selv:
Skifte dekselet for koplingsbokser, brytere og stikkontakter, men ikke selve den veggfaste delen.
Montere og skifte varmeovner dersom de har bevegelig ledning og støpsel.
Kople til eller skifte topolede støpsler i bevegelig ledning til og med 25 A, med og uten jording.
Kople til eller skifte topolede skjøtekontakter og apparatkontakter til og med 16 A med og uten jording.
Kople til og reparere lampetter, bordlamper etc. med bevegelig ledning, og også brytere på ledningen.
Kople til og skifte lamper som henger i takkrok e.l., tilkoplet med støpsel/stikkontakt, kronklemme eller "sukkerbit2, dersom ikke lampene er å betrakte som en del av den faste installasjonen. Det må være strekkavlastning på selve ledningen, slik at kontaktene ikke belastes fysisk.
Skifte andre lysarmaturer i tørre rom med isolerende gulvdekke.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Spikertelt - Page 9 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 9 Mar 2008 - 16:34

Dette hadde vert noe å bygge spikertelt av det.

Spikertelt - Page 9 Glasbord25

Produkt: 25 mm Glasbord® Sandwich Paneler er et holdbart, innendørs panel i glassfiberarmert plast (grp) med 25 mm ekstrudert polystyren.


Typiske egenskaper:
Varmeledningsevne: 0,033 W/mK
Egenvekt: 5,60 kg/m3
Farge: Hvit
Bredde: 1,197 m

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 9 Mar 2008 - 22:10

Hei J.O
Jeg har forstått det sånn at du har satt deg inn i dette med alutelt. Vi vurderer å kjøpe oss Alutelt i år. På Gloppen Camping går det jo bare i Flexicamp og Harmony-telt. Disse synes jeg faktisk er to av dem fineste på markedet.

Hva er din mening om disse to? Da tenker jeg på kvalitet og pris. Jeg vil tro at det gjerne er en fordel å kjøpe en av disse siden begge "selgerne" har fast plass på campingen. Da burde jo evt. reklamasjoner være kurrant. Hva blir det til med deg? Skal du bygge selv? Har hørt rykter om det. Vet du hva det vil komme på?
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 0:20

Truls skrev:
Hei J.O
Jeg har forstått det sånn at du har satt deg inn i dette med alutelt. Vi vurderer å kjøpe oss Alutelt i år. På Gloppen Camping går det jo bare i Flexicamp og Harmony-telt. Disse synes jeg faktisk er to av dem fineste på markedet.

Hva er din mening om disse to? Da tenker jeg på kvalitet og pris. Jeg vil tro at det gjerne er en fordel å kjøpe en av disse siden begge "selgerne" har fast plass på campingen. Da burde jo evt. reklamasjoner være kurrant. Hva blir det til med deg? Skal du bygge selv? Har hørt rykter om det. Vet du hva det vil komme på?

Hei Truls.
Jeg mener at Harmoni har lagt et hakk foran, mest på grunnlag av at de hatt doble vinduer i flere år.
Flexi Camp tilbyr visstnok dette nå, sies det, og da blir det mer smak og behag. Selv likte jeg ikke disse til å begynne med, men har forandret mening etter hvert.
Harmoni passer glimrende til Hobby Landhaus, etter min mening ikke fullt så bra til vanlige vogner.

Jeg har byggetillatelsen i lomma, panelene i hengeren og vinduene kommer i morgen. Holder på å lage vinduskarmer i rustfritt.

Jeg kommer til å bygge i Flexi Camp stilen, mest for å matche naboene, men og av byggetekniske årsaker.
Prisen blir ikke så høy som å kjøpe hos noen av forhandlerene, men den blir høy nok allikevel.
Håper å få et resultat som ikke skjemmer plassen og er slik at jeg selv kan glede meg over det i mange år. Suspect Suspect Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 10 Mar 2008 - 13:23

Sten Rune

Ok, takker for infoen. Er vel kanskje best å følge reglene. Hvis det skulle oppstå branne eller noe sånt er man på dyyyypt vann.
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Truls
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Truls


Male
Antall Innlegg : 314
Age : 55
Localisation : Florø. Vogna er plassert på Gloppen Camping, Sandane
Registration date : 15.10.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTor 13 Mar 2008 - 22:07

Hei igjen. Har vært offline et par døgn. Routercrash kalles det Evil or Very Mad
Restultatet ditt blir helt sikkert bra. Kommer du innover i påsken? Vi reiser innover i morra.

Vi vurderer frem og tilbake og klarer ikke å bestemme oss. Vi liker godt Harmony-teltet, men ser fordelen med hel bakvegg i Flexi-campen. Ellers mener jeg at det er fornuftig av deg å bygge i samme stil som naboene dine. Vi har fått plass 6-8 meter fra Ole H, og han hadde vel mistet nattesøvnen hvis vi kom med et Harmon-telt. Very Happy Jeg har foresten alltid sagt at hvis vi hadde hatt plass ved sjøen slik som du, ja da hadde jeg kjøpt Flexi-camp. Synes at de passer fint der nede. Litt penthouse aktige Smile

Uansett virker det som at vi havner på tett oppunder 100 000 kr for et telt til en 720 vogn. Et alternativ er jo å bygge selv. Jeg har snakket med Johnny på Vestnes og jeg skal få paneler av han, nå når de skal igang med den neste kjemikalietankeren, men det var dette med tommeltottene, da. Jeg vet faktisk ikke hvor mange jeg har. Få er det iallefall ikke Surprised Dette med byggeløyve er jo også en ting. Jeg var i kontakt med teknisk etat tidligere i uka, og de skal komme å se på tomta vår. Håper at det ordner seg.

Snakket forresten med Fredriksen, naboen din i går. Han har kjøpt seg en Adria 743. Han regnet med å få den til påske. Så når du kommer med nyvogna di, så blir det jo riktig så pent der borte på kanten :-)

Jeg har lagt ut et bilde som du sikkert drar kjensel på, nesten nederst på fremsiden av www.campingdagboka.com.

Håper at jeg treffer deg på Sandane snart. Skal bli spennende å følge prosjektet ditt.

J.O. skrev:
Truls skrev:
Hei J.O
Jeg har forstått det sånn at du har satt deg inn i dette med alutelt. Vi vurderer å kjøpe oss Alutelt i år. På Gloppen Camping går det jo bare i Flexicamp og Harmony-telt. Disse synes jeg faktisk er to av dem fineste på markedet.

Hva er din mening om disse to? Da tenker jeg på kvalitet og pris. Jeg vil tro at det gjerne er en fordel å kjøpe en av disse siden begge "selgerne" har fast plass på campingen. Da burde jo evt. reklamasjoner være kurrant. Hva blir det til med deg? Skal du bygge selv? Har hørt rykter om det. Vet du hva det vil komme på?

Hei Truls.
Jeg mener at Harmoni har lagt et hakk foran, mest på grunnlag av at de hatt doble vinduer i flere år.
Flexi Camp tilbyr visstnok dette nå, sies det, og da blir det mer smak og behag. Selv likte jeg ikke disse til å begynne med, men har forandret mening etter hvert.
Harmoni passer glimrende til Hobby Landhaus, etter min mening ikke fullt så bra til vanlige vogner.

Jeg har byggetillatelsen i lomma, panelene i hengeren og vinduene kommer i morgen. Holder på å lage vinduskarmer i rustfritt.

Jeg kommer til å bygge i Flexi Camp stilen, mest for å matche naboene, men og av byggetekniske årsaker.
Prisen blir ikke så høy som å kjøpe hos noen av forhandlerene, men den blir høy nok allikevel.
Håper å få et resultat som ikke skjemmer plassen og er slik at jeg selv kan glede meg over det i mange år. Suspect Suspect Suspect
Til Toppen Go down
http://www.campingdagboka.com
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 18:58

Her er et spikertelt jeg synes er skikkelig stilig. Veggene er prefabrikerte elementer med isolasjon inni, omtrent som en campingvognvegg. Vet ikke hva slag det er.

Spikertelt - Page 9 Img4067yl3
Spikertelt - Page 9 Img4066zx6
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 22:45

Det heter Campolaris og sist jeg sjekka prisen ut fra "mine" spec ble det ca 150 laken.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 22:49

Så flott ut det der men det må da bli fryktelig tungfyrt med et så stort telt med tynne vegger og ingen bakvegg?? vi hadde -26 i påska og vi hadde det godt og varmt vi....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 6 Apr 2008 - 22:55

Kan tenke meg at den er dyr ja. Ser skikkelig forseggjort ut og mye arbeid med montering. Har drevet menn i biler med utenlandske skilt flere dager. Nå til sist med noe ekstra på taket.

Ronny, er det ingen bakvegg på den?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 7 Apr 2008 - 23:59

hpk: vet ikke jeg, men er det ikke sånn det bruker å være på sånne ferdig telt da?
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeOns 21 Mai 2008 - 23:33

Noen som har vært borti disse teltene?
www.wee.no
Veldig god pris.
(maen som fant det SmileSmile Og så han som var "LITT" skeptisk til camping, og skulle IHVERTFALL ikke ha noen form for isolert fortelt. Tror det var monteringen av Pentahelvete som tok piften ut av han . He, he SmileSmileSmile
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeMan 26 Mai 2008 - 20:34

Gratulerer til Truls med nytt oletelt cheers cheers cheers

Spikertelt - Page 9 Dsc00010

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 27 Mai 2008 - 9:02

J.O.

Det der var jo stilig da........ oletelt scratch ??

Grattis Truls!!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 27 Mai 2008 - 9:36

May-Britt skrev:
J.O.

Det der var jo stilig da........ oletelt scratch ??

Grattis Truls!!!

Produsenten heter Ole. Det er Flexi Camp. Ole har fast plass 20-30meter fra Truls, bakom.
Truls er medlem her på forumet og ivrig camper utover de fleste av oss.


http://www.freewebs.com/campinggal/index.htm

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 27 Mai 2008 - 9:49

J.O.

Fant jo denne inne på nettsiden din

Spikertelt - Page 9 Flexicamp%20ole%20morten

De er jo skikkelig stilige da......... Jeg personlig har mer sans for noe som dette (og bua di) enn spikerbuer i treverk....... syns dette passer bedre til ei vogn........

En liten hundretusen for det her da sikkert??
Vet du hvordan de er på vinteren??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 27 Mai 2008 - 10:09

På dette stedet her er det sjelden noe kaldere enn -15ºC. Det har vært noe problemer med kondens sies det, men det var på de første som ble produsert og før det ble satt inn tilstrekkelig med ventiler.
Nå er det mulig å endre tykkelsen på vegger å tak om det er ønskelig tror jeg.
Det leveres nå som ekstra utstyr dobble vinduer til teltene.

Akkurat dette var nok en av de tingene som gjorde at jeg bygde selv,nettopp muligheten til å velge vinduer av høyere kvalitet.

Tipper teltet på bildet med doble vinduer og skikkelig gulv kommer på 100+(+)

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 27 Mai 2008 - 10:15

Og ditt telt kommer på samme pris eller??

De er jo innmari store da i forhold til de fleste spikerbuer så at prisen er en del høyere er greit å forstå.....

Jeg har sans for ditt valg med å bygge selv, så kan en velge lufting og vinduer/dører akkurat som en vil ha det selv. Da vet en hva en lager og en vet hva en får...... og en bestemmer selv hvor en vil ha vinduer og dører......

De flexi camp teltene er de beregnet på å plukkes fra hverandre igjen som iso campene??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 27 Mai 2008 - 12:07

May-Britt skrev:
Og ditt telt kommer på samme pris eller??

De er jo innmari store da i forhold til de fleste spikerbuer så at prisen er en del høyere er greit å forstå.....

Jeg har sans for ditt valg med å bygge selv, så kan en velge lufting og vinduer/dører akkurat som en vil ha det selv. Da vet en hva en lager og en vet hva en får...... og en bestemmer selv hvor en vil ha vinduer og dører......

De flexi camp teltene er de beregnet på å plukkes fra hverandre igjen som iso campene??

Prisen på mitt blir nok ikke så høy, endelig pris veit jeg ikke enda. Men jeg har uansett lagt vekt på gjøre ting skikkelig. Solid gulv med gulvvarme og skikkelige energiglass, samme som du ville montert i hus.
Flexi Camp kan nok plukkes fra hverandre, men ikke mange ganger tror jeg. Iso Camp har låser som en bare slår over og de er nok mer egnet til opp/ned montering.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 17 Jun 2008 - 18:32

tro det eller ei..men dette bildet er fra et spiketelt!!!
Spikertelt - Page 9 10_-761471685
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 17 Jun 2008 - 18:33

hm..så ut som det var ett sidebygg til isocampen...
her er linken
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13731310&sid=1cbaJQZlP045363&pos=44&tot=219&page=2
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 17 Jun 2008 - 18:35

Morten E

Er badet i Kabe'n så lite at du har satt av et hjørne i bua di???.. he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Spikertelt - Page 9 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 17 Jun 2008 - 18:39

Sten Rune skrev:
Morten E

Er badet i Kabe'n så lite at du har satt av et hjørne i bua di???.. he he
hm..avslørt!!!!lol! lol!
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 23:46

Nå skal jeg óg vurdere spikertelt. Lettvint når man skal reise a gitt. Trenger ikke pakke ned noenting. Til og med øl'en sto på bordet. Borte ble de...........

Spikertelt - Page 9 Spikerbufz0
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 7:30

Her er spikerteltet vi har kjøpt og snart sees vel det i fritt svev slik det er avbildet over her, dog uten møbler Razz

Spikertelt - Page 9 67_829613975
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitimeTir 19 Aug 2008 - 8:40

Ser dere diskuterer denne galskapen her inne på denne tråden. I fare for å bli skikkelig poppulær her inne, SPIKERTELT ER EN UTING SOM ALDRI SKULLE VÆRT TILLATT.

Hvorfor skal vogna parkeres sammen med noe slikt da? Kan ikke dere som har slikt heller lage ei lita hytte da?????? Kolonihage?

Vogna har hjul og skal trille. BASTA Very Happy .
Til Toppen Go down
Sponsored content





Spikertelt - Page 9 Empty
PosteTema: Re: Spikertelt   Spikertelt - Page 9 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Spikertelt
Til Toppen 
Side 9 av 17Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Next
 Similar topics
-
» spikertelt
» Spikertelt
» spikertelt spørsmål
» Gulvvarme i spikertelt
» Stenderverk/isolasjonstykkelse i spikertelt - erfaringer ?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: