CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Isabella Villa

Go down 
5 posters
AvInnlegg
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 22:37

Vi vurderer, rettere sagt vi har vel egentlig bestilt et Isabella Villa 650 telt og lurer på om det er flere her på forumet som har det. Har vært litt i kontakt med campist som har det men er det flere som har erfaring med det?
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 20:42

Da var forskudd betalt og Villa 650 med termotak, vintersikring og tilpasset bakvegg bestilt. cheers Så da vet vi vel hva vi har å gjøre til våren. Har også forhørt meg om Isabella kunne være behjelpelig med å få sydd en vegg som man kan avdele forteltet med slik at det ikke blir så mye å varme opp om vinteren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 21:29

Har vært på hovedkontoret hos Isabella i fjor, og jeg så ikke noe systue. Men jeg var bare på lageret og det kunne godt ha vært ei systue der. Ville være meget underlig om de ikke kunne hjelpe deg med dette, ev. vise deg et firma som de samarbeider med. Cool

Finnes et firma i Trondheim som er meget flinke til å sy og reparere seil og telt. end meg en PM og det skulle skjære seg.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 22:45

ovhi skrev:
Da var forskudd betalt og Villa 650 med termotak, vintersikring og tilpasset bakvegg bestilt. cheers Så da vet vi vel hva vi har å gjøre til våren. Har også forhørt meg om Isabella kunne være behjelpelig med å få sydd en vegg som man kan avdele forteltet med slik at det ikke blir så mye å varme opp om vinteren.

Grattis hvor står dere ?
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 9:16

Gratulerer med teltet!

Det eneste jeg har å si om Isabellas norske representant, er at jeg flere ganger har blit lovet gull og grønne skoger , men hver eneste gang har jeg blitt skuffet. Ingenting har skjedd, og intet av det som har blitt lovet har blitt noe annet enn tomme ord. Det er samme person som har talt tomme ord hver gang.
Jeg foretrekker ingen ord framfor tomme ord.

Når det er sagt er jeg svært godt fornøyd med teltet og Isabella forøvrig:-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 14:59

Vi står på Laxsjøn Camping og Friluftsgård ved Bengtsfors I Sverige.
Var hos en forhandler her i Norge og ba om tilbud på Villa men det tok uker før man fikk noe svar og innen det hadde jeg bestemt meg for å kjøpe i Sverige. Og når man ser at man kan spare massssse penger på å kjøpe det i Sverige, var saken enkel.
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 13 Mai 2011 - 17:26

Er det noen flere her inne som har bestilt Isabella Villa telt Question
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 13 Mai 2011 - 20:09

Naboen har nettopp satt opp tilsvarende fra Eurotent, ser riktig så fint ut og vel også en god del billigere etter det jeg har forstått. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 15:00

Nå begynner frustrasjon å gå over i sinne Isabella Villa 715312 . Telt bestilt i desember og fortsatt ikke fått det. Har fått flere leveringsdatoer gjennom våren men det var helt sikkert at det skulle komme i midten av juni, så får jeg i dag mail om at det dessverre har blitt forsinket og ikke kommer før uke 26. Må si at vi direkte har blitt holdt for narr av Isabella. Vi har jo kjøpt av svensk forhandler og der har i alle fall innformasjon vært en mangelvare. Har i ren frustrasjon logget meg inn på Isabella sine svenske sider og sendt sinnamail Isabella Villa 388844 flere ganger men det viste seg at når jeg sender fra en norsk mailadr. så havner mailen til Isabella Norge. Så en dag ringte de (Isabella Norge) og han forsto godt at jeg var frusterert for de hadde innformert sine kunder som hadde bestilt telt.
Greit nokk så gjør de forandringer på teltet men i jan/feb bør Isabella ha en formeining om det tar 2 eller 6 mnd å få produsert det. Hadde vi da fått vite det hadde vi kjøpt et annet telt, så dette er vel å holde kundene for narr. Dette begynner vel å lukte advokatmat. Vet ikke helt på rettigheter ved slike tilfeller men det virker ikke som Isabella vil gi noen kompensasjon for det. Hadde vi ikke tilpasset terrassen til teltet hadde vi kjøpt annet telt på flekken Isabella Villa 742796
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 15:34

Noe herk. Men en terrasse er da vitterlig ikke umulig å kort inn, eller på noen måte tilpasse. Vil du forlenge en terasse, men ikke vil ha alle skjøtene etter hverandre så er det også flere og elegante løsninger som gjør en terasse langt mere tiltalende enn 7-8 meter bord bortover. Men det er jo litt opptil hver enkelt også hva en liker.

Si ifra så kommer jeg med kapp-/Kløyv-/gjærsaga og annet småtjafs og bygger om. Men si ifra før kl 17 da, ellers blir det litt lite igjen av helga. lol!

NB: du får servere litt "Norrlands guld" da! Og gjerne den varianten som er på Systemet, og gjerne før jeg kvesser opp saga. What a Face
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 15:46

He he, Systemet ha vi ikke vært på på mange år, Bruker Bottleshop247.com og får det levert 500 m unna vogna cheers .
Tilpassa terassen for 3 uker siden med å korte inn 1 m på ene sia og forlenge med 1 m på andre sia så. Det har seg slik at den totale terassen er på ca 58 kvm og på den delen hvor teltet har stått før har akkurat den delen vært 5 cm høyere enn resten av terassen. Så nå er forhøyningen tilpasset Villa og det er bygd en ramme rundt hvor teltet skal stå på.
OBS: kommer du innom skal du få smake tysklandsvarer lol!

Men takker for tilbudet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 15:59

flower


Sist endret av JanP den Tir 12 Jul 2011 - 22:09, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 19:00

JanP skrev:
Au, skulle fikse bremser på vogna i helga jeg ja. Glemte det. Og så har kona ei lang liste med ting å gjøre. Hekk skal plantes, ordne trapp terasse, lage et blomsterbed foran kjøkkenet... Nei, det ser dårlig ut dette! Shocked
få deg ny kone lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeFre 17 Jun 2011 - 19:07

Jan skrev:
få deg ny kone lol!

lol!


Sist endret av JanP den Tir 12 Jul 2011 - 22:11, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 21:17

Da har vi hatt ei og ei halv ukes ferie og Villa teltet er endelig på plass cheers .Begynte riktignokk med en tur på 60 mil for å være bomsikker på at vi hadde det til første helga. Så da vi var tilbake på torsdag kveld satte vi oss ned og begynte å skru sammen vinkler til monteringa. Så kom fredagen og monteringa startet med god hjelp av nabo på campingen. Fredag fikk vi montert skjellettet og montert veggene. Men tror det har gått litt fort i svingene for Isabella for å få teltet klart. For monteringsanvisninga var veldig dårlig og med feile mål på. Så når vi skulle montere veggene måtte vi løsne alle tversoverstag for å få de tredd på duken Rolling Eyes . Men etter å ha lest campist sin innformasjon om monteringa hadde vi bare strammet en skrue på hver vinkel (takk for innformasjon Very Happy )

Så på lørdag fikk vi løftet det på plass og fikk på taket. Søndag gikk med til å stramme vegger og skru skruer. Mandag isolerte vi gulvet og flyttet inn møblene og tirsdag fikk vi endelig strammet taket da vi fikk verktøyet for det.

Så det var ikke akkurat avslapping på begynnelsen av ferien men nå kan jo vi sitte og kose oss når andre skal ta ned og sette opp teltene sine.

Men må vel få lov til å si at vi er veldig fornøyd med resultatet og gleder oss til å bruke det gjennom vinteren. Skal ta opp med Isabella om å få sydd en delevegg så man slipper å varme opp hele forteltet.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 22:43

Det er moro! Og nå kom jeg på at jeg ikke har lagt inn Villa-sidene på den nye campist.info - men det for jeg se til å gjøre!

Moro å høre at det har gått bra, men jeg regner med at du har et mye større Villa enn oss som bare har 450 - den går det an å varme opp på vinteren...


Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeOns 13 Jul 2011 - 15:14

Vi har et 650 telt. Etter forandringene som er gjort i år lages ikke 450 lengre, nå er det bare 550 og 650 som lages. Ser for meg at jeg får delt av slik at rommet blir ca 3 x 3,5 m. Og at man får til et system slik at det er enkelt og ta ned og sette opp hvert år.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitimeTor 14 Jul 2011 - 10:42

..har sett at de ikke lager det lille teltet lenger. Og ja, jeg forstår at det kan bli en del ufordringer å få varme i 650-teltet. Vi bruker gjerne en propanovn pluss 2 kW strøm for å holde gensertemperatur i minus 10 grader :-)

Vi har faktisk på litt om natta også, det er å fyre for kråkene, men det er veldig deilig å ha en halvvarm sluse på vei ut i virkeligheten:-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





Isabella Villa Empty
PosteTema: Re: Isabella Villa   Isabella Villa Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Isabella Villa
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Helårstelt Vivaldi/Isabella Villa
» Isabella sun blue
» Kondens/fuktighet i Isabella villa telt.
» Helårstelt Vivaldi/Isabella Villa - noen erfaringer?
» Isabella

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: