CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ferien 2007 - vognamatører på tur

Go down 
+2
Johnny
Legacy
6 posters
AvInnlegg
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 10:24

Ferien 2007, del I
Etter noen dager hos opphavet, gikk turen fra Brumunddal til Mageli på Tretten.
Der ble vi vel faktisk 5 dager. Det var mye drittvær, men vi fikk da med oss Hunderfossen, den nye Gondolbanen ( far hater høyder ) en tur til Gaiastova på Hafjell ( for å sjekke åssen de rike og berømte har det.. ) Vegmuseet og fjellsprengemuseet ble også besøkt, samt Lillehammer Caravancenter ( Hobby da gitt.. )

Så gikk turen oppover dalen, til Sjoa der vi tok av vegen for å sjekke effekten på Legacyen mot Randsverk. Mye fin Bondsk natur, og lite trafikk. Nesten øverst i Heidal oppdaget jeg at jeg har glemt å tanke opp. En rask resonnering, jeg klarer meg til Beito. Etter glaning på Kuer og eting av " ljromgraut" og vafler, kom vi oss da til Maurvangen, der vi slo leir. Trodde hele teltet vårt skulle blåse til helv.. men når jeg banka ned alle pluggene, og bardunerte med jekkestropper, ekstra elkabel over taket på teltet og dermed tok vi sjansen..

Mandagen var det drømmeforhold i Jotunheumen, og fin fottur ble foretatt. Tirsdagen opprandt, med varsel om dritt i mente. Vi brøt opp, og blåste over Valdresflya ned til Beito, fikk oss fuel, og dundra ned gjennom Valdres, til Bengnadalen og Hønefoss, over Jevnaker og hjem. Det regnet så det sprutet nesten hele veien, over Valdresflya hadde vi i perioder maks 30m sikt.
Subaruen viste sine overlegne retningsstabilitet og kjøregenskaper, og fraktet familen trygt hjem på drittføret.

I morra starter del II. Første stopp er bjønntitting på Hallingdalen, så blir det over Gol videre til Måbødalen. Om jeg tør.
Så er målet Odda- Kinsarvik, Haukeli og Setesdalen til Kr. Sand og dyreparken.

L..
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 10:30

Hakadal - Nesbyen, ca 160km
Torsdag 19.07

Etter at ferien del I var overstått, ble det klart at om vi skulle vente på FINT vær, måtte vi vente lenge. Etter to dager hjemme, så det ut til at vi kunne få AKSEPTABELT vær, og det mente vi måtte duge. Vi plottet en omtrentlig reiserunde, og satte avgarde igjen med vogn og unger og pikk og pakk.

Etter fyll av bensin, is og det hele, gikk turen mot Hønefoss, og videre oppover Hallingdalen. Dagens reisemål var Nesbyen. Vi rastet og koste oss, og etter hvert kom vi da oss fram.
Nesbyen Camping midt i sentrum så litt stusslig ut, så vi satset i stedet på Sutøya Feriepark. Der var det iof. Greit nok, men vi syns det var litt mye bråk der, samt ganske trangt mange steder. Likevel ikke verre enn at vi ble der to dager, der bla.a bjørneparken på Flå ble besøkt.
Dette var ganske populært hos eldstemann, og veldig populært hos pappa og mamma. Flotte dyr viste seg fint fram, og de hadde andre dyr enn bjørn der også, særlig var elgen, som det gikk an å mate, veldig populær hos barna. Pinnsvinet, som vi fikk lov å klappe, var også veldig populært. Av andre dyr, var fugler, griser, geiter og rådyr med unger.

Nesbyen – Geilo, ca 71km
Søndag 22.07

Videre gikk turen mot Geilo. Vi passerte Gol i fint driv, og glante litt på Gol Camp i forbifarten. Jøje meg for et anlegg. Litt upersonlig kanskje? Mot Geilo fikk vi virkelig smake på åssen det er med oppoverbakker, men det var lite trafikk så det gikk som på skinner.

Vi kom oss til Geilo – og etter litt rasting ved museet; fikk vi surra oss ned på Campen.
Han som skulle hjelpe oss på plass, dirigerte oss til helt feil sted. Så ventet han til hengeren var koblet fra, og alle støttebeina var nede, før han kunngjorde at ” der kan dere ikke stå ”.
En ekstra takk til deg ! Campen var trang som fy, men med grei beliggenhet, og ganske OK fasililiteter, ble den likevel akseptert. Dagen etterpå bøtta det ned, og da mener jeg
B Ø T T A, så vi tok en tur til Geilo. Ikke så spennende sommer som vinter, men vi fikk oss da litt pizza, og jeg fikk sjekket prisen på trådløst kontor. Som jeg syns var alt for dyrt, til så vidt lite bruk jeg kan tenke meg. Dessuten hater jeg bindingstider, særlig på sånne ting.

Geilo – Garden, ca 75km
Tirsdag 24.07

Dagen etter der igjen, skulle vi over fjellet. Det var fortsatt kaldt, men man har da vinterisolert vogn, så vi satte av sted. Synd for oss, men sikta var dårlig mange steder. Dog ikke så dårlig at det ikke ble en fin tur. Vi fikk til og med stoppet nesten på toppen, og spist deilig fjellunsj. Med kaffe atåt var dette fine saker.

Så gikk turen over fjellet, og ved GARDEN øverst i Måbødalen fant jeg ut at det var påtide med en rast. Det var langt igjen til Kinsarvik, og jeg hadde lyst til å ha god tid på det strekket. Planen var løslig å se på Vøringsfossen, samt kanskje kraftverksdammen litt høyere opp.

Vi fikk en fin plass nesten nede ved elva, men det var vått og sølete bortover der. Men – utsiktene til egen strandlinje, gjorde at vi pressa vogna på plass, med Legacyen i lav, gikk det egentlig greit. Deretter kom teltet i gang, og SÅ kom regnet. Mye regn, dvs. veeeeldig mye regn. Den gressmatta som allerede var en hengemyr, ble nå til en sumpmyr. Vi tok oss en tur og kikka på Vøringsfossen ( i regnet ) og koste oss ihel i teltet. Guttungen fisket litt, og ellers hadde vi det også bra. Det var alt for langt til strøm, men med 12V batteri og nok propan, holdt vi oss gode og varme.

Garden – Kinsarvik, ca 75km
Onsdag 25.07

Den natta kom regnet. Det vi trodde var århundrets syndeflod tidligere på dagen / kvelden, var visst bare en lett yr. Når vi sto opp på morningen, var det en del grinete teltere der. Mon tro hvorfor ? Når jeg dytta barnevognen bortover, sto vannet midtveis opp til navet…

Vi fikk ned teltet, pakket bilen, og selv om det hadde samlet seg en del tilskuere, som med dårlig skjult skadefryd hadde finni fram popcorn og campingstoler, for å bivåne idioten nede ved elva som skulle opp igjen, så måtte jeg dessverre skuffe disse. Legacyen dro selvsagt fram vogna uten en eneste cm hjulspinn.

Jeg hadde gruet meg veldig til vegen ned Måbødalen, da dette jo regnes som noe ganske utenom det vanlige. Må derfor innrømme at pulsen var noe høyere enn normalt når vi skulle starte nedstigningen. Dette var jo selvsagt bare tull. Med Legacyen trygt nedgiret på lavgir, gikk turen ned som en drøm, nesten uten å bruke bremsepedalen. Min uro var mildt sagt overdreven, og det ganske mye også. Man lærer så lenge man har Lever.
Vi måtte selvsagt innom SIMA anlegget, men turen opp til fjellgarden for bli en annen gang.

Eldstemann på 31/2 syns det var veldig stas med opplegget med hjelm på hodet og vernevest.
Artig å se åssen ting ble bygget i sin tid.

Vi fortsatte til Kinsarvik, på det vi Østlendinger vil betegne som smale svingete Vestlandsveier. Dessverre var det fullt på Hardangertun, men Kinsarvik Camping var ikke så dårlig det heller. Fin plass under noen trær, 100m bak ” sentrum ” Kvelden ble benyttet til hopping på trampolina mv.

Kinsarvik-Røldal, ca 84km
Torsdag 26.07

Vi bestemte oss for å forlate Vestlandet igjen, da været var tvilsomt, og spådd tvilsomt. Så mens kona underholdt barna på lekeparken, fikk jeg unna litt vasking og tørking av tøy. Ettersom campingen var utstyrt med verdens tregeste tørketrommel, tok dette sin tid, og vel så det. Kursen ble deretter satt mot Odda, som ble elegant forbikjørt. Deretter var det opp forbi Låtåfoss ( foreviget av Øystein Sunde ) og en liten rast ved butikken ( er det dette som er den omtalte brua mon tro ? Uansett – vi kjørte på mot Røldal, og etter masse bakker, svinger og hårnåler, samt tuneller til småens store glede, kom vi oss ned til slutt. Jaggu glad jeg ikke kjører her vinterstid..

Vi valgte Røldal Skysstasjon ( feil camping IGJEN ) og fikk oss en grei plass der. Men – kaldt vann i dusjen vi betalte masse penger for, samt kaldt ( OK, lunkent da .. ) vann til oppvask, ble en skuffelse. Dessuten gikk jeg en tur senere på kvelden, og oppdaget at de andre campingene ved kirken var MYE finere beliggenhetsmessig. Så veit vi det….

Røldal – Evje, ca 230km
Fredag 27.07

Neste dag, skulle vi over Haukeli. Været var grisete, og tunnelen var selvsagt stengt. Følte nesten det var nær ved å falle snø når jeg sto der og ventet. Vi kom oss da trygt over, og ned til Haukeligrend etter hvert. Gamleveien var helt grei, så lenge man slapp møte noen. På Haukeligrend tok vi av mot Hovden, og kjørte igjen oppover og oppover og til slutt var vi på toppen. Etter en kort rast i Sauemøkk-Mekka, durte vi ned til Hovden for en rask tanking, og ettersom været hadde slått seg HELT vrangt, og regnet pøste ned, dundret vi på nedigjennom Setesdalen. Evje var målet, vi vil til Sørlandet.

Vi kom oss fram, og etter litt diskusjon ble vogna plassert ved siden av lekeplassen, med teltet mot. Tanken var at jr kunne leke litt på egenhånd, med pappa trygt innenfor synsvidde. Praktisk – særlig ettersom det var trådløs sone der, til fri benyttelse.

Flotte lekeplasser, god utsikt mot elva, god plass, hyggelig og diskret vertskap, rene toalettanlegg, inkludert trådløs sone, og kort vei til butikk, og i tillegg til dette, særdeles hyggelige priser, er dette herved kåret til turens fineste plass.

Evje-Kristiansand, ca 62km
Søndag 29.07

Så var det capt. Sabeltann som skulle besøkes. Vi dro tidlig på søndagen, og kjørte direkte til Dvergsnestangen, etter råd fra forumet. Vi ble ikke spesielt imponerte, men fikk da gnukka vogna på plass oppe i en lang, tynn gjørmete tarm. Når teltet var oppe, kom regnet. En tysker med et beist av en LandCruiser og en Knaus 650 hadde gravd opp halve plassen nedenfor oss. Her var absolutt alle de ” fine ” plassene opptatt av fastliggere, noe vi skulle erfare var en standard over hele Sørlandet.
Dagen etter var det tur til Dyreparken. Vi satset på et 2dagers pass, da ingen av oss hadde vært der på minst 15 år. Vi ble imponerte, anlegget var veldig flott, alt var gjennomført og stilig, og vi syns ikke det var plagsomt dyrt heller ( 1290kr for 2 voksne og et barn i 2 dager. )Minsten gikk gratis, selvsagt.. ) Vi var heldige, og fikk turens første hele dag uten regn her. Været hadde nå bedret seg, og da vi var hos venner i Grimstad, regnet det bare litt en gang på natta.

Vi ble mange dager på Dvergsnestangen, en dag gikk med til propanbytte, besøk i sentrum / gjestehavna mv. Besøk hos venner i Grimstad ble foretatt, samt enda en tur i Dyreparken, denne gangen småskvetta det litt, og var iskaldt.

Kristiansand – Kragerø
Fredag 03.08
Til slutt ble vi enige om at ” nok er nok ” og turen ble lagt i retning Kragerø. Etter en passe kort kjøretur, snirklet vi oss ut på Lovisenberg. Fint sted, men superlangt til sanitær, som for øvrig var helt nytt. Aldri har jeg sett så mange dasser på ett sted. Dro en tur aleine på kvelden for å spane etter kjente, og jammen traff jeg ikke en kollega i båthavna, samt en bpl bekjent fra Gøteborg samme sted. Artig sammentreff.. Klarte kunststykket å få bilen min låst inn i Torgfjellet parkeringsanlegg, ettersom dette automatisk stenger seg 2200. Idiotisk system – sint brev er avsendt. Sett i alle fall opp skilter for helv…..

Vi tenkte bruke en dag til å spankulere rundt i Kragerø, men det var kaldt, guffent og tendenser til litt regn, så vi fikk ganske snart nok. Da var dagen riktignok brukt allerede..

Kragerø – Sandefjord
Søndag 0805

Dagen etter hadde vi bestemt oss for å forsøke en siste økt i Sandefjord. Så sagt så gjort. Vi forsøkte først våre barndoms alltid like fine Vøra, men fant oss ikke helt til rette der. Dermed snudde vi hele ekvipasjen, og satset på Langeby i stedet. Der fikk vi en perfekt plass, nede ved vannet, der en fastligger egentlig hørte til. Fint for oss, men å ha en stabel paller i forteltet ( etterlatenskaper ? ) var ikke veldig sjarmerende. Dog – vi BLE tilbydd annen plass, men det var spådd fin vær så vi ville ligge ved vannet når vi endelig fikk sjansen. Her ble det endelig sommer – og 4 fine dager fikk vi her. Vi solte oss, badet, grillet og gjorde alt som hører sommeren til. ALT altså…..
Denne campen virket flott drevet av den alltid tilstedeværende bestyrerdamen, to ting vi mener var feil. Det var lite strømkontakter, sånn at vi ikke hadde sjanse til å koble til strøm, selv med 50m kabel ( i rettferdighetens navn, vi ble tilbydd å låne enda en kveil av vertskapet ). Dessuten var internettforbindelsen sykt dyr. Å betale 80kr døgnet blir i meste laget, for noe man bruker ( eller bør bruke ) en time på, er ikke riktig. Gjør som de andre, legg det trådløse nettet inn i leia ! Utover disse to småtingene, var dette en veldig fin, veldrevet og skikkelig plass. Nye toalettanlegg som var perfekte, og de ” gamle ” var OK de også. BRA !


Torsdag 0908
Sandefjord – Hakadal, ca 160km
Så var turen kommet til å farte hjemover. Jeg overtalte kona til å stoppe på Askjems i Tønsberg, og der ble det klart gitt beskjed om at ” Hobby skal vi ikke ha”. Fendt er OK, om den kommer i den og den planløsningen…( og det gjør den, det veit vi nå )

Alt i alt en ganske respektabel tur for en grønnskolling, vi hadde det veldig fint hele veien, og selv etter 3 uker i en såpass liten vogn, var det vemodig å komme hjem. Den som gledet seg mest var eldstemann, han ville i Barnehagen å treffe venner igjen.
Pappa kunne styre sin begeistring for retur til papirhaugen på kontoret. Dessuten skulle vogna vaskes, sjekkes og settes bort, klær skulle vaskes og pakkes vekk, og hverdagslivet skulle gjenopptas med styr og mas.

Så noen refleksjoner;
Bil & vogn fungerte veldig bra. Bilen kunne sikkert hatt mer effekt, men med mange gir ( 10 ) og flat pedal, gikk det veldig bra. Den værste tanken var fra Geilo – Eidfjord-Kinsarvik - Odda - Røldal- Haukeli-Hovden. Her dro boxeren i seg 1,6l/mil. Men – dette er vel også noe av den værste ruta man kan få til i Norge vil jeg tro ? Vi var nede i 1,15 på mer normal kjøring. Uansett – bilen klarte brasene bedre ( ? ) enn ventet, og da er jeg fornøyd.

Vogna har selvsagt ikke den planløsningen som er optimal for oss. Eldstemann sov i skapkøya bak, vi to redde opp foran, og yngstemann sov konsekvent i vogna i i forteltet. Kjip soveplass, men han koste seg verre virket det som. Men – teltet måtte opp hver eneste kveld, det var dumt når man bare skal ligge en natt. Mye slitasje på teltet, og bal med å få det opp, særlig i det drittværet som har vært i sommer. Nedpakking av vått telt, er også en pine. På toppen av det hele har vi ingen skikkelig teltbag, og teltet ble derfor lagt ned i badebalja. Dette må vi få endret på, en teltbag må vi få oss.
Gulvvarme er digg. Ikke bare en smal stripe, men skikkelig varme som går under sengene i hele sin lengde. Å ligge med vinduet åpent, og kjenne sin kropp varmes fra underliggende varmerør ( samt sin fagre kone selvsagt ) er ubetalelig.

Alt i alt er vi veldig fornøyde med vogna.Vi hadde en skremmende opplevelse, der en trailer raste forbi oss i en av tunnelene i Vestfold. De skyver ufattelig mye luft foran seg, og presser vogna til siden. Når de passerer, dras vogna andre veien av vacuumet, og resultatet var en ikke ubetydelig sleng på vogna. Inne i en tunell, var dette ganske ubehagelig. Åssen traileren kunne passere oss som lå i 90, med minst 20km/t høyere hastighet, er meg et spørsmål…

Det er mye rart av campingplasser. De fleste vi satset på, var på bakgrunn av råd fra andre brukere, omtale i Camping bladet, Naf boka mv. De fleste stedene var veldig bra, noen var skikkelig råtne, og prisene var høyst variable. Vi betalte f.eks 200kr på Evje, men på Dvergsnestangen var prisen 300. Og plassen ? Den var mye finere på Evje. Uansett – jeg forstår sammenhengen mellom tilbud og etterspørsel. Det var jo stappfullt stort sett hele tiden, så da er kanskje prisen riktig ?

Vi registrerte at fastliggercamping er blitt populært. Veldig populært. Faktisk er det så populært at det mange steder nesten ikke er plasser tilgjengelige for oss ” farende fant”.
Vi er betenkte over denne utviklingen, og anser det langt på veg som en ” snikprivatisering ” av strandsonen. Vi har full forståelse for at eiere av plasser prioriterer de gjestene som genererer mest inntekter, men dette er noe som kanskje bør reguleres på noe vis. Særlig ille blir det når vogner selges ” på rot ” til blodpriser, nettopp fordi tomten ” overdras ” sammen med vogna.
Fastliggertilværelsen frister uansett ikke oss ( enda ) men fortsetter utviklingen, ser det ikke ut til at det blir mulig å ligge på sørlandet i framtiden...

Legacy

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 10:41

Legacy.

Takk for en utmerket reiseskildring med snært og humor.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 11:06

Legacy. Artig å lese om deres ferieopplevelser.
Ditt inntrykk om camping rundt kr. sand er vi vel kjent med.
Er vel omtrent samme intrykk vi har om bynære campinger i Norge. Betale mye for lite.

Kan hende vi burde ha en "ligg unna disse stedene" tråd.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 14:13

Kjempe artig lesing Legacy!

deler din frustrasjon over enkelte campinger og spessielt veiene her på vestlandet hehe! har hatt endel turer på dårlige vestlands veier!

Godt å se at dere har kost dere på ferie tross det ekstreme været som har vært i år!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 20:15

Legacy

En fin og morsom reiseskildring.

Synd med dette været som har vært i sommer.

Markise er nok tingen på en slik reise, men det merket du nok...he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ferien 2007 - vognamatører på tur Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 20:34

Legacy

Flott skildring!!!!!

Vedr besøket i Kr.sand, forstår jeg hva du mener, samtidig som jeg vet at andre sentrale plasser, hadde bydd på større skuffelse.... om du da ikke velger Scottevik, som for det første er et stykke fra by og dyrepark.... og for det andre ligger i Lillesand (høvåg).

På Evje, var det Odden eller neset dere lå på??? tipper kansje odden, ut fra hva du skriver...
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 20:52

Veldig trivelig lesing... Vi var innom noen av de samme plassene, Langeby og Kinsarvik. Vi fikk plass på Hardangertun eneste da...

Når det gjelder Røldal så har vi vinterplassen vår på den innerste campingen (forbi stavkirken), den kan anbefales...
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 22 Aug 2007 - 21:02

Givende lesning. Dette er interresant å lese om , høres ut som du har hatt værre vær en vi har hatt i Østfold i sommer.
Til Toppen Go down
kjetil

kjetil


Antall Innlegg : 8
Age : 50
Localisation : Molde
Registration date : 08.08.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 8:04

hei...

kjempe atri historie.... venter spent på neste.....

Mvh Kjetil
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 8:04

takker for tilbakemelding.

Legacy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ferien 2007 - vognamatører på tur Empty
PosteTema: Re: Ferien 2007 - vognamatører på tur   Ferien 2007 - vognamatører på tur Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ferien 2007 - vognamatører på tur
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sommeren 2007
» Tips til feiring av 40 årsdag i ferien?
» Hobby 720 2007 mod
» HOBBY 650 Kfu 2007
» Bjølseth 2007

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: REISESKILDRINGER :: REISE I NORGE-
Gå Til: