CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sirkulasjonen stopper på alde??

Go down 
4 posters
AvInnlegg
bentnbroken




Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.02.2011

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 15:34

Han en 2008 Knaus 780 med aldr 3kw.
Om natten har jeg hatt varmen stående på 2kw (-10 UTE) men våknet av at det var kaldt i vognen.
Joda , sirkulasjonspumpetegnet var slukket på kontrollpanelet og 11 grager i vogna.
Dette skjedde 2 netter på rad.....
Hvorfor stopper sirkulasjonspumpa. Dro hjem idag og fikk ikke prøvd å sette pumpa på kontinuelig drift.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 15:40

Automatisk nattsenk aktivert?
Til Toppen Go down
bentnbroken




Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.02.2011

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 15:48

Nei den skal være avslått, står i allefall på off
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 16:26

Dette skjedde meg i fjor vinter. Pumpa var gåen, måtte bytte. Jeg reiste til forhandler og fikk låne ei pumpe for å få bekreftelse at det var det som var problemet. Det var det. Husker ikke helt prisen, men i underkant av 1000-lappen tror jeg.
Til Toppen Go down
bentnbroken




Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.02.2011

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 17:31

Thomas skrev:
Dette skjedde meg i fjor vinter. Pumpa var gåen, måtte bytte. Jeg reiste til forhandler og fikk låne ei pumpe for å få bekreftelse at det var det som var problemet. Det var det. Husker ikke helt prisen, men i underkant av 1000-lappen tror jeg.

Hmmm, ok.

Det pussige er at den virket før jeg dro hjemm....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 18:24

Det har hendt et par ganger før at ting virker, plutselig så virker de ikke. En liten tig som du kan sjekke er om det er spenning (12V) på pumpa. Det er det sikkert, men det kan jo være en dårlig kontakt også.

Men om pumpa stopper bare om natta så er det nok noe ala nattsenkning. Skjer det ikke på dagen må du se på innstillingene. Og nattsenkningen kan du endre klokkeslettet på også, og det er verdt å prøve ut litt.

Om det er 230V pumpe så betalte jeg ca 2600 for et år siden, men mulig det finnes andre pumper. 12V vet jeg ikke hva koster.


Sist endret av JanP den Søn 6 Feb 2011 - 20:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 19:36

Min var forøvrig 12V forresten. Min stoppet og virket om hverandre, men ikke bare om natten.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 19:58

Tegnet for sirkulasjon forsvinner nok ikke i displayet selv om pumpa finner på å stoppe.
Årsaken ligger nok i styring eller innstillinger.
Feks om panelet "tror" at temperaturen er høy nok.
Kan det være en varmekilde som påvirker termostaten når det er litt kjøligere i vogna, men ikke nok til at den spiller noen rolle på dagtid når temperaturen er stilt høyere? Stereo el.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 21:12

bentnbroken skrev:
Han en 2008 Knaus 780 med aldr 3kw.
Om natten har jeg hatt varmen stående på 2kw (-10 UTE) men våknet av at det var kaldt i vognen.
Joda , sirkulasjonspumpetegnet var slukket på kontrollpanelet og 11 grager i vogna.
Dette skjedde 2 netter på rad.....
Hvorfor stopper sirkulasjonspumpa. Dro hjem idag og fikk ikke prøvd å sette pumpa på kontinuelig drift.

En annen ting som ikke forklarer at sirkulasjonstegnet forsvinner, men kan forklare at det er kaldt i vogna er at 2 kw og -11°C og en så stor vogn, tja ville tippet at innetempen var nærmere 10 grader enn 20 inne altså.
En god vintervogn, gjerne litt mindre enn denne skal vel normalt klare 15 grader pr kw. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
bentnbroken




Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.02.2011

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 23:15

hmmm, ja kan være som du sier at den virker av og til men merkelig at tegnet forsvinner i displayet og bare om natten. må vell sjekke grundig nattsenkingen, men har ikke vært noe nattsenking tidliger i vinter når jeg har brukt vognen. Skal sies at jeg har et dårlig isolert spikkertelt så det hjelper ikke akkurat for oppvarmingen heller.
Til Toppen Go down
bentnbroken




Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.02.2011

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 23:15

Er vell ikke noe iveien for å bruke gass og elkolben samtidig?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitimeSøn 6 Feb 2011 - 23:35

Nei.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sirkulasjonen stopper på alde?? Empty
PosteTema: Re: Sirkulasjonen stopper på alde??   Sirkulasjonen stopper på alde?? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sirkulasjonen stopper på alde??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 3010 starter og stopper
» Alde 3010 stopper/display dødt
» Alde 3000 stopper etter en stund på gass og rødt lys lyser!!
» Alde 2920 eller alde 2910?
» Sirkulasjonspumpe Alde 12V

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: