CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???

Go down 
+10
Lars Egil
Sten Rune
Johnny
Jon Erik
Tasle
jsoleng
Rudeboy
ArneO
Jan
anmy
14 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 18:52

Hei.
Er på utkikk etter ny bil da familien har vokst fra Outlandern.
Krav er:
Plass til tre barnestoler i baksetet.
Hengervekt minimum 2000kg
Maxpris +- 420000,-

Helst firehjulstrekk med lavserie.

Har kikket på følgende biler:
Volvo XC90 05-----
Mitsubishi Pajero 04-----
Toyota Landcruiser 03----

Noen som har erfaringer med disse bilene som de vil dele?
Noen som vet om 3 barnestoler går i baksetet på Pajero og Landcruiser?
Er det evt. andre biler som kan være aktuell?

Har sjekket XC90n og der går de tilsynelatende inn nokså greit.
Men blir litt skremt av all negativ "reklame" angående feil på disse bilene.
Tenker kanskje det er tryggere om jeg greier å finne en med manuellgir, men vet ikke???

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 19:31

Vil tro du får plass til 3 barneseter i en Cruiser, men det er noen år siden jeg hadde den slags i bilen.
Kan kontroll måle for deg. Hvor mye plass tar 3 seter??
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 19:36

xc90 med manuell eksisterer så vidt meg bekjent ikke
og de andre to har solide girkasser, så de skal du ikke være bekymret for
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 20:08

jkl skrev:
Vil tro du får plass til 3 barneseter i en Cruiser, men det er noen år siden jeg hadde den slags i bilen.
Kan kontroll måle for deg. Hvor mye plass tar 3 seter??

Hvert sete er 50 cm på det bredeste. Så 1,5 meter må det da være.
Det som er problemet på noen biler er at stolene blir litt skråstilt hvis de ikke kommer skikkelig ned i sitteputa på setet hvis du skjønner? Å da blir det ikke videre behagelig å kjøre langtur med.
Fint om du kan måle for meg Very Happy

Jan skrev:
xc90 med manuell eksisterer så vidt meg bekjent ikke
og de andre to har solide girkasser, så de skal du ikke være bekymret for

Finner faktisk 4 stk. på finn med manuell.
Det er en 6 trinns som jeg tror kom på 2006 el nyere.
Men har hørt at den motor som kom med 185hk var mer problem med enn den tidligere med 163. Men har ikke aning. Det er mest bare rykter rundt om.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 20:29

Da er det nok ikke en LC du skal ha.
Ca. 138 cm på det smalleste mellom armlener (10 - 20 cm over sitteflaten på sete) og ca. 146 cm på dørsidene over armlenene.
150 cm får du først på glasset.
Setene er ganske "flate" så barneseter og ølkasse står jevn og stabil, men det hjelper jo lite om du ikke får lukket døren Shocked
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 20:41

jkl skrev:
Da er det nok ikke en LC du skal ha.
Ca. 138 cm på det smalleste mellom armlener (10 - 20 cm over sitteflaten på sete) og ca. 146 cm på dørsidene over armlenene.
150 cm får du først på glasset.
Setene er ganske "flate" så barneseter og ølkasse står jevn og stabil, men det hjelper jo lite om du ikke får lukket døren Shocked

Da blir den nok litt i smaleste laget ja dessverre.
Stolene er på sitt bredeste 10-30 cm over sitteflaten.
Har vurdert smalere stoler,men syns ungene er litt små for å sitte i "beltestol" enda

Men takk for hjelpen Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 21:58

Du får vel ikke lavserie, men en caravelle eller multivan og da har du jo plass til bagasje også. Jeg har ikke slik bil, men med 3 små så trenger du kanskje litt barnevogn etc. også.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 22:32

det dere trenger da er jo en bil med flatt baksete, eller en 7 seter med ett sete til hver barnestol
står ofte vw på bilene da med 4x4 og slik hengervekt
sharan er jo og et alternativ da, men ikke like bra som caravelle
liten forskjell på de i lende og bredde, men caravelle er jo dobbelt så stor inni grunnet utforming og høyde
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTor 7 Apr 2011 - 22:38

Nye Sharan kommer med trekk på alle fire i sommer, med 140 hk og en mindre motor. Men det er mye som tyder på at det ikke blir mulig å få 170 hk og trekk på alle fire. Da som 5 eller 6 seter, og det er mulig å ha integrerte barneseter. Den trekker 2200 kg og med 5 seter er det jo en del lasteplass også. Men budsjettet ryker litt da. Gammel Sharan er vel kanskje ikke like attraktiv.
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeFre 8 Apr 2011 - 8:46

ArneO skrev:
Du får vel ikke lavserie, men en caravelle eller multivan og da har du jo plass til bagasje også. Jeg har ikke slik bil, men med 3 små så trenger du kanskje litt barnevogn etc. også.

[quote="Jan"]det dere trenger da er jo en bil med flatt baksete, eller en 7 seter med ett sete til hver barnestol
står ofte vw på bilene da med 4x4 og slik hengervekt
sharan er jo og et alternativ da, men ikke like bra som caravelle
liten forskjell på de i lende og bredde, men caravelle er jo dobbelt så stor inni grunnet utforming og høyde[quote="ArneO"]

Vil helst vente i det lengste med å vurdere så stor bil som caravelle. Mulig jeg kommer dit en dag, en er liksom ikke helt der foreløpig.

ArneO skrev:
Nye Sharan kommer med trekk på alle fire i sommer, med 140 hk og en mindre motor. Men det er mye som tyder på at det ikke blir mulig å få 170 hk og trekk på alle fire. Da som 5 eller 6 seter, og det er mulig å ha integrerte barneseter. Den trekker 2200 kg og med 5 seter er det jo en del lasteplass også. Men budsjettet ryker litt da. Gammel Sharan er vel kanskje ikke like attraktiv.

Nye Sharan er absolutt en grei bil, men den blir nok ganske så dyr med trekk på alle 4 er jeg redd. Har kikket litt på gammel Sharan også men blir liksom ikke helt venn med utseende.
Hadde Ford S-MAX kommet med skikkelig hengervekt hadde jeg faktisk kunne tenkt meg en slik. Selv om jeg hadde måttet ofre 4wd.
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeFre 8 Apr 2011 - 8:54

ArneO skrev:
Du får vel ikke lavserie, men en caravelle eller multivan og da har du jo plass til bagasje også. Jeg har ikke slik bil, men med 3 små så trenger du kanskje litt barnevogn etc. også.

Du får med sperre på bakakslinga, selv om det finnes for senterdiff og framakslinga er det "ingen" som har giddet kjøpe det og slikt er like skjelden som andetenner - men på T4b Caravelle/Multivan får man ikke bare plass til tre barneseter bakover men faktisk mer enn pass & tannbørste.

Hengervekta for 2wd T4b Multivan i min 2wd er på 2000kg, syncro har mer.

EDIT - T4 er ikke noen stor bil, bare fordi den er høy...

T4a (90 - 96) i kort utgave er 4.56m lang, og T4b (96 - 2003) usle 10-15 cm lengre. Det er ikke noen lang bil til å kunne bære fra 600kg last og opp ombord.
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 21:13

Det er riktig at det går inn 3 barnestoler i XC90, her er det god plass. XC90 får du også med manuell kasse, men det finnes ikke så mange på markedet.
Har selv investert i XC90 nettopp. Har foreløpig ikke tatt vogna ut på tur etter bilen, men tung henger har fungert meget bra. Det er helt klart delte meninger om XC90 og kvalitet på automatkassa. Har snakket med flere som har kjørt 200-300000 km uten problemer og noen som har hatt mange problemer. Er selv spent på hvordan dette vil fungere...

Uansett så skal du lete lenge etter en like stor bil med like god kjørekomfort og sikkerhet Smile
Til Toppen Go down
anmy
CARAVANER
CARAVANER
anmy


Male
Antall Innlegg : 60
Age : 45
Localisation : Fræna
Registration date : 10.08.2009

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 22:03

Ja ikke tvil om at XC90 er en god bil å kjøre Very Happy
Hvilken årsmodell/motor har du?

Har og kikket litt på VW Touareg de siste dagene.
2,5 R5 tdi kunne vært noe.
Samme motor som i Transporter og Caravelle etter som jeg forstår.
Har til og med lavserie Smile

Vi får se hva som skjer.
Har fortsatt litt tid å handle bil på.

Men hvis noen trenger Mitsubishi Outlander har jeg en til salgs her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27772222
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 22:16

Jeg vet ikke om bredden tillater 3 barnestoler i en Pajero.
Men jeg råtipper at det går.

Jeg har hatt Pajero siden 2002.
Automat som drar 3400 kg på kroken.

Kort oppsummert vil jeg si at det er lite feil.
Jeg kan ikke tenke meg mer bortkastet tid enn den tid jeg tilbringer i en skranke på et bilverksted.
Av denne grunn vil jeg kjøpe Pajero neste gang jeg kjøper bil også.

Min første, en 2002 mod, kjørte jeg 230.000 km.
På denne hadde jeg følgende reparasjoner og utskiftinger;
Bremseklosser, Bremseskiver, Oljfilter, Girolje, Motorolje, Viftereim.
Altså normale slitedeler. Intet annet.

Jeg fikk en vannlekkasje i EGR systemet.
Jeg fant ut at EGR er Eksos Gass Rensesystemet :-)
Dette ble fikset på garanti.

Ved 230.000 km røk et forhjulslager og jeg byttet bil.

Neste bil er en 2007 modell.
Denne er levert med noe så intligent som et partikkelfilter.
Pga av at motor tusler på 1500 rpm soter dette filtret igjen om du ikke passer på.
Jeg fikk en utgift på ca. 6.000,- pga dette.
Utover dette har jeg kun skiftet de samme slitedelene, samt pollenfilter.

Skal nevnes at jeg hadde en runde med garantijobb underveis.
Bakdøra og resrvehjulsholderen hadde noe rust før utgått garanti.

Med forbehold av at jeg ikke har glemt noe; det var det.

Disse 9 årene og 340.000 km har vært relativt problemfrie og low cost.
Aller viktigst er for at jeg slipper å ta med matpakke for å henge i skranken på verkstedet.

Jeg har hatt flere og mer alvorlige feil på vår nå 3 år gamle bil nr. 2.
Denne bilen holder jeg anonym, da jeg ikke ønsker å tråkke noen på tærna.
Skal tro om det finnes noen større driitbiler enn denne.
Likevel; jeg har nettopp bestilt ny av denne også;
Fullstappa med utstyr til en meget hyggelig pris.
Men... det var en annen historie.
Håper driiiten har blitt bedre :-)





Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 22:18

Jeg har en 04 med 163 hk D5 og automatkasse.

Touareg er et bra valg, vurderte å importere en slik.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 22:30

jsoleng: har du målt sånn at du vet at det er over 150 cm i XC90'n? Synes ikke det virker slik når jeg satt i baksetet på den for noen uker siden, men skinnet kan bedra litt da.
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 22:44

Nei har ikke målt baksetet innvendig. Skal sjekke i morgen. Eneste problemet jeg har sett i baksetet er at beltet på midtsetet er kortere enn de andre, men har du isofix så er ikke det et problem.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 22:49

Skal ikke ha 3 barneseter jeg, men som JKL skriver så får 146 på døra over håndtak. Og LC'n er da ikke så mye smalere enn XC90'n.

Se hva den måler, mulig den er bred. Men jeg har litt tvil..
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 23:07

Ja TLC er brei den også. Kjører en slik på jobb og det er et skikkelig pålitelig arbeidsjern. XC virker dog breiere, men synet kan bedra. Time will shåv som de sier i Flåklypa Very Happy

Har en kamerat som kjøre XC90, han har hatt 3 barneseter i sin, men de er kanskje ikke 50 cm brei.
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 23:35

Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeMan 18 Apr 2011 - 23:39

en liten tanke
kunne det ikke være billigere å heller finne smalere barnestoler?
spesielt hvis alternativet er å bruke 2-300 000 mer på bil kontra noen tusenlapper på andre barnestoler
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 3:38

Jeg har nylig kjøpt årets modell Pajero (Instyle-versjonen) , og mener å huske at det sto tre ISO-FIX i instruksjonsboka, uten at jeg skal være 100 % sikker. Det burde i hvert fall være plass til det baki der.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 8:30

Jan skrev:
en liten tanke
kunne det ikke være billigere å heller finne smalere barnestoler?
spesielt hvis alternativet er å bruke 2-300 000 mer på bil kontra noen tusenlapper på andre barnestoler

Heldigvis er ikke dette tema for oss lengre. Våre 2 barn vil for alltid sitte i bur, og det er de strålende fornøyd med! Så vi slipper (foreløpig) en slik utgiftspost.

Men med små barn må det kanskje la seg gjøre å plassere 1 foran også, slik at far kan klemme seg inn i baksetet. Det er jo tross alt far som har satt seg i denne situasjonen da (for de fleste fedre da), og en naturlig konsekvens er vel at far
(som ellers? Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? 742796 ) tar ansvar for familien! Shocked
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 9:38

Jeg hadde akkurat samme dilemma som deg for et års tid siden. Kjørte da en Passat som etterhvert ble alt for liten med tre unger i diverse barneseter. Lette høyt og lavt etter alternativer.Var innom både LC, Pajero, XC90, touareg etc, man fant at alle disse bilene egentlig ikke hadde stort bedre plass enn det jeg allrede hadde. På grunn av campingvogna så måtte jeg ha minst 2 tonn hengervekt, så vanlige flerbruksbiler ble det ikke på grunn av for lav hengervekt. Løsningen ble en VW Multivan med 2,5 og 174 hk. Jeg våger påstanden om at dette er enhver families drømmebil, ihvertfall for oss. 2,5 t hengervekt, fantastisk stabil å dra vogn med, og alle ungene har et hav med plass. For å illusterer dette litt så har vi ei lita jente som var knappe 2 år i fjor sommer. Etter noen timer på veien så ble hun naturlig nok litt lei. Da gikk bare fruen bak og satt seg overfor henne og kastet litt ball og gav henne litt å spise. Vips så var freden sikret. Prøv det i en hvilken som helst annen "vanllig" bil Smile I tillegg kan også baksetene snues mot hverandre, og ved hjelp av et sammenleggbart bord som er festet i gulvet kan man spille kort o.l.

Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til å gå over til en såpas stor bil, noe som etterhvert viste seg å være helt ubegrunnet. Man sitter høyt og godt med god oversikt, ungene stortrives fordi de har mye luft rundt seg og ikke minst fordi de også sitter høyt med godt ustyn og bilen er så absolutt ingen sinke i trafikken. Eneste problemet er at alle andre biler nå virker så himmla små med tanke på et fremtidig bytte

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å prøve en slik bil (eller en caravelle) før du tar en endelig beslutning. Med 4x4 blir den kanskje litt dyrere enn hva budsjettet ditt tilsier, men annenhåndsverdien holder seg meget godt
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 13:53

Har nå målt XC i baksetet med en 2m tommestokk, fant ut at smaleste bak var ca 142 cm. Fikk nok ikke et nøyaktig mål med tommestokken alene. Målt nede på setet er det nok ikke langt unna 150cm. Men har du 3 seter på 50 cm så støtter jeg nok Jon E ift at det er en Caravelle du må ha.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 17:12

Gjør som meg; gi ungene et busskort....

Åpner seg en verden på grønne skilter :-)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 18:07

liker ikke grønt
og ikke alle bor midt i sentrum, og har den muligheten å sende unger med buss
skulle vi gjort det her, hadde ikke ungene fått være med på stort
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 18:25

Nå er det noen år siden ungene var små og var med på tur men er overbevist om at en bil med god plass for alle som er med gjør turopplevelsen mye bedre. Og vi hadde relativt store biler den gang med god plass innvendig.
Vi hadde bare 2 unger som skulle være med men du verden så mye som etter hvert skal med.
Tror nok at en biltype ala caravelle eller lignende vil være et godt alternativ. Kanskje ikke fars favoritt men dog så kan totalopplevelsen bli bedre.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 20:03


Baksetebredde..... 153 Rolling Eyes

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Caravan
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 19 Apr 2011 - 20:12

Integrerte barneseter Very Happy
Setebredde? Bredt nok Very Happy
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Definitivt Multivan!   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 14:25

Jon Erik skrev:
Jeg hadde akkurat samme dilemma som deg for et års tid siden. Kjørte da en Passat som etterhvert ble alt for liten med tre unger i diverse barneseter. Lette høyt og lavt etter alternativer.Var innom både LC, Pajero, XC90, touareg etc, man fant at alle disse bilene egentlig ikke hadde stort bedre plass enn det jeg allrede hadde. På grunn av campingvogna så måtte jeg ha minst 2 tonn hengervekt, så vanlige flerbruksbiler ble det ikke på grunn av for lav hengervekt. Løsningen ble en VW Multivan med 2,5 og 174 hk. Jeg våger påstanden om at dette er enhver families drømmebil, ihvertfall for oss. 2,5 t hengervekt, fantastisk stabil å dra vogn med, og alle ungene har et hav med plass. For å illusterer dette litt så har vi ei lita jente som var knappe 2 år i fjor sommer. Etter noen timer på veien så ble hun naturlig nok litt lei. Da gikk bare fruen bak og satt seg overfor henne og kastet litt ball og gav henne litt å spise. Vips så var freden sikret. Prøv det i en hvilken som helst annen "vanllig" bil Smile I tillegg kan også baksetene snues mot hverandre, og ved hjelp av et sammenleggbart bord som er festet i gulvet kan man spille kort o.l.

Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til å gå over til en såpas stor bil, noe som etterhvert viste seg å være helt ubegrunnet. Man sitter høyt og godt med god oversikt, ungene stortrives fordi de har mye luft rundt seg og ikke minst fordi de også sitter høyt med godt ustyn og bilen er så absolutt ingen sinke i trafikken. Eneste problemet er at alle andre biler nå virker så himmla små med tanke på et fremtidig bytte

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å prøve en slik bil (eller en caravelle) før du tar en endelig beslutning. Med 4x4 blir den kanskje litt dyrere enn hva budsjettet ditt tilsier, men annenhåndsverdien holder seg meget godt

Det er artig å lese at andre har gått den samme veien som oss, bortsett fra en ting: Vi kjøpte en gammel Caravelle først for å bli enige om vi kunne ha stor bil. Angre, angre, det kostet masse i ny clutch, bremser, rust og dritt. Så kjøpte vi en Mulitvan med 65.000 på km-telleren. Og vi har ikke angret en dag! Som bil er den rett og slett fantastisk, alle har god plass, bagasjerommet er stort, alt utstyr man kan forvente er på plass (regnsensor, kjørecomputer, aut. avblendbare speil, gardiner i vinduene, setevarme, ABS, EPS, ASR osv osv) og den er meget god å kjøre. Med 174 hk har den også personbil-ytelser, og kjører fra alt av andre kassebiler. LØP OG KJØP! Jeg kjøpte en hos VW i Tyskland for å få riktig utstyr og farge, men det finnes flere i Norge nå enn det gjorde for fire år siden. Spørsmålet om tre barneseter i bredden blir plutselig akademisk, det er isofix på de ytterste plassene bak, og på de to løse stolene i midten. Funker kanon!
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 15:35

En må vel nesten være Multivaneier (eller Caravelle) for å forstå hvor enestående det er Very Happy Det eneste som kan være et lite aber med disse bilene er litt feil og mangler. Jeg har nettopp hatt reparasjoner på ca 40.000 Shocked Måtte skifte toppakning, vannpumpe, de skyvbare sidevinduene, en rullegardin som følge av vannlekkasje, kupévifte og noe annet småkjafs. Det skal imidlertid nevnes at det i prisen også er inkludert en service samt at jeg i samme slengen som fronten var nede skiftet ut noen deler i motoren som uansett skulle skiftes på neste service (som da ville kostet en del tusener). Har du OyvindSP hatt tilsvarebnde problemer med din? Uansett så overskygger fordelene med bilen disse momentene, men det kan jo være greit å undersøke historikken nøye før en evt går til innkjøp av en "ny" Multivan eller Caravelle, og da spesielt med tanke på det som er kjente svakheter.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 17:23

Puhh, tenker jeg beholder den gamle ferdig innkjørte litt til jeg......... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 17:45

Går å spekulerer på å kjøpe en t4 som ferie bil grunnet plassen og hengervekta og sist men ikke minst pris..det eneste er vel at det kan være vrient å finne et bra eksemplar,detta er jo 10 år gamle biler nå...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitimeTir 26 Apr 2011 - 19:44

Tror ikke det skal være så vanskelig å finne, avhengig av hva som er bra da, nybillukta er nok borte for å si det sånn. Very Happy

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Empty
PosteTema: Re: Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???   Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet??? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trekkbil med plass til tre barnestoler i baksetet???
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Trekkbil med plass til 3 barneseter
» Forhåndsbestilling av plass på campingplasser
» Fast plass
» Trekkbil
» Plass for et par dager ved Venezia

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: