CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?

Go down 
+7
Sten Rune
Jon Erik
Camping Kai
morten e
Jan Ole
ArneO
Kim
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 16:45

Vi er i tenkeboksen ang. spikertelt. Hadde derfor vært morro å sett hvordan andre spikertelt ser ut, og hvilke løsninger dere har.
Og ikke minst, prislappen på det hele..
Vi vurderer å kjøpe en slik hytte/bod fra byggmakker, og modifisere litt. Vi tenker å legge maks 20 lapper i det hele, og rundt 4x4m
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 16:51

Du nevner ikke om hva du skal bruke det til. Skal det være som et lager om vinteren, eller skal det være for opphold hele året, eller bare deler av året?

Vi har ikke spikertelt, men ser ikke for meg at jeg hadde brydd meg om å bruke en slik bod som utgangspunkt om jeg ville hatt spikertelt.
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 16:56

Spikerteltet blir brukt hele året, og blir brukt til nettopp det er spikertelt skal brukes til. Gang, lagring, og kanskje en sovesofa. Matlaging, tv-titting og soving skjer der det skal skje. Nemlig i vogna. Har flere byggmestere i nermeste familie, så det er egentlig bare materialet som blir en kostnad. Men det hadde vært fint med en liten bod/hytte fra BM som laftes opp og modifiseres slik man ønsker.

Noen eksempler

http://www.byggmakker.no/no/tilbud/#/Alle/fa6e37ab-3967-473d-828d-c4322f82bf5e
http://www.byggmakker.no/no/tilbud/#/Alle/325a8966-9d62-4b86-a019-44e1a88ed697
http://www.byggmakker.no/no/tilbud/#/Alle/f31f1654-89a1-488c-8352-086d1b14963d
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 17:40

Kim skrev:

Vi vurderer å kjøpe en slik hytte/bod fra byggmakker, og modifisere litt. Vi tenker å legge maks 20 lapper i det hele, og rundt 4x4m

Da blir det nok ikke mye komfort, uisolerte vegger og dårlige dører og vinduer. Jeg så noen som kjøpte tilsvarende på OBS i fjor, men måtte bygge det om da dybden ble for stor i forhold til lokale bestemmelser. Og de isolerte vegger, gulv og tak, samt nye vinduer da de som fulgte med var uisolert og små. Og det ble bygget et bjelkelag i bunn for å få isolert det hele nedenfra. Og så kommer elektriske arbeider også (samsvarserklæring er obligatorisk), samt gulvbelegg for å få det litt koselig også. samt at du må kle veggene innvendig også, og det samme gjelder taket. Du kommer fort opp i det dobbelte uansett om du har gratis bistand. (Og de skal vel spise og drikke på husets regning også? Very Happy ).

Og så kommer det vel en terasse/platting også, det blir fort 10 lapper av det også. Så om budsjettet ditt tillatter max 20' og du skal bruke det en del og vil ha en lun og trivelig plass så kommer du garantert ikke i mål med 20000. Tror jeg, men for all del; jeg kan være ute på vidda jeg. lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 17:47

Så det er det et spikertelt skal brukes til....
Ser at vi har såpass forskjellige ønsker til fenomenet at jeg tror ikke jeg skal forsøke å bidra med tips eller anbefalinger. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 19:35

Du har meget rett JanP, bodene vil vell bli nogenlunde kalde, men de små gjestehyttene må da være bedre isolert. Når det gjelder lokale bestemmelser og sånt, så står ikke vogna på noen campingplass, med på privat grunn nær en av nordens beste lakseelver.

Jan Ole
Jeg tenker at folk som kjøper splitter nye vogner til flere hundre tusen, for så å koste på seg et et spikertelt lignene en leilighet blir litt feil. Kjøper man en ny og dyr vogn er det jo i vogna man vil oppholde seg, jeg hadde skjønt det om man hadde en gammal veteran eller lignende..

Edit:
Finnes det gode helårstelt til under 20 lapper da? På hvilke nettsteder kan man titte på disse?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 19:51

Kim: Om du ikke har prøvd dette så er det nok en mulighet for at du ser poenget med litt rom utenfor vogna, spesiellt om dere har barn og/eller er aktive med f.eks ski eller andre aktiviteter sommer som vinter. Blir fort trangt i bare ei vogn, spesiellt i den kjølige årtida.

Vi hadde ei lita vogn som vi kjøpte i 04. For oss var det noe som manglet på våre ferieturer, det ble noen kvelder som ble tilbragt i vogna. I 06 kjøpte vi et lite fortelt, Fiamma ZIP. Og fra den første turen ble ferieopplevelsen for oss noe helt annet. Nå har vi ikke telt, men det er bestillt og hentes ved første anledning.
Til Toppen Go down
morten e
CARAVANER
CARAVANER
morten e


Male
Antall Innlegg : 85
Age : 50
Localisation : Eidsvoll
Registration date : 06.09.2010

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 20:17

Vi har ei vogn til nesten en halv million, men tanken på å være uten spikertelt er for meg fremmed.Vi kommer til å bruke bua som er innredet som stue like mye som vi bruker vogna.Nå er bua nybyggd, og med mine rabatter på materialer havnet vi alikevel på rundt 50000 for ca 12 kvm, så med 20000 blir nok standarden deretter Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 20:38

Jan
Joda, jeg skjønner poenget ditt meget godt. Vi er jo ferske caravan eiere, og bare to. Vi har dog et spikertelt nå, det var et slik selvbyggersett som fulgte med vogna. Der har vi gang og garderobe. Derfor er vi på utkikk etter et litt nytt og flottere, nettopp fordi vi har en gammel veteran.

Modern og fadern med mine fire søsken har vogna demmers like ved, han er byggmester og bygde spikerteltet for rundt 8000 inkl. rabatter. Det er vel på rundt 2x3 og brukes kun som gang og lagring. Siden de er så mange har jeg nevnt at det kanskje hadde vært en ide med større spikertelt. Men siden de har en splitter ny hobby 720 er det i vogna man skal være, ikke i spikerteltet i følge han.

Når vi, som for øyeblikket bare er to blir fler, ser jeg behovet for et stort spikertelt. En trang vogn og unger kan fort bli alt for trangt. Drømmen er en splitter ny kabe med stort spikertelt, men siden vi bare er studenter for tiden, får det holde med nytt spikertelt, og da er jo heller ikke økonomien så romslig som etablerte caravanere.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 21:00

Kim skrev:
(forkortet og uthevet av meg)
Modern og fadern med mine fire søsken har vogna demmers like ved, han er byggmester og bygde spikerteltet for rundt 8000 inkl. rabatter. Det er vel på rundt 2x3 og brukes kun som gang og lagring. Siden de er så mange har jeg nevnt at det kanskje hadde vært en ide med større spikertelt. Men siden de har en splitter ny hobby 720 er det i vogna man skal være, ikke i spikerteltet i følge han.


Jaja, det er jo fritt for alle å gjøre akkurat det som passer en selv best. Men ikke sagt at det passer alle å trøkke seg sammen i ei vogn. Tror at for de fleste så ville et caravanliv sammentrengt i ei vogn fort ta slutt. Litt albuerom for en familie er påkrevet, og sittegruppen i vogner er ikke akkurat noe luksus mht sittekomfort.

Men all ære til den familie som klarer det! Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 21:09

Kim
Kanskje det funker fint om du gir det spikerteltet du har litt maling og annen shining? Om man har begrenset med kr så er det jo vesentlig faktor Wink

Det vi kanskje har prøvd å uttrykke er at det vil være vanskelig å få noe skikkelig innenfor budsjettet ditt og at det da kanskje kan være like greit å bruke ganske lite og få det du har til å funke godt nok til du har litt mer kr å putte inn i prosjektet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 21:10

Mange måter å se det på. Men når drømmen er en ny Kabevogn og stort spikertelt er det vel ikke så galt å ha splitterny vogn til flere hundre tusen og et spikertelt som en liten leilighet allikevel?
Når slutter en vogn å være splitterny egentlig? Min har vel forlatt det stadiet nå?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 21:13

Jan Ole
Bommet du på Kim og faren hans nå? Eller er det jeg som blingset?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 21:18

ArneO
Skjønner ikke?
Kommenterer trådstarter jeg, det er han som dømmer og drømmer om samme ting....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 21:20

Jan Ole
nå gikk det opp for meg hva du mente...
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 22:52

JanP skrev:
Kim skrev:
(forkortet og uthevet av meg)
Modern og fadern med mine fire søsken har vogna demmers like ved, han er byggmester og bygde spikerteltet for rundt 8000 inkl. rabatter. Det er vel på rundt 2x3 og brukes kun som gang og lagring. Siden de er så mange har jeg nevnt at det kanskje hadde vært en ide med større spikertelt. Men siden de har en splitter ny hobby 720 er det i vogna man skal være, ikke i spikerteltet i følge han.


Jaja, det er jo fritt for alle å gjøre akkurat det som passer en selv best. Men ikke sagt at det passer alle å trøkke seg sammen i ei vogn. Tror at for de fleste så ville et caravanliv sammentrengt i ei vogn fort ta slutt. Litt albuerom for en familie er påkrevet, og sittegruppen i vogner er ikke akkurat noe luksus mht sittekomfort.

Men all ære til den familie som klarer det! Very Happy

Vi klarer det, vi er fire stykker og det er ikke noe problem. Men vurderer faktisk et lite spikertelt ment brukt som lager og omkledningsrom for vinterhalvåret. Dette for å slippe å ha vinter tøy og et dusin vintersko inne i vogna.
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeTor 28 Apr 2011 - 22:59

Joda, jeg ønsker jo ny vogn og stort spikertelt jeg og. Men når jeg ser folk som har helt nye vogner i 6-7 størrelsen, og har spikertelt større enn selve vogna innredet med stue, kjøkken og gang så mener jeg at det blir litt overkill. Jeg synes en vogn fra 2005 og oppover er rimelig ny, men så sitter jeg selv med en kabe fra 1984.. Vi får se hva som skjer til sommeren, spikerteltet nå er rimelig tynt og har en del skruhull her og der etter bruk. Og ikke den varmeste isolasjonen til vinterbruk. Man kan jo alltids bygge ut og pusse opp det man har. Men platting og et mulig tak over vogna skal uansett bygges.

Er det forresten noen som har erfaringer med dusj i spikertelt? Type hyttedusj med dusjkabinett og sluk eller noe rimelig noe. Det blir fort litt slitsomt i lengden når man ikke den luksusen i selve vogna..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 7:06

Dusj i spikertelt? Nei det driver vi ikke med, så velutstyrt er ikke brakka mi. clown

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 7:59

Har akkurat plass til litt nips på veggene og tv med fjernkontroll, dusj har jeg ikke sett og hørt om noen som har. Shocked Sånt driver vi ikke med, litt lort og kroppslukt det tåler vi noen dager. Very Happy

Stue, kjøkken og gang? Nei, det er nok mest 1 rom med en liten krok for oppbevaring, og en liten kjøkkenbenk i et hjørne. Tror det stopper der for de fleste?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 8:55

A-plast Harmoni kan leveres med dusj nå. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 9:19

De fleste jeg har sett har hele pakka i spikerteltet. Et 1 roms holder i massevis..
Anngående dusj i spikertelt tenker jeg at den letteste løsningen er å bygge en liten skillevegg, borre avløp, kjøpe et billig dusjkabinett og en slik hyttedusj som man henger i dusjkabinettet. Har ikke sett noen som har det, men så har vel også de fleste en dusj i vogna, eller sanitæranlegg å benytte seg av..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 9:31

Mitt leveres ikke med dusj, den varianten ble ikke tilbudt fra "leverandøren".

På plassen der jeg holder til er det ca 170 spikertelt, og ingen av disse har flere rom. Og 1 person har toalett etter det jeg vet (pga rullestol). Spikertelt er regulert av kommunevedtekter, og de aller fleste er ganske restriktive med størrelse. Og små spikertelt er lite egnet for å inndele i flere rom. Utenom et kott/bod så har jeg til gode å se et spikertelt med flere rom. Suspect

Og om noen bygger flere rom så får de gjøre. Fritt opp til hver enkelt å bygge og innrede det de selv vil, jeg har det ok som det er. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 12:44

Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 13:11

Vi har gått litt den andre veien vi da. Vårt spikertelt har innlagt både vann og avløp, er på 6x3,5 meter i fullisolert 4' reisverk med støpt såle og varmekabler, eget bad på ca 3m2 med varmekabler, vanlig toalett, dusjkabinett og liten baderomsinnredning, 120 liters varmtvannstank og et lite kjøkken. I tillegg har vi platting på 16m2 og en Adria 743. For oss fungerer dette mer som en hytte. Kjempedeilig å ha litt plass. Når kvelden kommer så legger vi ungene i vogna mens jeg og fruen sitter ute i spikerteltet og koser oss uten å tenke på å forstyrre småtrollene. Har installert en såkalt "ring hytta varm" sak, så når vi kommer inn er både vogna, spikerteltet og vannet varmt og godt. Og så er det deilig å slippe styret med å fylle vann på vogna, tømme dassen og tømme vannsystemet på vinterstid. Men så koster det også litt mer enn 20000. Det må selvsagt bli opp til hver enkelt hvordan man liker å bruke vogna. Vi for vår del synes at løsningen vi har er helt super Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 13:17

Kommer ikke støpt såle litt i konflikt med at telt ikke skal være permanent? Det er vel forskjeller i tolkning fra sted til sted hva som defineres til å være permanent.
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 13:32

Det er godt mulig at lover og regler tolkes ulikt rund omkring. Campingplassen vi står på er bare et par år gammel, og er regulert og bygget i henhold til kommunens regelverk og velsignelse. Det er blant annet klare rammer for utformingen av spikerteltene og tilhørende uteområde, og de skal ha en bestemt form og størrelse. Det er også klare krav til sikkerhetsavstand mellom vognene. Der er noen på plassen som har såkalte "plast-telt", men disse er bygget i samme dimensjoner som de øvrige spikerteltene. Personlig synes jeg at det er bra med såpass klare rammer fordi man da har en sikker campingplass, og man slipper risikoen for at den etterhvert kan bli seende ut som en såkalt "shanty-town" med all verdens rare kreasjoner. Men det er vel noen som liker det også Wink
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 13:49

Tør jeg spørre om hva prisen på underverket ble?
Hadde også vært morro å sett bilder
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 14:00

Prisen ble selvsagt høyere enn hva jeg hadde regnet med, men sånn er det vel stort sett i byggeprosjekter Neutral Prisen ligger et sted mellom 150'-200', men jeg er redd jeg nok er nærmere 200' enn 150'. I tillegg har jeg planer om å gjøre litt mer utvendig i år, så da tipper vel skåla enda mer over. Bilder ja.....skal se om jeg kan få til noe neste gang jeg er der.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeFre 29 Apr 2011 - 16:39


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Caravan
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeSøn 14 Aug 2011 - 1:16

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? 078vg

[img][/img]


Slik så teltet mitt ut før ombygging og nyvogna!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeOns 17 Aug 2011 - 16:19

Og slik ser det ut i dag!
Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Imag0161wa


Har flytta døra på andre siden av teltet, ny panel invendig og utvendig, malt innvendig og utvendig, montert ledspotter ute mm...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeSøn 11 Sep 2011 - 18:32

Og sånn ser det ut i dag!

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Imag0184xa




Vel sånn cirka iaf! har malt litt og lagt på singell foran teltet siden bildet ble tatt..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeSøn 11 Sep 2011 - 18:35

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Imag0208wq

Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeMan 12 Sep 2011 - 0:33

Det så meget bra ut det der Ronny.
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitimeMan 12 Sep 2011 - 19:51

Ronny, ser antydning til noe rødt på siden av deg. Er det ei varmebu for kalde kvelder?? rabbit
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Empty
PosteTema: Re: Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?   Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvordan ser deres fortelt/spikertelt ut?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Spikertelt på hjul
» Hvordan stoppe vannlekasje på fortelt
» Spikertelt
» Spikertelt
» spikertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: