CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Feil på splitter ny Hobby 720 KFU

Go down 
+3
Kim
trivesivogn
Bente1983
7 posters
AvInnlegg
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 10:48

Vi kjøpte oss en slik vogn rett før påske.

For det første var det ene hjulet nesten fritt for luft da vognen skulle hentes. Det ble fyllt opp før vi kjørte, og da vi hadde kjørt ca 1 time var vognen vinglete på veien. Det viser seg at dekket lekker luft, men forhandler nekter at dette er noe som har vært, og mener vi har ødelagt dekket selv.

Da vi kom inn i vognen, var den ikke vasket. Det var isoporbiter i stort sett alle skapene, og støv og skitt rundt omkring på alle skapene.

Vi oppdaget også etterhvert små skader rundt omkring i vognen. Risp i taket ved ene takluken, merker i vegg etter skruer (ser ut som at fabrikken har bommet når de skulle montere det ene skapet, og at skruene har stått i ved monteringen, slik at det er 2 merker på siden av skapet, og ellers masse små hakk og merker.

Vi fikk også montert sykkelstativ og parabol fra forhandler. Sykkelstativet har de brukt feil tettemasse på, slik at vognen må inn på verksted.

Etter påske oppdaget vi plutselig vann i alde-skapet på vognen. Det viser seg da at tv-antennen er feilmontert fra fabrikk, slik at det ikke har vært tett på taket, og vann har trukket inn.
Vognen har vært på fukttest, og det er ingen fuktskade, men det er likevel en vannskade i taket og på en hylle i skapet (det vises at det er vært vann der...).

Var i kontakt med forhandler, og en ansatt der klarte å si til oss at vi måtte regne med merker i vognen, siden det er en Hobby......
Har også vært i kontakt med fabrikken i tyskland, og de mener at vi skal kunne forvente et strøkent produkt av god kvalitet når vi kjøper nytt.

Forhandler har ordnet med reparasjon av tv-antenne og sykkelstativ, og vognen skal på verksted om vi velger å beholde den.
De mener at vi må vente med å få noen kompensasjon for skadene som ikke kan ordnes til de har fått svar på sin reklamasjon til fabrikken. De anslo at fabrikken ville gi 2-3000 kr i avslag....synes det høres latterlig ut.

Har gitt beskjed om at vi kommer til å kontakte forbrukerrådet om vi ikke har en løsning til i morgen, og det ser nesten ut som at vi blir nødt til å gjøre det.

Synspunkter?
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:07

Virkelig fine klargjøringsrutiner denne forhandleren har!

I.h.t kjøpsloven har jo forhandler anledning til å utbedre skader etc, men når man kjøper en ny vogn forventer man jo ikke skruehull etc.

Hvis det er fabrikken som går inn med en reduksjon på 2-3000 kr (som virker lite ut fra hva du beskriver), bør du be forhandler gange opp med sin avanse på dette også. Når han kjøper fra fabrikken legger han på en fortjeneste. Hvis han ikke legger på tilsvarende på det han får tilbake fra fabrikken, vil han i realiteten tjene enda mer på denne vognen, og med de utsagnene han kommer med her er det hårreisende!

Du får også vise til din henvendelse til fabrikken.

(Hadde vært artig å vite hvilken forhandler dette er!)

Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:12

Tenker i grunn også at de burde legge på sin avanse......skal ikke gå ut med hvem forhandleren er riktig enda, først se om vi kommer til en løsning. Ut fra forbrukerkjøpsloven så kunne vi komme med et forslag til prisavslag som var rimelig, og vi har bedt om 20 000 kr + at de skader som kan utbedres blir utbedret. (de har satt opp time på et lokalt verksted da, så det blir ordnet, men det er jo likevel mange ting som ikke kan ordnes.
De mener dessuten at det ikke er noen verdiforringelse på vognen med de skadene som er....kan ikke si meg enig i det.....

Vi skulle få lov til å levere vognen tilbake, men da måtte vi koste turen selv + at vognen skulle være vasket når de mottok den.....

I utgangspunktet vil vi jo ikke levere vognen tilbake, for vi kjøpte den jo fordi vi ville ha en vogn, så det er siste utvei..... mannen sa at han skulle få satt digre klistremerker på vognen om han må kjøre den tilbake hvor det skulle stå "denne drittvognen er kjøpt hos ...." Twisted Evil
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:14

Jeg ville egentlig bare brukt angrerett/reklamasjon og gått til en annen forhandler..
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:14

Det høres jo ikke ut som en forhandler jeg vil brukt flere ganger. Kjedelige greier.
Har forhandleren antydet hvor snart de normalt får svar fra fabrikken?
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:21

Kim skrev:
Jeg ville egentlig bare brukt angrerett/reklamasjon og gått til en annen forhandler..

Problemet med angrerett er at det kun gjelder ved fjernsalg (telefon/internett etc), og ved reklamasjon har forhandler mulighet/rettighet til å forsøke å utbedre problemet




Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:26

Nei, bare at det vil ta noe tid før de hører noe fra dem. Da tolker jeg det som hvertfall 1 mnd eller 2..... om ikke lenger....

Vi har vurdert å bruke angreretten ja, men det koster en del å kjøre med vognen. Vi mener at de skal komme og hente vognen i og med at det er pga feil og mangler med vognen vi ønsker å returnere den evt at de skal betale de kostnadene vi har hatt med å hente vognen og levere den tilbake (er vel rundt 1000-1200 kr hver vei med drivstoff og ferge)....det pussige er jo at vi skal få levere vognen tilbake, men de mener samtidig at det ikke er noe feil med den.....
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:27

Bente

Har du hørt med forhandler hvor lang tid han evt trenger på å skaffe deg ei ny vogn? (er kanskje ikke fristende å bruke denne forhandleren igjen), men da kan forhandleren snu hele opplevelsen fra noe negativt til noe positivt!

Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:28

trivesivogn skrev:
Kim skrev:
Jeg ville egentlig bare brukt angrerett/reklamasjon og gått til en annen forhandler..

Problemet med angrerett er at det kun gjelder ved fjernsalg (telefon/internett etc), og ved reklamasjon har forhandler mulighet/rettighet til å forsøke å utbedre problemet





De skal utbedre det som kan utbedres, men vannskaden kan de jo ikke gjøre så mye med....da må jo hele taket byttes. Det er ikke aktuelt i en ny vogn!!
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:29

trivesivogn skrev:
Bente

Har du hørt med forhandler hvor lang tid han evt trenger på å skaffe deg ei ny vogn? (er kanskje ikke fristende å bruke denne forhandleren igjen), men da kan forhandleren snu hele opplevelsen fra noe negativt til noe positivt!


De påstår at de har solgt alle de vognene de hadde av denne modellen, så derfor kunne vi ikke få ny vogn. Det var noe av det første vi forsøkte oss på...
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:33

Bente1983 skrev:
trivesivogn skrev:
Bente

Har du hørt med forhandler hvor lang tid han evt trenger på å skaffe deg ei ny vogn? (er kanskje ikke fristende å bruke denne forhandleren igjen), men da kan forhandleren snu hele opplevelsen fra noe negativt til noe positivt!


De påstår at de har solgt alle de vognene de hadde av denne modellen, så derfor kunne vi ikke få ny vogn. Det var noe av det første vi forsøkte oss på...

Dobbeltsjekk med en annen forhandler om det er mulig. Kan hende det var en enkel utvei for han å si det.....

Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 12:34

Ja, mannen tenkte også det...kanskje jeg skal få en kollega til å ringe de....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 13:29

Ang. reklamasjon så er det nok riktig det de sier at de må vente på avklaring fra fabrikken,. Men om forhandler har skadet vognen så er det ikke noe å hente fra Tyskland på det.

Jeg hadde levert vognen tilbake prompte om forhandler hadde tilbudt seg å ta den tilbake. Der skal jo ha den i noen år, og dette er ikke starten på et godt "forhold". Så får dere klare dere ei tid uten vogn, og legge andre planer.

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU 105954


Sist endret av JanP den Tor 5 Mai 2011 - 14:23, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 13:45

Det står jo i tittelen Wink
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 13:56

Er en forhandler på Østlandet som gikk konkurs for ca 1 mnd. siden
Kanskje det finnes noe ledige vogner som den forhandleren hadde bestilt, eller har på lager
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 14:13

Ole3 skrev:
Det står jo i tittelen Wink

Klarer ikke å lese tråden jeg, er alt for store bokstaver. Og brillene hang nede pånesen. Men nå er de på plass!!
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 19:59

Er nok ikke forhandler som har skadet vognen. Det som er feil som de har gjort, det blir rettet om vi leverer vognen til reparasjon.

Det som forundrer meg litt er at de mener at fabrikken vil komme med et tilbud på 2-3000 kr. Synes det er et latterlig dårlig tilbud....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 20:31

Produksjonen av denne vogna er forøvrig slutt for 2011-modellene. Produseres til høsten, da som 2012-modell.

Tar forhandler tilbake vogna? Isåfall, hva holder dere tilbake? At planene for i sommer må endres må da være bedre enn å sitte i lang tid og ergre seg. Men hva så? Livet med vogn kommer da tilbake, bare litt lengre frem i tid. Smile

Dere må bestemme dere om dere vil slite med forhandleren eller levere den tilbake, er ikke mye dere får gjort uansett hvilke råd dere får av oss. Det er opptil dere å finne ut av det. Og jo før jo bedre. Tenk grundig over hvilke alternativer dere har, ta et valg og stå for det.

Så igjen: mitt råd er å levere vogna tilbake og vent på neste mulighet. Velg en annen forhandler og håpe på litt bedre lykke da. Men det finnes muligens vogner med det dere ønsker enda. Jeg fant bare ei, men det er nok for dere!
Til Toppen Go down
Løven
CARAVANER
CARAVANER
Løven


Male
Antall Innlegg : 146
Age : 75
Localisation : Haugesund
Registration date : 17.09.2010

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 21:31

Min datter hadde samme opplevelse med en Hobby vogn .Den var splitter ny. I den var det lekasje i avløpsslanger ,flere av dørene var feilmontert på hengslene.Det var en del mer men kan ikke ta helt igjen hva det var.Men etter en del fram og tilbake betalte forhandleren ut beløpet fordi han ikke kunne skaffe ny vogn omg.Etter min mening burde disse forhandlernes navn legges ut på sidene slik at ikke flere kommer opp i samme problem.Vi kunne satt stjerner etter så god og dårlig service de hadde. Kansje de da hadde tenk seg om. Hot
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 21:51

Jeg ser vel ikke helt hva denne forhandler kunne gjort så veldig mye bedre (bortsett fra en litt hyggeligere tone og knapp så "dumme" svar)??

Han har tilbudt å reparere!
Han har tilbudt kompensasjon (fra fabrikk)
Han har tilbudt å ta tilbake vogna mot levering, men uten fradrag for bruk (som han faktisk har anledning til)
Tror faktisk har holder seg innen for kjøpsloven, og det med god margin!!

Mitt råd: Er dere så misfornøyde som det høres ut. Lever tilbake!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeTor 5 Mai 2011 - 22:14

En liten lærdom kanskje: det er viktig når en kjøper vogn å gå over og sjekke at alt er ok. At det var uvasket og isopor burde dere ha sagt ifra når dere hentet vogna. Og et flatt hjul skulle vel også ha vært enkelt å oppdage. Men det er min subjektive mening.

Serviceinnstillingen er ikke ok, men det er enkelt å ta en telefon til Lara Fritid og snakke med de også. Tror de også vil ha noe å si om en forhandler er så lite serviceinnstilt som det kan se ut til. Når taket er fikset, sykkelstativ er utbededret og dekk fikset så er det vel bare disse ripene som dere sliter med, om jeg husker riktig.

Og om dere er innstillt på å beholde vogna så be om f.eks 10000 som kompensasjon. Og når han har tilbudt dere å ta tilbake vogna, ja da er dere heldige synes jeg. Velger dere å beholde vogna så vet dere hva dere får, og det må dere leve med. Når dere ikke aksepterer tilbudet om å levere inn vogna så synes jeg ikke dere har så mye å ergre dere over mht småskader.

Når dere har fått et tilbud om å levere tilbake vogna så tror jeg det har lite for seg å koble inn forbrukerrådet, de vil muligens si at dette burde dere ha benytet dere av når det dukket opp. Dere har valgt å si nei, og da blir det som det blir. Jeg synes dere har valgt bort det beste tilbudet, selv om planene må endres for denne sommer. Eller kanskje ikke, det finnes vogner med Alde der ute. Men kanskje ikke så lenge!
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeFre 6 Mai 2011 - 7:21

Vi har ikke valgt bort noe som helst foreløbig. Er ikke tatt noen avgjørelse enda.

Har du forresten forsøkt å ta kontakt med Lara Fritid?? De svarer verken på telefon eller e-post, for jeg har forsøkt.

Taket kan ikke fikses helt, fordi det er blitt en vannskade etter lekkasjen.

Har funnet tak i en annen vogn, så jeg tror vi må vurdere litt i helgen hva vi skal gjøre.

Forøvrig....dekket ble sagt fra om mens vi var der, men av en eller annen grunn "husker" de det ikke. Men, etter at jeg nå har begynt å snakke med eieren og ikke den ufine selgeren, så skal dekket sjekkes og evt byttes om vogna skal på reparasjon.
Og det skal sies at eieren av caravanbutikken har en helt annen tone, og skriver i hver eneste mail at de skal gjøre sitt beste for at vi skal bli fornøyd, så han tar oss alvorlig hvertfall.
Nå skal det også sies at det var mannen og en kompis som hentet vogna. Jeg hadde nok sett litt mer inni vognen før vi kjørte avgårde, men det er lite å gjøre med nå....
Til Toppen Go down
Svein M




Antall Innlegg : 12
Registration date : 29.07.2008

Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitimeFre 6 Mai 2011 - 22:16

Har samme erfaring som deg med Lara Fritid,svarer ikke på tlf. og heller ikke e-post.
En tidl.kollega av meg har også samme erfaring.
Dette er en av grunnene til at det aldri mer blir Hobby i mitt eie.
Lever vogna tilbake og se dere om etter noe annet,finnes masse fint der ute som er av
bedre kvalitet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Empty
PosteTema: Re: Feil på splitter ny Hobby 720 KFU   Feil på splitter ny Hobby 720 KFU Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Feil på splitter ny Hobby 720 KFU
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kobling av harrylys 2008 Hobby 650 feil koblet?
» El feil i kran på kjøkken, Hobby 2002 modell
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Feil på mover
» Lyd fra TV til lydanlegget - plug & pray ..?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: