CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sengeplasser, samt fuktgaranti

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Sengeplasser, samt fuktgaranti Empty
PosteTema: Sengeplasser, samt fuktgaranti   Sengeplasser, samt fuktgaranti Icon_minitimeMan 9 Mai 2011 - 20:26

Vi vurderer å kjøpe vår første vogn, en lett Adriavogn. Tenkte 542 KU. Hva menes med at det er 5+1 sengeplasser? Vi har ringt etpar private kjøpere. Men vet lite hva vi skal spørre om. De vi har ringt på er 2008 modeller. Er det fuktgaranti på en såpass ny vogn? Er det noe privatpersoner må gjøre for at fuktgarantien skal gjelder, dvs må den inn på fukttester og servicer hvert år for at den skal gjelde? Hvis vi nå kjøper en slik vogn, hvor ofte må den på service og ta fukttest? Hva må man beregne i årlige "vedlikeholds"kostnader for en vogn?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sengeplasser, samt fuktgaranti Empty
PosteTema: Re: Sengeplasser, samt fuktgaranti   Sengeplasser, samt fuktgaranti Icon_minitimeTir 10 Mai 2011 - 8:46

Tror det menes at det er 5 faste sengeplasser og en sofa som kan rees opp til seng.

Det er 5 eller 7 års fuktgaranti på vogner fra registreringsdato. Forutsetningen er at det foretas årlige fukttester på vogna. Service er frivillig, jeg bruker å ta annenhvert år.

fukttest betaler jeg kr. 600,- for og service ca. kr. 2000,-.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sengeplasser, samt fuktgaranti Empty
PosteTema: Re: Sengeplasser, samt fuktgaranti   Sengeplasser, samt fuktgaranti Icon_minitimeTir 10 Mai 2011 - 9:03

Lekkasjetesting av gass anlegget skal vel gjøres årlig? Jeg har vogna på service hvert år i forbindelse med fuktkontroll. Med bl.a. kontroll og justering av bremser. Det er jo avhengig av hvor langt og på hvilke veier man kjører om bremsene bør sjekkes hvert år da. Men det er smørenippler på draget som må smøres jevnlig i alle fall hvert år.

Husker ikke helt hva det koster, men synes det er veldig greie priser hos min forhandler i alle fall.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sengeplasser, samt fuktgaranti Empty
PosteTema: Re: Sengeplasser, samt fuktgaranti   Sengeplasser, samt fuktgaranti Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sengeplasser, samt fuktgaranti
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Innrede faste sengeplasser i '95 Sudwind 530?
» 2 ekstra sengeplasser til barn i Hobby 650 KMFe - på 1-2-3.
» Spyler toalett samt tenner til stekeovn på UKF 2006
» Lys i Hobby slår seg på etter 60s samt varmekabler streiker

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: