CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sikkerhet? tar vi det for gitt?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 9:49

Minner om dette med sikkerhet. Noe det er snakket om før her men skader ikke å mine om det igjen. Var en ulykke med gass nå i helga på en campingplass som fort kunne fått et veldig tragisk endelikt. Heldigvis så ser det ut til å gå bra.
Les om denne Gasslekasje. her.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 12:38

Intressant å vite om det var propan eller kullos da.
Uansett bra det ser ut til at det gikk bra.
Skal kjøpe meg gass alarm selv, vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før, det har vet nevnt før, men kom gjerne med innspill på alternative merker og modeller. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 12:54

Nortronix nx-5.Kompakt, allsidig, fleksibel.
På minussiden: Bruker en del strøm og er relativt kostbar.

//Ole
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 14:18

har svært god erfaring med nx-5 som tyverialarm også
sto i asker og en smarting fikk det for seg at han skulle inn i bobilen mens vi sov om natta
alarmen reagerte med en gang han kom borti dørhåndtaket, og i samme sekund som den gikk av hoppa heg ned på gulvet fra senkesenga forran
han sprang............................... Twisted Evil fort også
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 17:33

Har en kullosvarsler fra Clas jeg. Vet ikke om hvor bra den er, men satser på at den gjør jobben sin. Propanvarsleren kjøpte jeg på Propan og Fritid Trh, har 12V trafo eller mulighet til å koble på batteri. Det har jeg gjort ihvertfall. Og via hovedbryter slik at den ikke tar unødig strøm.

Vet ikke om hvordan jeg skal teste den, men det vet kanskje noen andre? Ta den med bak bilen kanskje, og ruse litt ekstra med pedalen? What a Face
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 19:06

Ser de har nx-5 til 2990,- her.
Noen som kjenner til forhandlere med bedre (lavere) pris på alarmen?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeSøn 12 Jun 2011 - 21:24

NX-5 selges på ebay.de for ca 170 euro...

litt rart at et norsk produkt kan selges så mye billigere i utlandet scratch
Til Toppen Go down
Torbo2




Antall Innlegg : 3
Registration date : 15.06.2011

Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitimeOns 15 Jun 2011 - 23:52

Gasslekkasje!
Viktig Viktig!
Litt mye tekst under, og orker du ikke lese historien, bør du i alle fall vite at det kan oppstå lekkasje på selve gassflaska ved tilkoblingen.
Sjekk med såpevann eller spesialmiddel!
Dette registreres ikke av lekkasjetester!
Etter en tur til Stavanger opplevde jeg at gassalarmen gikk. Jeg vurderte å overnatte på hjemveien til Sandvika, men fant ut at jeg kunne like godt kjøre rett hjem. Og det var bra!
På Sola byttet jeg gassflaske, for å ha nevnt det...
Dagen etter at jeg kom hjem skulle jeg rydde i bobilen og da var alermen aktivert og bråka fælt.
Jeg gikk over alle koblinger med såpevann og fant ingen lekkasje. Luftet og ryddet og tenkte at dette var falsk alarm, men jeg kjente en tendens til dårlig luft/lukt som var uvant.
Sjekket lekkasje igjen, men fant ingen ting. Gikk over alle koblingene for sikkerhets skyld og fant en som var litt mindre tiltrykket enn de andre. Så var vel alt OK?
Men neste dag var alarmen på igjen! Og da begynte jeg å lure. Jeg koblet vekk startbatteriet som den er tilkoblet. Vil nemlig ikke ha den tilkoblet fritisabatteriet, da det har lett for å gå tomt. Startbatteriet går aldri tomt hos meg...
Skulle et ærent til Campinggården i Lier og kjøpte meg en gasstester. Jeg ville ha 10 mm, så jeg måtte vente noen dager på den. Jeg spurte om de hadde opplevd feil med flaskene?
Jo da, men det var sjelden.
Vel hjemme igjen forsket jeg videre og ved å koble til batteriet gikk alarmen igjen. Og det var vond lukt i bilen.
Ny test: Såpevann på koblingsstykket på flaska og da brusa det!
Ergo det var feil/lekkasje i gjengene på flaska jeg byttet til meg på Sola utenfor Stavanger!
Dette var virkelig matnyttig!
Og en opplevelse som andre måtte få greie på tenkte jeg!
Skal ringe selger og klage!
Heretter skal jeg alltid teste flaska også, da den ikke blir registrert av gasstesteren jeg kjøpte!






Til Toppen Go down
Sponsored content





Sikkerhet? tar vi det for gitt? Empty
PosteTema: Re: Sikkerhet? tar vi det for gitt?   Sikkerhet? tar vi det for gitt? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sikkerhet? tar vi det for gitt?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Campingplasser og sikkerhet.
» Gulvet har gitt etter på Hobby 720 Ukfe 2011

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: