CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre?

Go down 
AvInnlegg
Campist
Gjest




Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre? Empty
PosteTema: Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre?   Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre? Icon_minitimeSøn 30 Sep 2007 - 20:53

cheers
Dette er for spesielt interesserte, og jeg trenger hjelp. Fendt fabrikken ble solgt i cirka 1998. Lara mener jeg overtok importen fra 1999. Det amerikanske firmaet som tok over traktorene, ville ikke ha campingvogner. Derfor kjøpte Hobby dem. Og la det være sagt med en gang:
Audi biler blir ikke dårlige av at fabrikken også kjøpte Skoda før Skoda klatret over jernteppet.

Jeg ser for meg at det i alle fall er noen andre sære mennesker som synes det er artig å få en oversikt over ulikhetene mellom modellene til Fendt. Jeg kan bare noe i løpet av den tida jeg har kiket på vogner, kanskje er det noen andre som gidder hjelpe?
Farveskifte innvendig gidder jeg ikke ta med:

2008 Bianco og Banco Classico kommer. Vognene kan kanskje kalles litt nostalgiske men samtidig litt mer moderne. De har hel rangeringstang i hekken a la Tabbert.
Lokkene rundt vannpåfylling og strøminntak er nå like, men strøm er hvitt og vann grått.Firkantet og litt større enn det gamle strøminntaket.
Forhandlerne har blitt enige om å ha standardpakke med gulvvarme, kjøkkenvifte og Truma Ultraheat på vognene. (begynte dels på 2007 modellene)
Blant annet nye overskap og lamper i Diamant

tongue
2007 Stort vindu i dørene - ikke stalldør.
Samtlige glass mørkere tonet(grått), Diamant bevarer sin enda mørkere toning.
Nye baklykter med rødt glass
Kjøleskap med 112 liter på Topas og Diamant
Nytt tv-skap på enkelte modeller (som min 510 TG)
Topas med større overskap uten åpen underhylle i sovedelen
Topas med nye lamper - minus taklampe.
Samtlige med Mini Heiki med sveiv
Røykvarsler standard på alle
Første år med Alko ATC tilgjengelig som ekstrautstyr

2006 Klare lykter bak(likt med 2005).
Jeg mener det er her nummer på vogna for første gang opptrer på siden.
Platin fikk nye overskap uten åpne hyller under
Sidedekoren med typebetegnelse og størrelse i relieff

2005 Klare lykter bak (til skille fra 2004)
Dekoren på sidene har også endret seg med modellene.
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre? Empty
PosteTema: Re: Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre?   Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre? Icon_minitimeMan 1 Okt 2007 - 16:59

...og hva med alle dem som har disse Joker- Fendtene. Er det noen som kan fortelle litt om de vognene?
Noen må det jo være som har Fendt..!
Til Toppen Go down
 
Hvordan skille årsmodellene til Fendt i fra hverandre?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fendt Platin 650 TFK
» Fendt -11
» Fendt 2012
» Fendt 560 TFM Saphir.
» Erfaringer med Fendt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: FENDT-
Gå Til: