CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeMan 11 Jul 2011 - 21:55

-


Sist endret av Leif den Søn 16 Feb 2014 - 18:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeMan 11 Jul 2011 - 22:11

Jeg vet jo ikke hvor mye gass akkurat ditt kjøleskap bruker, men et 110-150 liter skap bruker et eller annet sted mellom 15-25 gram/t. Hvis du regner 25 gram per time og ganger det med de 24 timene døgnet har, vil det bruke 0,6 kg per døgn. Altså fem døgn.
Her kommer fordelen med komposittflasker - så er det lettere å se om det er noe igjen.

men du vet du får koblinger som skifter automatisk? Aner ikke hvordan det er icampingbil, men om du har flaskene stående ved siden av finnes truma duomatic torr jeg det heter.
campist.info
Smile
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeMan 11 Jul 2011 - 22:58

-


Sist endret av Leif den Søn 16 Feb 2014 - 18:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeMan 11 Jul 2011 - 23:49

Nå ser jeg på brosjyre på kjøleskap, den har forbruk 420g/24 timer, så ved konstant bruk har jeg
3000/420= 7 dager
Da har jeg gass for minst en uke ved bare kjøleskap bruk, da lar jeg den stå i noen dager til, så jeg kan sove godt om netter nå.

Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 9:33

...og om det stopper midt på natta, så er det kanskje heller ingen krise. Jeg mener, vi kjører uten å ha gassen på hele dagen når vi er på tur. Og sydover kan det godt være rimelig varmt - for ikke å si urimelig varmt. Om døra ikke blir åpnet alt for mye, så holder det på kulda rett så lenge:-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 12:09

Kjøp noen fryseelement som du kan ha liggende i fryseren til du skal kjøre eller ta ut neste dags middag og hiv ned i kjøleskapet til tining mens du kjører å ikke har gass eller strøm.
Da holder det seg kaldt lenge... forholdsvis lenge...

Eg driver å flytter opp og ned på disse blå fryseelementene hele tiden mens eg er på farta.
Etter 8 timer uten strøm eller gass er de elementene enda halv full av is...
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 15:52

Beduin! Endelig en som er enig med meg - men jeg våger ikke å fortelle det her inne fordi vi blir sett på som noen raringer som gjør det. Men jeg har alltid gjort det. Se her:

http://campist.info/utstyrstips/utstyrstips/145-huskeliste

...det eneste er at jeg innbiller meg at innfrysningen av elementene kan stjele en del kulde hvis det er veldig varmt.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:22

Joda Campist trur dem stjeler litt kulde jeg og.
Man legger seg til noen vaner ettersom man lærer underveis.
Eg pakker ølet i kjøleskapet dagen før eg skal reise... med kjøleskapet på full guffe.
3-6 liter iskaldt øl hjelper også på å holde på tempraturen, når det ikkje er tilkoblet.
Bruker å legge di elementene i en plastboks for det blir så veldig mye kondens på de.

I tillegg til den sjekklista di bruker jeg å stoppe etter at eg har kjørt 1 km eller 2 for å gå bak å sjekke. Eg e så redd for at noe skal være glømt...:-)


Svein-Roe
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitimeTir 12 Jul 2011 - 23:33

:-)
...Det er en god greie å stanse og kikke etter. Prøver det ikke alt for lenge etter start jeg også. har glemt et par ganger å fest en dør eller skuff, det kan bli kjedelig om de får stå og slå 60-70 mil før vi oppdager det :-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Empty
PosteTema: Re: Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?   Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøleskap på gass starter lett første gang, men ikke igjen
» Booster igjen...
» For lite sengeplass...
» Lysene skrur seg på igjen
» Mitt fortelt er litt for lite.....

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: