CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mittibushen outlander vs vw Tiguan

Go down 
+2
ArneO
annka
6 posters
AvInnlegg
annka




Female
Antall Innlegg : 15
Localisation : Tromsø
Registration date : 28.07.2010

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 0:22

Har vært å fått tilbud på disse to bilene. Outlander trekker 2 tonn,Tiguan 2,2. Begge er 140hk og med automatgear. Nye biler. Trekker en adria 743 på 2 tonn. Er skikkelig usikker .Noen som har erfaring med noen av disse bilene ??
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 8:35

Outlander med 140 hester har vel manuelt gear? Er det ikke 156 hester i Outlanderen som har automat?

Jeg ville valgt den største og også sett på vogntogvekta. I mitt hode så trenger du litt lasteplass i bilen om du skal holde 2 tonn i den store vogna. Personlig ville jeg kanskje hadd enda tyngre bil på den store vogna, f.eks. nye Sharan med trekk på alle fire. Men om man vil ha en SUV så er jo ikke Sharan noe å se på Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 9:08

Har en 2011 Tiguan med aut.gear. Fungerer kjempefint synes jeg, men vogna vi har har en totalvekt på 1800kg.
Snakket med en i sverige i sommer med lik bil og en Kabe 780 og han var like fornøyd og hadde ikke problem med vekta mht. vogn ift. bil
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 9:20

Tom
Hvordan liker girkassa vekta bakom da?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 12:52

Har gått uten problemer ca. 3000km i sommer. Noen ganger har jeg valgt å bruke den i manuell med kjøring der det er mye bakker og svinger
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:05

Mondeo med 140 hk og automat her, ikke sikkert det blir automat her neste gang. Slet med noen bakkestarter i ferien og det er ikke artig for å si det sånn.

Tekker lovlig 2 tonn og vogna mi har total vekt på 1800 kg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:12

Camping Kai skrev:
Mondeo med 140 hk og automat her, ikke sikkert det blir automat her neste gang. Slet med noen bakkestarter i ferien og det er ikke artig for å si det sånn.


Hva slags problemer fikk du med automat og bakkestart?


//Ole
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:16

Tom skrev:
Har gått uten problemer ca. 3000km i sommer. Noen ganger har jeg valgt å bruke den i manuell med kjøring der det er mye bakker og svinger

Tenkte på at du hadde trøbbel tidligere med kassen, men det hadde kanskje ikke noe med å dra vogn? Mener om den røk før du fikk koblet på altså? Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:20

Ole3 skrev:
Camping Kai skrev:
Mondeo med 140 hk og automat her, ikke sikkert det blir automat her neste gang. Slet med noen bakkestarter i ferien og det er ikke artig for å si det sånn.


Hva slags problemer fikk du med automat og bakkestart?


//Ole

Problemet var rettog slett at den ikke orket å dra i gang,ble stående og slure. Måtte rygge ned og begynne på nytt, skal si deg jeg ble nervøs for kø på A7 gjennom Kassel.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:27

Camping Kai skrev:


Problemet var rettog slett at den ikke orket å dra i gang,ble stående og slure. Måtte rygge ned og begynne på nytt, skal si deg jeg ble nervøs for kø på A7 gjennom Kassel.


Du milde!
Jeg har også Mondeo (130Hk manuell diesel), og har vært dypt bekymret for igangsluring på 2000++ omdreininger. Men det virker som clutchen er relativt robust?


//Ole


Sist endret av Ole3 den Fre 12 Aug 2011 - 22:30, endret 1 gang
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:28

Camping Kai skrev:

Problemet var rettog slett at den ikke orket å dra i gang,ble stående og slure. Måtte rygge ned og begynne på nytt, skal si deg jeg ble nervøs for kø på A7 gjennom Kassel.

Vi hadde litt kø der, men ingen problemer med bakkestart heldigvis.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:41

ArneO skrev:
Camping Kai skrev:

Problemet var rettog slett at den ikke orket å dra i gang,ble stående og slure. Måtte rygge ned og begynne på nytt, skal si deg jeg ble nervøs for kø på A7 gjennom Kassel.

Vi hadde litt kø der, men ingen problemer med bakkestart heldigvis.

Vi hadde masse kø i området der vi også men heldigvis ikke i de værste oppoverbakkene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeLør 13 Aug 2011 - 9:44

Jan Ole skrev:
Tom skrev:
Har gått uten problemer ca. 3000km i sommer. Noen ganger har jeg valgt å bruke den i manuell med kjøring der det er mye bakker og svinger

Tenkte på at du hadde trøbbel tidligere med kassen, men det hadde kanskje ikke noe med å dra vogn? Mener om den røk før du fikk koblet på altså? Shocked

Deet var i vinter før jeg hadde fått prøvd bilen med vogn. Var vistnok en serie med "kasser" med produksjonsfeil.
Siden bytte har dette fungert
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeFre 9 Sep 2011 - 23:52

Outlander 140 hk manuell har et førstegear som egner seg til bakkestart.
I utforbakke!

Det er alt for høyt gearet til å dra vogn med, styr unna!
Ellers - bra bil!
Til Toppen Go down
Cabby550
CARAVANER
CARAVANER
Cabby550


Antall Innlegg : 53
Age : 40
Registration date : 20.07.2009

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeLør 10 Sep 2011 - 0:27

Redneck skrev:
Outlander 140 hk manuell har et førstegear som egner seg til bakkestart.
I utforbakke!

Det er alt for høyt gearet til å dra vogn med, styr unna!
Ellers - bra bil!

Snedig, når jeg hadde en på prøve, syns jeg det var helt motsatt. Måtte hive inn 2gir før jeg hadde krysset et felt ved utkjøring i kryss på
flat vei. Mulig de er levert med flere forsjellige manuel kasser, den jeg prøvde var en av de første når disse med 140hk kom.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitimeMan 19 Sep 2011 - 17:34

Cabby550 skrev:

Snedig, når jeg hadde en på prøve, syns jeg det var helt motsatt. Måtte hive inn 2gir før jeg hadde krysset et felt ved utkjøring i kryss på
flat vei. Mulig de er levert med flere forsjellige manuel kasser, den jeg prøvde var en av de første når disse med 140hk kom.

Da må det være forskjellig utveksling fra den jeg har prøvd. (kompis som har en stor enaksla hobby til sin outlander)
Firmabilen min er en Transporter 4motion 174hk, der er de tre nederste gearene lavere enn på 2wd versjonen av samme bil.
Jeg vil nesten sammenlikne kameratens første gear med transporterens andre gear...
Mitsubishien hans er helt fin å kjøre både med og uten henger, men første og revers er alt for høytt gearet!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mittibushen outlander vs vw Tiguan Empty
PosteTema: Re: Mittibushen outlander vs vw Tiguan   Mittibushen outlander vs vw Tiguan Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mittibushen outlander vs vw Tiguan
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Stereo, Navi, DVD for Tiguan
» Outlander Turbo 1.gen
» VW Tiguan
» Trekkbil - Nye Tiguan?
» Tiguan Som trekkbil.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: