CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Weber Q serie

Go down 
4 posters
AvInnlegg
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Weber Q serie Empty
PosteTema: Weber Q serie   Weber Q serie Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:39

Har hatt "service" på turgrillen i dag. Det er en Weber Q200. Testet ut Globex 80 og det tar fettet så om man legger seg i et badekar med det tror jeg at man går ned i vekt Smile

Uansett så fyret jeg den opp etter vaskingen og det var dårlig flamme gul og dårlig futt. Jeg tenkte at jeg måtte bytte brenner rør så jeg tok en runde rundt her til forhandlere i nærheten, men ingen hadde reserve brenner. da tok jeg og vasket av det med varmt vann og satte hageslangen i enden av røret og kjørte på så det sprutet alle veier. Blåste ut en del vann og skrudde sammen igjen. Og vips var den som ny igjen cheers

Så om du har en Weber Q grill med gul flamme så skru av brenner-røret og gjør det skikkelig rent så blir den god som gull igjen. Det er jo også ganske greit å få gjort den skikkelig ren når brenneren ikke er der også.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Weber Q serie Empty
PosteTema: Re: Weber Q serie   Weber Q serie Icon_minitimeFre 12 Aug 2011 - 22:44

Takk for tipset, min er nok klar for en service skal du se.
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Weber Q serie Empty
PosteTema: Re: Weber Q serie   Weber Q serie Icon_minitimeLør 13 Aug 2011 - 9:08

I tillegg til det som ArneO nevner, kan det være lurt å børste insektnettet som sitter i luftspjeldet i brenneråpningen med en myk børste dersom det sitter skitt fast der. En gammel tannbørste kan komme til sin rett der. Innsiden av selve brenneren kan også rengjøres/stikkes opp med en ståltråd dersom fett/skitt er helt forsteinet. Ellers tror jeg nok framgangsmåten som ArneO beskriver tar det meste.
Til Toppen Go down
Stian C
CARAVANER
CARAVANER
Stian C


Male
Antall Innlegg : 125
Localisation : Stord
Registration date : 11.06.2010

Weber Q serie Empty
PosteTema: Re: Weber Q serie   Weber Q serie Icon_minitimeLør 13 Aug 2011 - 20:59

Har en Q100 som jeg setter inn med avfetting og høytrykkspyler, ser ingen problem med vann og kraftig rengjøring.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Weber Q serie Empty
PosteTema: Re: Weber Q serie   Weber Q serie Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Weber Q serie
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» trekke campingvogn med 1,8L bmw 3 serie
» Hobby med ny serie i 2012

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: