CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Høydeforskjell

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Rune-W




Antall Innlegg : 9
Registration date : 11.10.2007

Høydeforskjell Empty
PosteTema: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:08

Er nybegynner med campingvogn.Lurer på hvor stor høydeforskjell det må vere mellom nedre kant på vogna og plattting.Har fått tips om ca 30cm.kan det stemme noelunde.Har en Hobby 650 og Isabella penta fortelt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:33

Rune W

her er det ikke noe fast, siden det er forskjell på vognenes høyde og A-mål...

A-målet- er jo regnet ut fra en plattingshøyde på dekkets nedkant, der det hviler på bakken....

Løfter du så plattingen, bør teltets A-mål reduseres tilsvarende, for å få dette pent....


Sist endret av den Tor 11 Okt 2007 - 21:01, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 20:45

Hei

Jeg har hobby 650 og hadde montert oppe et isabella penta i sommer. Plattingen ligger som vist under ca. i underkant 20cm under topp terskel inn til vogn.
Teltet var meget stramt og fint. Bilder av dette kan sees på denne tråden om ønskelig https://caravan.norwegianforum.net/CAMPINGPLASSER-f15/BEVEROYA-t116.htm

Om det er ideelt skal jeg vel ikke uttale meg om, men fungerte fint for oss. Inngangen i teltet blir noe lav, men for oss som ikke er veldig høye gjør det ingenting Smile

Vurder selv Smile

PS! Ikke et kvalitetsbilde dette, bare tatt en stor crop og tegnet litt på den... etter oppsatt spikerbu

Høydeforskjell Trapp
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 9:51

Vegard skrev:
Rune W

her er det ikke noe fast, siden det er forskjell på vognenes høyde og A-mål...

A-målet- er jo regnet ut fra en plattingshøyde på dekkets nedkant, der det hviler på bakken....

Løfter du så plattingen, bør teltets A-mål reduseres tilsvarende, for å få dette pent....

Dette stemmer med min erfaring.
Jeg har et Penta 1075, skal egentlig være 1100 til 650 kfu, og jeg løftet plattingen 12,5 cm. Teltet sto da meget stramt og fint.
Denne kombinasjonen er ikke den beste om du skal bruke teltet til å reise med, om ikke du også har med deg plattingen. sunny sunny

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av den Søn 14 Okt 2007 - 4:54, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Rune-W




Antall Innlegg : 9
Registration date : 11.10.2007

Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 20:07

Takk for svarene,får sjekke hvor mye A målet er på,det står vel i forteltet et sted.Har fått fast plass på daftø i strømstad.Er bare redd for at jeg har for liten avstand mellom platting og telt.Ligger i skrånet terreng.Alternativet mitt blir evt å grave ned platting i ene hjørnet der platting omtrent ligger helt nede på bakken og de tre andre hjørner er vatret opp med leca og bjelkebiter. :
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeFre 12 Okt 2007 - 20:28

Rune-W skrev:
Takk for svarene,får sjekke hvor mye A målet er på,det står vel i forteltet et sted.Har fått fast plass på daftø i strømstad.Er bare redd for at jeg har for liten avstand mellom platting og telt.Ligger i skrånet terreng.Alternativet mitt blir evt å grave ned platting i ene hjørnet der platting omtrent ligger helt nede på bakken og de tre andre hjørner er vatret opp med leca og bjelkebiter. :

Rune W

på isabellateltene, står vel det en liten lapp i sømmen, innvendig et sted med A-målet på teltet....
Til Toppen Go down
O:J
CAMPER
CAMPER
O:J


Male
Antall Innlegg : 44
Age : 51
Localisation : Valldalen
Registration date : 03.02.2008

Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitimeMan 4 Feb 2008 - 12:19

Har en hobby650 kfu og et penta telt me a-mål 1100. platten min ligger i underkant felg,og synst d er perfekt.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Høydeforskjell Empty
PosteTema: Re: Høydeforskjell   Høydeforskjell Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Høydeforskjell
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: