CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Volvo XC70

Go down 
+3
Rebell
Sten Rune
Lars Egil
7 posters
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeTir 6 Sep 2011 - 21:09

Går og myser på en XC70, men det svir jo å få fortalt hvor lite dagens V70 er verdt....
Er det noe poeng i å bruke penger på en litt nyere bil som stort sett skiller seg fra nåværende bil med at den har 4wd...?
2100kg hengervekt er jo også positivt, men jeg har egentlig ikke bruk for det...

Hvor ofte har en bruk for 4wd?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeTir 6 Sep 2011 - 21:21

Jeg har det jo hele året, og i kombinasjon med lavgir er det uslåelig. Mange ganger nesten like nyttig som en mover når en skal parkere vogna på ulendete plasser. 10% stigning på bløt plen f.eks, slik jeg har truffet på et par ganger på en plass mellom Kongsvinger og Magnor. Da kan du bare glemme å rygge med 2wd.

PÅ vinteren er jeg blitt så vant til det at jeg ikke tenker på det. Kan parkere oppe på brøytekanter når man er byen en lørdag, og det ikke er andre plasser ledig. Eller som da jeg hadde ei lang saktegående kø foran meg en sen vinterkveld, og det var oppmot 30 cm nysnø ubrøytet i venstre felt. Bare å trø gassen ned og passere alle.

Men den som kan avgjøre det er vel bare du. Man må ikke ha 4wd, men duverden hvor greitt det er å ha enkelte dager. Men er du usikker så trenger du det ganske sikkert ikke.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeTir 6 Sep 2011 - 22:25


har du først hatt det så er valget lettere neste gang bilen skal byttes Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Volvo XC70 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeTir 6 Sep 2011 - 22:41

Sten Rune skrev:
har du først hatt det så er valget lettere neste gang bilen skal byttes Very Happy

Ja.......... Da er det enten 4WD eller 4x4 Embarassed
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeTir 24 Jan 2012 - 21:27

Jeg har hatt 4WD... har det ikke nå, men skal ha det på neste bil Smile Uten tvil!
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 6:10

AWD gjør også susen Smile
Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 19:29

hadde passat 4-motion, kjøpte mondeo fwd, hadde den ett år og kjøpte passat 4-motion igjen!
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 20:02

Rebella skrev:
Jeg har hatt 4WD... har det ikke nå, men skal ha det på neste bil Smile Uten tvil!

Jeg har en (ett år gammel) Pajero med 4x4 som kan koples ut etter smak og behag. Synes firehjulsdrift er litt mer behagelig når man trekker vogna. Og så får man jo en jevnere dekkslitasje med 4x4 siden begge hjulpar drar lasset, og ikke bare ett hjulpar. Spesielt her nordpå når man kjører oppover bratte fjellveier, og ellers der det er litt kupert terreng.

Pajeroen er også litt stivere i fjæringa enn den Grandisen jeg hadde før, så vi slipper den "nikkedukke-effekten", selv om campingvogna er dobbelakslet.

Ryggekamera trengs ikke på min ekvipasje, jeg sender bare kona ut med en liten PMR og bruker henne som ryggevakt for å unngå å rygge i nærmeste bjørk o.l.

Ja, det er virkelig forskjell på to- og firehjulsdrift. Det er sikkert og visst. Volvo XC70 653975

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 20:20

Tasle skrev:




Ryggekamera trengs ikke på min ekvipasje, jeg sender bare kona ut med en liten PMR og bruker henne som ryggevakt for å unngå å rygge i nærmeste bjørk o.l.

Ja, det er virkelig forskjell på to- og firehjulsdrift. Det er sikkert og visst. Volvo XC70 653975
Det hjelpeverktøyet trenger ikke alltid å virke. Vi var vitne til en liten hendelse for 4-5 år siden, på Kronokamp i Lidkøping, der kona ble sendt ut av gubben som skulle rygge med bobilen. Kona ropte stopp og veivet med hendene, hun var godt synlig og sendte med bra styrke. Allikevel klarer gubben å rygge på ei bjørk!
Og hvem si skyld var det? Konas selvfølgelig. Hun fikk så hatten passet da de dro. Skulle vel bare mangle at kona får skylda, gubben rygget jo bare. lol!
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 20:39

janp skrev:
Tasle skrev:




Ryggekamera trengs ikke på min ekvipasje, jeg sender bare kona ut med en liten PMR og bruker henne som ryggevakt for å unngå å rygge i nærmeste bjørk o.l.

Ja, det er virkelig forskjell på to- og firehjulsdrift. Det er sikkert og visst. Volvo XC70 653975
Det hjelpeverktøyet trenger ikke alltid å virke. Vi var vitne til en liten hendelse for 4-5 år siden, på Kronokamp i Lidkøping, der kona ble sendt ut av gubben som skulle rygge med bobilen. Kona ropte stopp og veivet med hendene, hun var godt synlig og sendte med bra styrke. Allikevel klarer gubben å rygge på ei bjørk!
Og hvem si skyld var det? Konas selvfølgelig. Hun fikk så hatten passet da de dro. Skulle vel bare mangle at kona får skylda, gubben rygget jo bare. lol!

Det er i sånne tilfeller at det er OK med tinglyst særeie! Volvo XC70 928394

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Volvo XC70 Empty
PosteTema: Re: Volvo XC70   Volvo XC70 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Volvo XC70
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» bytte hegerkontakt 2010 XC70
» Volvo V70 AWD
» BMW X3 vs Volvo XC 70
» Volvo V70 2.4
» VOLVO XC 90

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: