CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mistet campingvogn i brann

Go down 
+5
ulla
Lars Egil
Sten Rune
Jan
Admin
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 13:33

Nedbrent campingvogn på beverøya i natt. Desverre er ikke websiden vår offentlig enda, derfor er nyheten sendt aviser rundt om. foreløpig er det www.op.no som har postet saken


admin
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 13:34

Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 14:02

herregud så trist da.
dette er ikke noe hyggelig, tenk om det hadde skjedd mens de lå og sov da
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 14:43

Forferdelig, men som Jan skriver, godt det ikke var mens noen lå og sov.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mistet campingvogn i brann Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 14:45

Fred

Siden du tydelig var på stedet, vet du noe om årsaken, eller hvor dette har startet i vogna?

det så jo ikke ut for a være så veldig gammel vogn heller....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:01

Det der er min store skrekk..........med oss inni......... affraid affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:03

Fred

Var vogna ei Burstner Ventana?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:06

May-Britt skrev:
Det der er min store skrekk..........med oss inni......... affraid affraid

Opplevde det der på Tjøme for drøyt 20 år siden. Var samling av noen fastliggere borti ene hjørnet av campingen, et lystig lag. Plutselig smalt det noe skikkelig, og den ene vogna sto i full fyr. Heldigvis var det ingen inne der, for den var overtent på sekunder. Det som foråsaket det var når fruen skulle sette over kaffen, tok feil kanne og helte hjemmebrenten i kaffekjelen.... affraid

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mistet campingvogn i brann Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:07

Vegard skrev:
Fred

Var vogna ei Burstner Ventana?

Vegard

Klarer du å se sånn på det vraket?

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mistet campingvogn i brann Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:09

Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Det der er min store skrekk..........med oss inni......... affraid affraid

Opplevde det der på Tjøme for drøyt 20 år siden. Var samling av noen fastliggere borti ene hjørnet av campingen, et lystig lag. Plutselig smalt det noe skikkelig, og den ene vogna sto i full fyr. Heldigvis var det ingen inne der, for den var overtent på sekunder. Det som foråsaket det var når fruen skulle sette over kaffen, tok feil kanne og helte hjemmebrenten i kaffekjelen.... affraid

Fy søren........høres ut som et skikkelig lystig lag det der..........at det går an sier jeg............What a Face What a Face What a Face

Opplevde en gang å få inn ei dame på sykehuset fra en camping......noen hadde hatt det moro i lystig lag - løfta henne opp og satt henne på grillen.........

det ble noen uker på magen i senga..............
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:10

Har i alle fall montert røykvarsler.......men jeg frykter jo at en kanskje ikke rekker å våkne og komme seg ut likevel.............
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:14

May-Britt skrev:
Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Det der er min store skrekk..........med oss inni......... affraid affraid

Opplevde det der på Tjøme for drøyt 20 år siden. Var samling av noen fastliggere borti ene hjørnet av campingen, et lystig lag. Plutselig smalt det noe skikkelig, og den ene vogna sto i full fyr. Heldigvis var det ingen inne der, for den var overtent på sekunder. Det som foråsaket det var når fruen skulle sette over kaffen, tok feil kanne og helte hjemmebrenten i kaffekjelen.... affraid

Fy søren........høres ut som et skikkelig lystig lag det der..........at det går an sier jeg............What a Face What a Face What a Face

Opplevde en gang å få inn ei dame på sykehuset fra en camping......noen hadde hatt det moro i lystig lag - løfta henne opp og satt henne på grillen.........

det ble noen uker på magen i senga..............


Maya

De ble fort edrue der oppe ja....

Utrolig at det stort sett går bra med alle de påfunna enkelte får i fylla...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mistet campingvogn i brann Caravan
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 15:51

http://www.ta.no/nyheter/article3071893.ece

Kommer i flere nyheter utover dagen.

saken vill bli fulgt opp på vår egen webside utover. Bare venter på publiseringen.

Vegard

Vognen er en Burstner ja Smile 3 år gammel.

Årsaken til brannen vil jeg foreløpig ikke uttale meg om, da dette først skal etterforskes av brann og politi.
Men vil komme tilbake til dette.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 16:00

Admin

Jeg lrte på om jeg skulle foreslå 04 mod på den burstneren, så det på baklyset som sto igjen.... men følte det ville være åbvære vel tøff i nebbet, men det var altså rett.....
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeSøn 21 Okt 2007 - 17:18

Uff, dette var jo trist.... og en skikkelig vekker i forhold til hvor brannfarlige de er disse vognene.
Håper de finner ut av årsaken.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 8:56

Åh shit.Gjelder å passe på så ikke kjerringa blir for heit ja !!!!!!
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 11:02

Jeg synes det var trist å lese,og samtidg glad for inge personskade..
Så,håper jeg saken blir løst fort så en vogn og evnt bil kan komme på plass..En tanke vekker for alle,men jeg har fått branslukker og varsler ivogna men hvor fort kan man komme ut av vogna det lure jeg på???har ikke tenkt å prøve det ut ihverfall,men mine tanker har jo gått til dette,men man kan jo ikke tenke sånt når man legger sig hver kveld for da kan natte søvn fort bli dårlig..
Jeg ønsker dere alle en sånn varselr i vogna og slukker selv om det er der kan det hende man ikke rekker å bruke den men den er der..
En tanke vekker,men ja jeg er nysgerig på hvordan sånt kan opstå,..
HILSEN EN NYBEGYNDER..
ULLA
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 13:08

en skikkelig trist sak, det der godt ingen var i vogna når det smalt!

gir oss en vekker at man bør ha hyppige sjekker av gass anlegget! og være veldig forsiktig med hva man foretar seg inne i en vong når det gjelder varme osv.

det er jo vanskelig å si om det har brent en stund før smellet siden eieren satt i nabo vogna, men at det går fort det gjør det!

skulle nesten ønsket at det fantest en dør ( rømningsvei) i barne rommet også, når man hører om slikt! de har lang vei ut der bak hvis det brenner i vogna vår!
nei man får være føre var og passe på!!

trist sak, håper Fred kommer med en årsak så vi andre kan ungå noe sånt!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 13:26

Morten t skrev:
en skikkelig trist sak, det der godt ingen var i vogna når det smalt!

gir oss en vekker at man bør ha hyppige sjekker av gass anlegget! og være veldig forsiktig med hva man foretar seg inne i en vong når det gjelder varme osv.

det er jo vanskelig å si om det har brent en stund før smellet siden eieren satt i nabo vogna, men at det går fort det gjør det!

skulle nesten ønsket at det fantest en dør ( rømningsvei) i barne rommet også, når man hører om slikt! de har lang vei ut der bak hvis det brenner i vogna vår!
nei man får være føre var og passe på!!

trist sak, håper Fred kommer med en årsak så vi andre kan ungå noe sånt!

Husk at vinduer også kan benyttes til rømningsvei. Kanskje en ide å snakke med de yngre om hvordan de skal/bør forholde seg dersom uhellet skulle være ute.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 14:43

Vindu hallo,jeg synes man blir panisk i en sådan sak,man gjør sikkert mye rart..Vi har senga langt bak,og mine tanker er der altid,men jeg har tenkt sån eller sån,men det sier vips borte vekk
husk mye plast osv,jeg skal ikke være den som sitter på min høje hest,men uansett håper jeg vi får lidt mere å vite når den tid er klar...Gass ja har og skal innstalere en sån varsler på dette
og innbrudsvarsler,mon tro om jeg er gardet da...
Nei tror ikke det..
Uansett godt alle lever,for en vogn bil osv kan erstattes men ikke meneske liv..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 15:52

Johnny U skrev:
Morten t skrev:
en skikkelig trist sak, det der godt ingen var i vogna når det smalt!

gir oss en vekker at man bør ha hyppige sjekker av gass anlegget! og være veldig forsiktig med hva man foretar seg inne i en vong når det gjelder varme osv.

det er jo vanskelig å si om det har brent en stund før smellet siden eieren satt i nabo vogna, men at det går fort det gjør det!

skulle nesten ønsket at det fantest en dør ( rømningsvei) i barne rommet også, når man hører om slikt! de har lang vei ut der bak hvis det brenner i vogna vår!
nei man får være føre var og passe på!!

trist sak, håper Fred kommer med en årsak så vi andre kan ungå noe sånt!

Husk at vinduer også kan benyttes til rømningsvei. Kanskje en ide å snakke med de yngre om hvordan de skal/bør forholde seg dersom uhellet skulle være ute.

ja hvis det er en brann fremme i vogna så er veien lang for ungene som ligger helt bak, trangt er det og! scratch tror jeg må ha en allvorsprat med de begge om hva de skal gjøre hvis uhellet er ute, rykke opp eller spark ut vinduet og hoppe ut! drit i vinduet bare kom dere ut må politikken være der!!

skulle kanskje vært en enkel nødåpning av disse vinduene for sånne uhell!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 16:07

Morten t

Vi har jo vinduer ved alle køyer i vogna og ved senga vår. Jeg har opplevd brann hjemme hos oss da jeg var 13år. Noe ble totalt blokkert i hodet mitt - jeg MÅTTE ut der hvor det brant ved ytterdøra og taket over...kunne gått ut på stua og i underetasjen......men ut DEN døra skulle jeg...og kom meg jo ut......og det gikk jo bra....

Det er ikke så lett å forutse hvordan en reagerer i en sånn situasjon - det er det som er så vanskelig med det.

Lurt å snakke med ungene ja.......det har jeg gjort og det SKAL jeg gjøre. Faren er jo mye større nå på vinteren enn på sommeren - med varme og sånn i vogna.

Har jo både hund og røykvarsler, men føler meg ikke trygg - for vi ligger innerst i 720en.......og jeg føler meg ikke sikker på at jeg selv velger vinduet ved senga i en hektisk situasjon hvor en også skal få med seg unger ut........
Til Toppen Go down
sirilinn




Antall Innlegg : 1
Registration date : 22.10.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 22:56

Jeg kjenner godt til plassen og menneskene dette skjedde med.

Har ligget på plassen siden jeg var 11 år og nå er jeg 27.

Jeg var ikke der oppe i helgen, men har jo fått en del fortalt da store deler av min familie (foreldre, søsken osv.) ligger der oppe.

Det jeg takker mest for er at han ikke hadde med seg kona, dattra og sønnen akkurat denne helgen. Da hadde det blitt en mye større tragedie.

Eksplosjonen stammer nok fra gassbeholderen til grillen, men det er jo ikke funnet ut enda om brannen anntente beholderen eller om det var eksplosjonen som forårsaket brannen.

Synes det er grusomt, men det blir ekstra tanker rundt det når det skjer noen man kjenner.
Han er iallefall selv klar på at opp på plassen skal han igjen med ny vogn etter som jeg fårsto, så han er ganske tøff...

Synes det er littrørende og se at så mange her inne er opptatt av saken, da det kanskje kan bli gjort noe for å bedre sikkerheten for campingturister. confused
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 23:00

Dette er noe noe som opptar oss alle,"""sikkerhet" "sikkerhet"jepp kan ikke si dette ofte nok ((undskyld dansken)men jeg leser alt av sikkerhet,men uansett så husker man ikke når man står opp i det med begge bena tro mig..Har ikke vært utsatt for noe ennå takk og pris har lært lidt av hvert men er noe redd ennå,men jeg er nybegynder og jeg lære myeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee her av dere alle... flower
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeMan 22 Okt 2007 - 23:25

Morten t skrev:
Johnny U skrev:
Morten t skrev:
en skikkelig trist sak, det der godt ingen var i vogna når det smalt!

gir oss en vekker at man bør ha hyppige sjekker av gass anlegget! og være veldig forsiktig med hva man foretar seg inne i en vong når det gjelder varme osv.

det er jo vanskelig å si om det har brent en stund før smellet siden eieren satt i nabo vogna, men at det går fort det gjør det!

skulle nesten ønsket at det fantest en dør ( rømningsvei) i barne rommet også, når man hører om slikt! de har lang vei ut der bak hvis det brenner i vogna vår!
nei man får være føre var og passe på!!

trist sak, håper Fred kommer med en årsak så vi andre kan ungå noe sånt!

Husk at vinduer også kan benyttes til rømningsvei. Kanskje en ide å snakke med de yngre om hvordan de skal/bør forholde seg dersom uhellet skulle være ute.

ja hvis det er en brann fremme i vogna så er veien lang for ungene som ligger helt bak, trangt er det og! scratch tror jeg må ha en allvorsprat med de begge om hva de skal gjøre hvis uhellet er ute, rykke opp eller spark ut vinduet og hoppe ut! drit i vinduet bare kom dere ut må politikken være der!!

skulle kanskje vært en enkel nødåpning av disse vinduene for sånne uhell!

Morten T
Jeg har jo samme vogn og vinduer som deg tror jeg, har i alle fall ikke sett noe vesentlig forskjell der mellom modellene. Jeg mener bestemt at om det skulle brenne med ungene inne og meg på utsiden, at det burde være enkelt om en beholder roen, å bare vri av vinduene fra utsiden. En får fingra under kanten og tersene til vinduene er ikk særlig robuste.

Dette med brann har jeg snakket litt med ungene om og kommer til å friske det opp igjen til våren.
Jeg har montert to røykvarslere og ett 6 kg apparat i vogna. Har i tillegg alltid spyleslange klar like bak vogna på fastplassen vår.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 9:13

Sirilinn velkommen på forume.
Vi kan vel nå trekke en konklusjon etter denne hendelsen som gikk bra tross alt. Vær forberedt på det værste, da blir mulighetene for brann og tragedie minimalisert.
Husk det er mange muligheter til brann ikke bare gass og mye svært brennbart materialer.
Også i forbinnelse med fortelt er det mye som kan gå galt.
Kanskje vi burde ha noen caravanvett regler å arbeide etter for å oppnå bedre sikkerhet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 12:28

Det viser vel på det meste av forskning at ved gjentatte øvelser og teori/prating om hva man skal gjøre ved en uhells situasjon så vil sjansene for at man gjør det man har øvet på være større enn at man får panikk, jo mere man har øvet/drillet jo mere rett gjør man når uhellet er ute!!

kanskje brann øvelser i vogna hver gang man kommer inn en Fredagskveld er tingen hehe, da skulle naboene lurt tror jeg, men den gang brannen var der så vet de i hvertfall hva de skal gjøre

røykvarslere og 6 kilos slukker! Et must!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 15:08

Hei!

Detta var triste greier. Ja, la oss for all del huske på sikkerheten.
Legger på en ting til her som ikke er nevnt "gasslanger" disse skal byttes i visse intervaller. 4-5 år mener jeg å huske det står også på slangen enten med produksjonsår eller rett og slett best før.
Man gjør seg selvsagt tanker når en ser sånne ting.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 16:10

T.H.O. skrev:
Hei!

Detta var triste greier. Ja, la oss for all del huske på sikkerheten.
Legger på en ting til her som ikke er nevnt "gasslanger" disse skal byttes i visse intervaller. 4-5 år mener jeg å huske det står også på slangen enten med produksjonsår eller rett og slett best før.
Man gjør seg selvsagt tanker når en ser sånne ting.

Skiftet propanslangen på vogna mi i år, 5 år gammel. Den var for såvidt grei, men med små sprekker i overflaten. Koster noen få tiere. Ser absolutt ingen grunn til å vente med sånt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 16:14

J.O.

Helt klart viktig det der.Og jeg har før etterlyst at man skal vise vognene på regelmessig basis ala Sverige,hvor de må på "besiktningen" hvert annet år.I Norge kan man kjøre med gamle brannfeller,uten bremser,uten at noen sjekker dette.En skam.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 16:32

J.O. skrev:
T.H.O. skrev:
Hei!

Detta var triste greier. Ja, la oss for all del huske på sikkerheten.
Legger på en ting til her som ikke er nevnt "gasslanger" disse skal byttes i visse intervaller. 4-5 år mener jeg å huske det står også på slangen enten med produksjonsår eller rett og slett best før.
Man gjør seg selvsagt tanker når en ser sånne ting.

Skiftet propanslangen på vogna mi i år, 5 år gammel. Den var for såvidt grei, men med små sprekker i overflaten. Koster noen få tiere. Ser absolutt ingen grunn til å vente med sånt.

Yes, har tenkt på å gjøre det samme selv, blir nok i løpet av uka. Røykvarsler og 6 kilos skal også på plass litt fort.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 16:34

ARVE skrev:
J.O.

Helt klart viktig det der.Og jeg har før etterlyst at man skal vise vognene på regelmessig basis ala Sverige,hvor de må på "besiktningen" hvert annet år.I Norge kan man kjøre med gamle brannfeller,uten bremser,uten at noen sjekker dette.En skam.

Egentlig rart dette her. I pottitlandet NOREG hvor det meste skal vises og kontroleres og bekreftes og garanteres... o.s.v. men Campingvognene, nei de kan det bare skure og gå som det vil med....... confused
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 19:22

Hei

Vedr brann.... Har litt lyst til å rette en honnør til vertskapet på Hovden fjellstoge....

To helger om høsten gjenomgår de brannutstyret og rutiner, demonstrerer og prøver med vogn-gjestene. deter slanger og hydranter rundt på plassen som blir demonstrert og prøvd...

Er nemlig ikke så sikker på at dette gjøres på så mange campingplasser...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 21:13

Vegard skrev:
Hei

Vedr brann.... Har litt lyst til å rette en honnør til vertskapet på Hovden fjellstoge....

To helger om høsten gjenomgår de brannutstyret og rutiner, demonstrerer og prøver med vogn-gjestene. deter slanger og hydranter rundt på plassen som blir demonstrert og prøvd...

Er nemlig ikke så sikker på at dette gjøres på så mange campingplasser...

Hei!

Det der er jo kjempebra da, det gjøres definitivt ikke på vår camping. Brannhydranter har blitt etterlyst i forbindelse med at vi har fått sommervann. Men akk. det kalles vist for utgifter..
Nesten rart det ikke settes som et krav fra kommunens side når man åpner en camping. Folk kommer og går hele tiden...
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitimeTir 23 Okt 2007 - 21:46

Vegard skrev:
Hei

Vedr brann.... Har litt lyst til å rette en honnør til vertskapet på Hovden fjellstoge....

To helger om høsten gjenomgår de brannutstyret og rutiner, demonstrerer og prøver med vogn-gjestene. deter slanger og hydranter rundt på plassen som blir demonstrert og prøvd...

Er nemlig ikke så sikker på at dette gjøres på så mange campingplasser...

Vegard, min gode mann Smile

Hadde du vilt gjort en "dokumentar" på nettopp dette når denne øvelsen er? Visst du da er på Hovden når den foregår naturligvis.
Dette ser jeg på som et meget interessant tema, og ikke minst at en slik reportasje, kanskje vil legge en vekker til flere! Både vi private og campingplassene.
Det ville vært flott med bilder og tekst på slike øvelser.
Noen andre som vet om slikt.. ikke nøl med å ta kamera og penn fatt Smile
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Sponsored content





Mistet campingvogn i brann Empty
PosteTema: Re: Mistet campingvogn i brann   Mistet campingvogn i brann Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mistet campingvogn i brann
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Mistet vognnøkkel.
» Brann/røykvarsler i vogna
» Mistet hengerfestet og en stor henger
» Mistet 14v trafospenning Hobby 560 2008
» VIKTIG SIKKERHETSINFORMASJON! Fare for brann i lysslange

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: