CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vinteren er reddet :)

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 19:44

Var på caravan og bobilmessen i Bergen i helgen og klinket til og kjøpte utstillingsmodellen av Isocamp Storstuen Very Happy

Nå blir det å lage platting til å sette denne på. Tenkte i første omgang å lage plattingen bare litt større enn stuen, og så heller skjøte på den når våren kommer og det er mere aktuelt å benytte en terrasse. Ser for meg at jeg lager dette som en vanlig platting på mark (det er bare grus der i dag), legger markduk under, og terrassebord oppå hele veien.

Inne i stuen har man etter oppskriften da 98mm å gå på opp til skyvedørene, og min tanke er da å gjøre følgende:

Diffusjonsåpen folie i bunnen ala vindtett e.l., etterfulgt av 60mm styrofoam eller noe annet ikke brennbart som ikke trekker fuktighet, og så legge 22 mm sponplater oppå som flytende gulv. Tenkte å se om jeg fikk isolasjonen i to lag à 30mm for å unngå kuldebroer, noen som vet om dette fins?

Vil ha en form for varme i gulvet, men sliter litt med at ved folievarme kreves det plastfolie over varmeelementene før laminat e.l. legges oppå. Dette er et krav i montasjeanvisningen til folievarmen, og dermed en del av forskriftene.... Exclamation

Hvordan stiller dere dere til en slik oppbygging?

Stuen skal stå ved kysten på Vestlandet, og temperaturene er dermed ikke så ekstreme om vinteren....men en lunk i gulvet vet jeg at mor vil sette pris på cheers



Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 20:28

Jeg la heatcom gulvvarme (for parkett) og der er det ikke nevnt noe om plast.
Og jeg må bare spørre: hvorfor sliter du med å legge plast over hvis det kreves??
http://www.heatcom.dk/fileadmin/user_upload/PDF/PARKET_AluMat.pdf
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 20:29

Hei igjen, sliter er kanskje feil ordvalg her, men har lest til øyet er blitt stort og vått om alle de forskjellige meningene om plast i gulv på sånne bygg, og har vel konkludert med at de fleste ikke ville hatt dette.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 11 Okt 2011 - 20:47

Så bruk fornuft, og ta det derfra. Er du blank på dette så finn en du har tillit til og hør på ham. Jeg bygde på hytta for 15 år siden, lagde ringmur og inne var det fuktig jord. Under bjelkelaget la jeg stubbloftplater og isolerte. Og denne fremgangsmåten fikk jeg av en som lever av å veilede snekkere og byggmestre, og han står ofte som ansvarlig søker i byggesaker. Dette er en mye brukt måte og enkelt.


Gjorde et samme i spikerteltet: stubbloftplater. Platene koster litt, men ikke allverden. Under 2" x 6" spikret jeg et terassebord 21 x 98 mm, slik at det ser ut som en T, bare opp ned. Oppå terassebordet la jeg stubbloftplatene, og brukte 12 mm lekter til å klemme platene ned mot terrassebordet (Med skruer) for å få det lufttett. La isola softpro over stubbloftplatene i ytterkant for å unngå luft i isolasjonen. 22 mm spon over dette og deretter Heatcom. Regner med at det står i mange år fremover.


Sist endret av JanP den Lør 15 Okt 2011 - 9:45, endret 1 gang (Reason for editing : Feil i dimensjon)
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeFre 14 Okt 2011 - 11:39

Gratulerer med kjøp av Isocamp. Blir spennende å se.
Har selv fått vognen på plass der ute, å er selv i tankene på å kjøpe isocamp, men blir nok ikke noe handel før til nesteår iallefall.
Hva størrelse valgte du og hva kom prisen på?
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeLør 15 Okt 2011 - 9:28

Utstillingsmodellen var en 5meter med vindfang i tillegg, så totalt er det 6 meter. Bredden er lik på alle, 3,6meter.
Fikk den for 105 000,- mot at jeg demonterte og fraktet vekk selv. Fikk også med ruller 
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeLør 15 Okt 2011 - 14:39

Ja du får vell ikke noen vogner på siden av deg slik at du har vell ganske stor plass? Jeg må ta hensyn til avstanden til vognen på siden, så jeg har tenkt på dilux utgave på 2,5mx5m, slik at jeg kan lage en liten terrasseflekk på utsiden av isocampen også.
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeSøn 16 Okt 2011 - 20:52

Vi får ingen vogner mellom oss og sjøen nei.....men dessverre skal han bygge en hytte der Vinteren er reddet :) 830847

Men ja vi har nok litt bedre plass enn en del andre Smile

Deluxe-utgaven gir jo også en del ekstra plass da, så du får bare handle. Da kan jeg være behjelpelig med tips til oppsettingen om du skal ta den selv. Montasjeveiledningen fra Isocamp var mildt sagt mangelfull, alle detaljer manglet... Sad

Håper min står greit nok nå, må se litt på tetting langs gulvet mot vognen, samt litt mere detaljer på tettingen mellom takene. Vognen min er jo litt mindre slik at Isopcampen stikker frem litt i forhold til vognen. Det gjelder fremste hjørnet der vognen skrår veldig..

I tillegg må jeg støpe ned rullene, disse ble bare midlertidig montert i dag for å få vognen inntil.

Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 18 Okt 2011 - 20:53

Bilder kan sees her, mulig dere må legge meg til som venn....

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150888583740451.793229.876200450&type=1

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 18 Okt 2011 - 21:18

Tja, der var det ikke mye bilder å se:
"Siden du ønsket å vise, kan ikke vises akkurat nå. Den kan være midlertidig utilgjengelig, du kan ha klikket på en gammel lenke eller det kan være du ikke har tillatelse til å se denne siden."
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitimeTir 18 Okt 2011 - 21:20

bruk denne: https://www.facebook.com/profile.php?id=876200450

legg til som venn og gå til albumet dugnadshelg i Fitjar Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vinteren er reddet :) Empty
PosteTema: Re: Vinteren er reddet :)   Vinteren er reddet :) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vinteren er reddet :)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er Knaus Tabbert Group reddet?
» Kjøring på vinteren!?
» Bruke toalett om vinteren
» Bo i campingvogn om vinteren - strømforbruk?
» Bruke Isabella Penta Gold om vinteren

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: