CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????

Go down 
2 posters
AvInnlegg
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 17:14

skjønner ikke helt hvorfor men det startet med at jeg i dag fyrte opp varmeren i vogna, trykket på gass knappen og det sa klikk ute og der blåste det varmt ut av eksosen... mens denne står å går, snurrer jeg opp støttebeina og kjører vogna ut av gårdsplassen og fikk snudd vogna og bakket den inn i gården igjen, ved hjelp av moveren..
mens jeg snurrer ned støttebeina igjen så hører jeg vann som renner og ser at det flyter grønnt vann rett bak venstre hjul.
Når jeg går inn å sjekker beholderen i tanken på badet, så er denne så og si tom.
jeg skrur av varmeren og stikker å handler ny frostveske , blandet opp riktig og fylte tanken opp til merket og startet varmeren igjen.. hørte det boblet i tanken en stund, så ga det seg, og det ble godt å varmt i vogna.

jeg skjønner bare ikke hvorfor det kom vann ut av beholderen? avrenningen på tanken er på toppen av tanken og det var bare en skvett igjen i bunnen av tasnken.

noen som har en ide om hva som kan ha skjedd?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 17:41

Vært luft i anlegget et sted som har boblet opp i beholderen.
Kan godt være litt luft igjen i systemet som du bør lufte ut via lufteniplene. Husk å stenge av sirkulasjonspumpen før du gjør dette.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 18:22

Hvis det kommer væske ut under vogna så er det vel en tappeventil som lekker?
På toppen av av tanken er det antakelig en lufteventil og ikke en "avrenning"?



//Ole
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 18:54

det lekker ingenting nå, og har ikke lekt noe mens den har stått ubrukt, så støtter heller at det har vært luftboble og dette har bygget opp trykk såpass at det har sprutet ut av lufteslangen.. lar påfyllingslokket stå litt på gløtt som slipper ut eventuelle luftbobler som måtte komme. skal broke vognen i helgen så da får vi latt systemet gå en stund.

Hvor er lufteniplene? og hvordan skrur jeg av surkulasjonspumpen? og bør det gjøres mens det er varmt eller kaldt?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 19:46

Lufting bør skje med varme i systemet men uten at sirkulasjonspumpen går etter det som står i bruksanvisningen for alden.
Skal være noen små luftenipler men hvor de står på din vogn vet jeg ikke. Skal iallefall være en nippel på det høyeste punktet på systemet ett eller annet sted i vogna. Mange ganger på radiatoren på badet dersom du har en slik på badet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 19:50

Har du et av de panelene nevnt i denne tråden?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitimeFre 28 Okt 2011 - 17:13

det er ingen av dem panelene, det er en primus sak.
panelet inne består av 4 trykkknapper, 2 for strøm, og en for gass og en for varmtvann.
lot det gå en stund i går, og det har ikke lekt noe etterpå.
Til Toppen Go down
Sponsored content





sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Empty
PosteTema: Re: sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????   sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor???? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
sprutet ut grønn veska fra vogna i dag. hvorfor????
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvorfor?
» Hvorfor trekk på draget?
» Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....
» Noen som veit hvorfor draget haller til en side på kula?
» lys bak på vogna

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: