CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilken fordel med Hovedimportør.

Go down 
+3
Rashid
Sten Rune
Perkrs
7 posters
AvInnlegg
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 0:03

Har litt lyst å dra diskusjonen rundt dette med Hovedimportør og pararellimport. Agenten Lara fritid sier litt om at de vil ikke nekte å ta
vogner som ikke er importert gjennom dem til servise o.l.men må vente til det er tid hos forhandler. dvs. de skyver disse oppdrag ut i tid.
Nå skal det sies at jeg har hatt kontakt med "orginal forhandler" på vestfold siden som ikke har gitt uttrykk for dette men tvert i mot har vært imøtekommende.Det forunder meg at ikke fabrikken gir pålegg om totalgaranti slik det er i bilbransjen hvor garantier går over grensene.
Vil også si at jeg forstår at forhandlere prioriterer sine egne kunder men ikke ut over normal etikk.
Hører gjerne om meninger i denne sak.Kanskje er jeg bøllete som dra dette? No
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 1:17

Det er i alle fall en forskjell mellom en garanti fra en europeisk fabrikant som Hobby og den reklamasjonsretten på fem år som norsk kjøpslov gir.


//Ole
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 8:03

Først Perkrs: du er ikke det minste bøllete som drar igang dette.


Jeg har hørt fra 2 forhandlere at de ikke er glade (les: fabrikkene også) i de norske forbrukerrettighetene. Og med den holdningen så blir det ikke særlig enkelt å være forbruker.


Generellt har jeg siden jeg ble klar over hvordan import organiseres (hver forhandler er mer eller mindre sin egen importør) forundret meg over at dette ikke er blitt likt bilbransjen. Min 3 år europagaranti er en selvfølge.


Har 2 Toyota, den ene kjøpte jeg selv i Ålborg og den andre kom fra Tyskland. Har alltid fått topp service hos merkeforhandlere i 11 år. Har absolutt intet å klage på. Måtte det bli slik i Caravanverden også.


Du får ta det opp med Europaparlamentet til uka, men det spørss om de har andre utfordringer å ta ta tak i for tiden! Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 10:28

Og den norske kjøpsloven bidrar også til at vi må betale mer for vognene her på berget. For ved reklamasjons-/garantisaker får jo forhandler dekket bare noen av sine kostnader fra fabrikken. Resten må forhandler dekke selv og dette må jo kalkuleres inn et sted.

Hvordan de har løst dette med europagaranti-kostnader i bilbransjen aner jeg ikke, for der gjelder det jo det samme med dekning av kostnader. Men de fikk vel et mye større press, for det importeres jo langt flere biler enn vogner.


Edit: flyttet tråden fra "Hobby" til "Import".

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilken fordel med Hovedimportør. Caravan
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 17:05

Først til JanP. Er selvfølgelig enig med deg. Hobby er norges mest solgte vogn og man bør da kunne forvente at fabrikken følger opp dette markedet med samme betingelser som landet de opererer i har. Jeg syntes caravanbransjen sidrompa og de skjønner ikke hvorfor paralellimport forgår.se på eks. optikerbransjen hvor det var fagkunskap og seriøsitet som gjaldt og hva ser vi i dag med Specksyvers m.m. herjer.( er ikke den bransjen) Dette skaper plass for aktører som tenker annerledes. vidre se på
se på Apotekbransjen! før måtte du vente i en time før du fikk utlevert dine medisiner. hva nå? nei kjære caravanbransje forny dere og tillpass der den tiden vi er i.Så helt til slutt så hadde det ikke vært noen tema med side import hvis bransjen hadde levd i 2011 og ikke i 1980.
Sorry men måtte få dette ut.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 17:44

Perkrs:
Dine (som er sammenfallende med mine) synspunkter hevdet jeg på Norsk Bobilforening sitt forum for 6 år siden.
Resultatet ble at jeg og 4-5 andre som delte dette synspunktet ble kasta ut av forumet.
Om jeg er medlem i Norsk Bobilforening? NEI sunny
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 18:02

Hei Rashid allerede fått advarsel! Gøy!!!!
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 18:31

Perkrs skrev:
Hei Rashid allerede fått advarsel! Gøy!!!!

He he, sikkert fra noen med forhandlerinteresser. I følge disse så er ikke bilbransjen noe å se opp til nei.
De forhandlere som f.eks tar garantijobber eller service på en bruktimportert Mercedes eller lignende er visst veldig dumme de, if. caravan / bobilforhandlerne affraid .
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:01

Hvilken oppgave gjør egentlig Lara? Lager de bare ei hjemmeside med Hobby, Fendt osv? Og forsøker å skremme folk fra egenimport?
For de sitter da ikke på så mye som en reservedel en gang, eller tar jeg helt feil?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:06

kommenterer utsagnet som er overskriften i denne tråden nemlig hva som er fordel med hovedimportør
vel..............fordelen med å ikke bruke hovedimportøren er vel ganske åpenbar
vi slipper å ha så mange seriøse forhandlere her i norge
ja til fri privatimport og null kontroll i etterkant av vogner
på den måten vil hele caravanbransjen ligge død og begravet for alltid her i landet
og for de som ikke skjønte hva jeg skrev så var det ironisk ment og betyr ikke det som står der
det som skjedde i bilbransjen når parallellimport tok av var at de var nødt til å tilpasse seg
ok, de fikk ikke det salget av den bilen til den mannen, men hvis vi tar vare på han likevel når han kommer med bilen på service, så kan vi heller tjene på ettermarkedet, da det ligger mer fortjeneste der i løpet av bilens levetid enn forhandleren tjener på salget av bilen som ny
følgeeffekten av dette er at kunden får et forhold til den forhandleren, og velger kanskje å kjøpe ny bil der, eller i alle fall samme merke, og komme med den og på service der
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:27

Forstår hva du sier Jan, og er selvfølgelig ikke uenig men som du skriver så kanskje forhandlerne tilpasser seg den faktiske markedssituasjonen som er i 2011. Jeg tror som deg at denne veien er å gå for å bli kvitt sideimport og det hadde vært ønskelig.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:30

Ellers er jeg glad for diskusjonen her og hvis det er noen såklalte forhandlere her så mulig de tar ett hint.
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:47

La oss INDERLIG håpe de tar hintet,noe de bør,og bestrebe harmonisering.

Bli kastet ut av forumet på grunn av denne typen diskusjon?????? Er det Lara Fritid og andre importører som driver denne siden??

Håper slike advarsler publiseres på diskusjonssidene i Caravanklubben,Bobilforeningen og lignende steder,så caravanister kan se det,og spre det videre.Hørt på makan........

Det går bare ikke an !!!!!!!!!! Evil or Very Mad


Jan P; Om de sitter med reservedeler,så holder de hvertfall hardt på dem.Flere forhandlere som IKKE tilhører Lara-importsystem,velger
nå å importere deler selv fra forhandlere i Tyskland.Raskere og billigere!!!!!
Med Andre Ord.......FORBRUKERVENNLIG.


Sist endret av Ottar den Søn 13 Nov 2011 - 19:52, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:49

At det er forhandlere innom her kan du være helt trygg på, betydningen av forumet og den håndfullen med folk som mener noe her er en annen sak, den tror i alle fall jeg er ganske begrenset, dessverre. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:49

det eneste som er sikkert er at ingenting er sikkert
markedet er i konstant endring, og selgere, uansett hva de selger, MÅ forandre seg hvis de ønsker å overleve
så enkelt er det å si det
å gjøre det derimot sitter langt inne hos enkelte forhandlere, desverre, både for de og oss som kunder
men bilbransjen har en fordel som ikke caravanbransjen har i samme grad
de er store, og har egne folk ansatt som kun jobber med å finne løsninger for å styrke sin posisjon i markedet
la oss ta f,eks lara
hadde de vært flinkere på å samle alle forhandlerne sine om en himmelretning å dra i, og staket ut en felles kurs med et felles mål så hadde både de og kundene tjent på det
grunnen for at de ikke gjør det er fordi det koster penger enten de får det til eller ikke, og den risken er de ikke villige til å ta
de har det bra slik det er.............................enn så lenge
men før eller siden stopper det opp
man kan si hva man vil om kroken konsernet, men de prøver i alle fall å få til dette
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:51

Ottar skrev:
La oss INDERLIG håpe de tar hintet,noe de bør,og bestrebe harmonisering.

Bli kastet ut av forumet på grunn av denne typen diskusjon?????? Er det Lara Fritid og andre importører som driver denne siden??

Håper slike advarsler publiseres på diskusjonssidene i Caravanklubben,Bobilforeningen og lignende steder,så caravanister kan se det,og spre det videre.Hørt på makan........

Det går bare ikke an !!!!!!!!!! Evil or Very Mad
det er ingen som kastes ut herfra på grunn av temaene de velger å skape diskusjon rundt
det som får folk utkastet er ufine kommentarer, personangrep og lignende
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:55

Fortsatt enig Jan og håper andre kommer på banen slik at forumet blir hørt. selvfølgelig skjønner også jeg at å forandre en sidrompa brensje ikke er så lett med de lever nå av oss da.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:57

Jan skrev:
kommenterer utsagnet som er overskriften i denne tråden nemlig hva som er fordel med hovedimportør
vel..............fordelen med å ikke bruke hovedimportøren er vel ganske åpenbar
vi slipper å ha så mange seriøse forhandlere her i norge
ja til fri privatimport og null kontroll i etterkant av vogner
på den måten vil hele caravanbransjen ligge død og begravet for alltid her i landet
og for de som ikke skjønte hva jeg skrev så var det ironisk ment og betyr ikke det som står der
det som skjedde i bilbransjen når parallellimport tok av var at de var nødt til å tilpasse seg
ok, de fikk ikke det salget av den bilen til den mannen, men hvis vi tar vare på han likevel når han kommer med bilen på service, så kan vi heller tjene på ettermarkedet, da det ligger mer fortjeneste der i løpet av bilens levetid enn forhandleren tjener på salget av bilen som ny
følgeeffekten av dette er at kunden får et forhold til den forhandleren, og velger kanskje å kjøpe ny bil der, eller i alle fall samme merke, og komme med den og på service der

Har aldri forstått motviljen hos norske bobil/caravanforhandlere til å tjene penger i det ettermarkedet som paralell, gråimport, egenimport av de samme produkt som står i deres salgshall. Jeg kjøpte en egenimportert Mercedes i Stavanger av en privatperson i -95.
Service, rep. og EUkontr. ble tatt hos Motortrade (Mercedesforhandler) på Verdal. Bilen solgt i -03, men fremdeles får jeg brev fra nevnte forhandler om EUkontr. samt tilbud på både ny og brukt bil.
Hvorfor er slik "oppførsel" så u-tenkeligi bobil/caravanverdenen? Jeg skjønner det bare ikke jeg.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 19:58

Dette er akkurat hva mitt budskap er Rashid
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeSøn 13 Nov 2011 - 23:20

JanP skrev:
Hvilken oppgave gjør egentlig Lara? Lager de bare ei hjemmeside med Hobby, Fendt osv? Og forsøker å skremme folk fra egenimport?
For de sitter da ikke på så mye som en reservedel en gang, eller tar jeg helt feil?

De svarer ikke på henvendelser heller.....

Vi kjøpte Hobbyen brukt (hos en ikke Hobbyforhandler). En god stund etter at vi hadde kjøpt Hobbyen, fant vi ut at vi ikke hadde noe brukerhåndbok (kan være greit å ha). Sendte da flere forespørsler til Lara uten å få svar. Sendte en e-post til Hobby fabrikken via kontaktskjemaet på hjemmesiden. Dagen etter fikk vi svar om at de ønsker chassisnummer for å være sikker på å sende riktig brukerhåndbok. Som sagt så gjort. To timer etter at chassisnummer var oversendt kom bekreftelse på at papirene var i posten. Dette var en fredag, og på tirsdag var brukerhåndbok (eller brukerveiledning) på norsk lå i posten!

Dette er noe Lara (og mange andre) bør ta lærdom av!
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 8:24

Ja nok ett eksempel på Hobbyorganisasjonen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 17:35

Så hva gjør de da da? Utenom å lage ei hovedside for sine merker, lage ei presseside og vise salgssatistikk for alle nyvognregistreringer (alle merker) i 2010 og akkumulert for inneværende år?


Kanskje en må spørre de hva de egentlig driver med, de gjør muligens ikke så mye som gagner Hobby-kjøpere. Kanskje de holder på med noe hemmelig der nede i Drammen by.. Suspect
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 19:27

Ja lurer fælt. Som Trivesivogn sier så gidder de ikke engang å svare på mail.Mulig de bare figuerer på lønningslista og blåser i oppgaven som importør og bindeledd.Jaja ikke rart at kundene går andre veier. Husker for en del år siden så var vel forholdet likeens hos Kabe hvor forhandler på Nittedal liksom var importør.(ikke noe galt om dem) men Kabe tok skjeen i egen hånd å besørget kontakten med forhandlere selv. er nok kostnadsoptimalt det.Har i utgangspunktet ikke noe i mot en hovedimportør men da må de fylle oppgaven, samt stille krav til forhandlere og sørge for at alle går i takt tilpasset det markedet de er i.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 19:31

Får vel ikke spurt de heller da siden de ikke svarer? lol!
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 19:32

Nei du har så rett.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 19:35

vet at i alle fall LMC forhandlerne i norge driver og samarbeider mer og mer i den retningen som bilforhandlerne går i
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 20:18

Ja det er jo kjempeflott og når ting funker er det kanskje ikke behov for sideimport.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 20:26

sideimport er kommet for å bli
nøkkelen er hvordan diverse forhandlere og hovedimportører velger å håndtere dette
for stoppe det kan de ikke
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 22:21

Ja er jo enig med en så sidrompa bransje. Ok,kundene gjør som de vil og jeg tror til slutt at bransjen må slutte å tviholde på gamle tradisjoner og tørre å tenke i nye baner.( selv om de ikke finner opp kruttet på nytt)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvilken fordel med Hovedimportør. Empty
PosteTema: Re: Hvilken fordel med Hovedimportør.   Hvilken fordel med Hovedimportør. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvilken fordel med Hovedimportør.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er dette en fordel å ha tilkoblet på vogna??
» Hvilken TV?
» hvilken trekkbil?
» Hvilken Isocamp?
» Hvilken vei til Kroatia

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: