CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Importert vogn!

Go down 
+8
Breda
Fludium
Tog-
André
chg
merceben
Johnny
midsoee
12 posters
AvInnlegg
midsoee




Antall Innlegg : 6
Registration date : 24.03.2012

Importert vogn! Empty
PosteTema: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 21:39

Legger spørsmålet mitt her i mangel på en fornuftig plass å legge det.
Har en 560 kmfe exellent som jeg kjøpte av en som importerte den fra tyskland.
Så ville jeg fuktteste den hos en hobbyforhandler men han nektet å gjøre det pga den var importert. Har han lov å nekte å fuktteste vogna mi?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 21:48

Han har nok ingen plikt til å fukt-teste vogna men aldeles ingen smart avgjørelse fra denne forhandlerens side. Men ta kontakt med en annen cv forhandler og få denne jobben gjort er mitt råd.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 22:02



Skjønner ikke hvorfor noen forhandlere skal nekte å fukt-teste. Det stiller jo ingen krav til de.
De tester og skriver i boka, eller ikke. Finner de fukt så er det jo "min feil" at vogna er sideimportert.
Det er jo ingen som tvinger de til å reparere noe på en eventuell garanti. "jeg" vil jo bare vite om vogna er tett. Eller er det noe jeg ikke vet?
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 22:27

Er bare svada og useriøst fra forhandler som holder på slikt... Egentlig bare forbanna tull..
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 22:36

Jeg spurte en lokal forhandler her om dagen om dette, og han sa at de fukttester, men jeg ville ikke få noe stempel i serviceheftet/garantihefte. Men han sa også at man selvfølgelig får med et papir med testen, med stempel på. Jeg går ut fra at det vil holde mot utenlandsk forhandler. Jeg skal sjekke dette med Danmark, der jeg har kjøpt vogna.
Til Toppen Go down
Tog-




Antall Innlegg : 1
Registration date : 06.03.2012

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 9 Apr 2012 - 18:04

Hei.

Ja, desverre har du nok ikke krav på å få fukttest av merkeforhandler, hvis du ikke har kjøpt vogna der. Det de dekker seg bak, er att hvis de fukttester, så kommer garantiansvaret over på dem. Dette er feil. De påtar seg ikke noe annsvar ved å ta en enkel fukttest. Men de vil ikke gjøre det likevel. Det er forhandler der vognen er kjøpt som står for garantien. UANSETT! Virker som hobby er veldig vanskelige på dette. Men det finnes alltid løsninger. Gjør som mange andre. Ta en fukttest hos en annen godkjennt forhandler. Bor du på Østlandet, kan du sjekke med Høisveen Caravan.


Det du betaler for er en fukttest, for å se om vognen er tett. Så får du en lapp der det står att den er det, så sender du garantiheftet og lappen fra testen til forhandler i tyskland, som stempler det, og alt er iorden. Smile

Driver å importerer en Hobby fra tyskland nå, og det blir spennende å få den Smile

Lykketil videre.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 0:12

Da har jeg hatt vogna på fukttest. Det fikk jeg gjort hos den lokale Adria forhandleren. Det var tett og fint, og jeg har fått papirer med stempel på. Dette, sammen med garanti/servicehefte sender jeg til Antons i Danmark, de setter sitt eget stempel i boka, og sender den tilbake til meg. Noen vil sikkert si at det er tungvint. Tja, jeg må innom postkontoret en tur...
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 9:25



Jeg ska få min vogn testet i nær fremtid. Håper det går like greit.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 22:31

merceben skrev:


Jeg ska få min vogn testet i nær fremtid. Håper det går like greit.

Husk å sende garantiheftet og kontollen til Danmark. Jeg skal scanne rapporten fra forhandleren her, til Antons, og sjekke at de går god for den først.
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeSøn 22 Apr 2012 - 9:27

Har snakket med Anders Caravan på Lundamo. Han samarbeider med Antons, og har ordnet mye for dem. Han skulle snakke med Fricamp, som er de som har levert min vogn. Han regnet med at det ikke skulle by på noen problemer å ta fukt-test og få denne godkjent av fricamp. han skal innstalere parabol på vogna også. Så hvis han er like grei i virkeligheten som han var på telefon, så går dette rette vei.
Til Toppen Go down
Fludium

Fludium


Male
Antall Innlegg : 19
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 17.07.2013

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 19:44

Jeg ringte Adria forhandleren på Hønefoss for å spørre etter bruksanvisning til vogna. Når han spurte om vogna ble kjøpt i Norge og jeg svarte at den var importert ble plutselig alt veldig vanskelig... Han dro den velkjente leksa om forhandlere og sideimport... han ble rett og slett ufin i språket etterhvert som samtalen gikk...

Jeg gjorde det eneste jeg kunne gjøre som forbruker og ringte noen andre...

Synes det blir for dumt når forhandlere gjør slikt med kunder som f.eks. meg som gladelig ville betalt for service og tjenester...
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeSøn 28 Jul 2013 - 0:07

Min erfaring er at det meste er vanskelig med hobbyforhandlere når det kommer fram at vogna det er snakk om er importert. Både viljen til å selge noe, eller snakke om ting bare forsvinner. At de "tar over" ansvaret for garanti når de tar fukttest fikk også jeg servert som svar. Det er utrolig at de kan holde på sånn med potensielle kunder, som vil legge igjen penger i kassa, uten at det får konsekvenser på noen måte.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeSøn 28 Jul 2013 - 9:28

Hei
Sende en Mail til produsent og forklare hvordan forhandler behandler dere så vil disse forhandlerne få beskjed om å ordne opp.
Til Toppen Go down
Fludium

Fludium


Male
Antall Innlegg : 19
Age : 43
Localisation : Kongsberg
Registration date : 17.07.2013

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 6:33

Dethleffs skrev:
Hei
Sende en Mail til produsent og forklare hvordan forhandler behandler dere så vil disse forhandlerne få beskjed om å ordne opp.

Snakker du av erfaring? Skader vel kanskje ikke å prøve...
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 8:24

Hei
Jeg har ikke gjort det da jeg har fått tatt servicerute med stempel i servicehefte,men her prate med noen som har gjort dette med godt resultat:-)sende til importør og produsent.
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 9:49

Jeg tror ikke en mail til lara fritid løser så mye ihvertfall. Samtaler med de og andre overhørte samtaler gir meg inntrykket av at de styrer forhandlerne og vil ha de slik de også.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 9:56

Det kan så være,men. Produsent bør få greie på hvordan importør/forhandlere behandler kunder/brukere av deres produkter,uten det tror de Norske forhandlerne at det er bare å behandle oss som søppel.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 13:31

Lara Fritid er vel en generalagent og ikke importør. Jeg har inntrykk av at hver forhandler selv er importør.
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 29 Jul 2013 - 20:04

Dethleffs skrev:
Det kan så være,men. Produsent bør få greie på hvordan importør/forhandlere behandler kunder/brukere av deres produkter,uten det tror de Norske forhandlerne at det er bare å behandle oss som søppel.
Det er jeg helt enig i.

ArneO skrev:
Lara Fritid er vel en generalagent og ikke importør. Jeg har inntrykk av at hver forhandler selv er importør.
Det er riktig, men jeg har følelsen av at lara styrer showet og regulerer hva forhandlere skal forholde seg til
Til Toppen Go down
Hobby4ever




Antall Innlegg : 2
Registration date : 18.08.2013

Importert vogn! Empty
PosteTema: Import vogn og bobil   Importert vogn! Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 20:40

Har du kjøpt vogn eller bobil hos Caravan Center Nord i Tyskland er det ikke noe problem med fukttest etc.,
de har egne servicefolk i Norge hele året. Reacc AS i Ski (utenfor Oslo) Tar fukttest og service
på Hobby, Knaus og Adria fra CCN. Er vognen kjøpt hos annen tysk forhandler kan de sikkert hjelpe til
med det også :-) Har veldig god erfaring med dem.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 22:13

Kroken caravan og Lara er de som styrer caravanmarkedet i Norge
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 23:20

Det er godt mulig at det er Kroken og Lara som styrer. Har en fersk opplevelse fra nå i sommer som viser at det styres dårlig, på grensen til det useriøse. Har en Buerstner som ble kjøpt på messen på Lillestrøm (selger Tekno Maskin). Det har vist seg at det da er problematisk å få utført garanti-reparasjoner hos annen Kroken-forhandler. "Ta kontakt med selger", synes å være gjennomgangstonen. Hadde vogna på gasstest før ferien hos Bergen Caravan, alt ok. Men det var det på ingen måte. Flaskeventilen viste seg å lekke heftig, og dette oppdaget jeg på tur sørover. Snakket med Kroken, og spurte om de kunne sende ny ventil til en plass i Italia jeg visste jeg skulle ligge på i 14 dager. Men nei, Kroken hadde ikke noe ansvar for denne lekkasjen til tross for garanti, og BC hadde ikke ansvar fordi det var en "uoriginal" flaskeventil fordi jeg hadde fått vogna levert med Truma regulator med crashsensor og annen flaskekopling. Fabelaktig!! Ferietur på 4 uker uten gass. Gjett om jeg er glad i Kroken/Bergen Caravan.... Disse har vist meg hvor jeg definitivt IKKE skal handle neste gang. Da blir det import.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitimeMan 19 Aug 2013 - 9:14

Hei
Det er dessverre sånn det gjøres i denne bransjen,derfor har jeg/vi aldri kjøpt noen av våre Bobiler i Norge,vi blir behandla som møkka under skoen uansett.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Importert vogn! Empty
PosteTema: Re: Importert vogn!   Importert vogn! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Importert vogn!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma
» Er denne vogna importert inn til Norge
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Vogn til å bo i

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: