CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Biltema fortelt

Go down 
+7
sanapo
bagara2
knutove
ArneO
janp
Jan Ole
Stian C
11 posters
AvInnlegg
Stian C
CARAVANER
CARAVANER
Stian C


Male
Antall Innlegg : 125
Localisation : Stord
Registration date : 11.06.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 20:17

Biltema fortelt Bilde

Testet Biltema sitt fortelt i påsken..
Ok telt det.. Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 20:37

Har hatt et sånt i noen år, er litt usikker på om duken er litt dårlig på aldring siden vi rev to hull sist sommer, men til Biltema prisen er det vel forsåvidt greit, ellers godt fornøyd med teltet.
På vårt er det plugger også til bardunene, mye lettere å få ned i posen når du skal reise. ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Stian C
CARAVANER
CARAVANER
Stian C


Male
Antall Innlegg : 125
Localisation : Stord
Registration date : 11.06.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 20:44

hehehe...
må nok plaseres i bagasjerommet... Laughing

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 21:53

Hadde samme telt som flere her inne, men vår erfaring med dette er ikke allverdens positivt. En glidelås var dårlig avsluttet slik at vi dro den av, og umulig å få den sammen igjen. Ujevn sydd i taket slik at det dannet seg vann i et felt bak den øvre stanga. Og så trakk det en del vann, samt at et av festene for stenger var sydd fast i taket.


Summa summarum: har du glede av det i et par sesonger så skal du kanskje sette de neste årene på kontoen for bonus.


Henter meg et Isabella Universal 420 i morgen, det er litt andre saker. Men det tåler vær ok da. Men et aber med vekta, ca 50 kg. Men bilen tåler noen hundre kilo last så det går vel greitt. Vurderer en markise også som reserve for solfylte dager. For det skal det være der ferien er planlagt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 21:59

Strömstad? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 22:40

Nei, på Lerkendal her i byen.
RBK selger de, farge sort og hvit. Går litt dårlig i Champions League så de må spe på inntektene litt. Fargen er grei nok den.. Very Happy
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTir 10 Apr 2012 - 22:45

Eller, er privat og er nesten ikke brukt. Tror jeg da, selger virker ærlig ha så da tror jeg (litt naiv?) på det.


Og det jeg ringte på som var solgt ute ved deg står fortsatt tilsalgs. Ba damen sette solgt, men det er kanskje trege internettlinjer fortsatt der ute på øya?? Very Happy
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeOns 11 Apr 2012 - 9:19

Jeg har et Ventura Winter og det kan jo sammenlignes med et universaltelt, bare at det er mindre. For kjøring vil jeg da si at Rolli med vegger er faktisk et meget bra alternativ. Jeg har kjøpt et slik Biltema telt for å teste litt ut.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeOns 11 Apr 2012 - 17:36

janp skrev:
Eller, er privat og er nesten ikke brukt. Tror jeg da, selger virker ærlig ha så da tror jeg (litt naiv?) på det.


Og det jeg ringte på som var solgt ute ved deg står fortsatt tilsalgs. Ba damen sette solgt, men det er kanskje trege internettlinjer fortsatt der ute på øya?? Very Happy

Er nå kjekt å snakke med folk også da, så da kan man bare la annonsen stå....... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeOns 11 Apr 2012 - 18:00

Jan Ole skrev:

Er nå kjekt å snakke med folk også da, så da kan man bare la annonsen stå....... Rolling Eyes
Finnes vel andre såkalte sosiale fora om man er selskapssyk. Besøksvenn f.eks. Eller Fjesboka kanskje? Shocked
Bingo er et annet alternativ.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeOns 11 Apr 2012 - 18:03

Fikk hentet teltet forresten, ser ikke ut til at det er blitt brukt. Ingen flekker på teltduken, som om det er kommet fra fabrikken direkte.


Men det er litt tungt da, blir det for heavy så er det bare å selge. Til en lettlurt campist på et eller annet forum i nærheten..
Finnes jo mye fint å få på teltfronten, vi er ikke så storforlangende heller tror jeg. Suspect
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeOns 11 Apr 2012 - 22:25

Kjøpte et telt som er nesten helt likt av "Sanapo", som vi brukte i påsken. Genialt i forhold til vekt og hvor lett det er å sette opp/ta ned, men med denne typen teltduk er det vel begrenset holdbarhet.
Til Toppen Go down
bagara2

bagara2


Male
Antall Innlegg : 11
Localisation : Evenskjer
Registration date : 26.02.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeLør 14 Apr 2012 - 22:28

Stian, hvordan er den generelle kvaliteten på dette teltet? Min erfaring med Biltema er at det kan være veldig opp og ned på kvaliteten. Og kan de tre panelene i fronten åpnes?
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeLør 14 Apr 2012 - 23:07

knutove skrev:
Kjøpte et telt som er nesten helt likt av "Sanapo", som vi brukte i påsken. Genialt i forhold til vekt og hvor lett det er å sette opp/ta ned, men med denne typen teltduk er det vel begrenset holdbarhet.

godt å høre du er fornøyd , og at det har gjort jobben for dere på tur ... har lurt litt , men det funka for oss......:-) .

men er helt enig med deg , når duken er likt det som er i tur telt , så må varigheten på det være begrenset .. , men det er jo også prisene på de , både nye og brukte , man får som offtest det man betaler for ...
Til Toppen Go down
Stian C
CARAVANER
CARAVANER
Stian C


Male
Antall Innlegg : 125
Localisation : Stord
Registration date : 11.06.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeSøn 15 Apr 2012 - 19:48

bagara2 skrev:
Stian, hvordan er den generelle kvaliteten på dette teltet? Min erfaring med Biltema er at det kan være veldig opp og ned på kvaliteten. Og kan de tre panelene i fronten åpnes?

Erligt talt så vil jeg si det er sånn halv grei kvalitet, tror nok at det holder eit par tre år, man får det man betaler for. Har i bakhode at dette er biltema produkt når jeg setter det opp og tar det ned, bardun og rep var dårlige saker, dei treng utbytting, fikk litt strikk effekt.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeSøn 22 Apr 2012 - 4:22

Noen som vet om der finnes en manual til Biltema teltet?
Eventuelt tilsvarende telt som kan lastes ned fra nettet?
Til Toppen Go down
helleh




Antall Innlegg : 6
Registration date : 11.04.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTor 12 Jul 2012 - 20:46

Er det flere som har erfaring med dette forteltet som har lyst til å dele?

Vi er ute etter et rimelig alternativ til zipmarkise m/vegger. Poenget er at det skal være raskere å slå opp/ta ned enn det vanlige forteltet.
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeTor 12 Jul 2012 - 21:16

helleh : markise og levegg? eller solseil??

Eller må det være helt lukket??

Vi bruker bare markise, og slenger opp en levegg ved behov
Til Toppen Go down
helleh




Antall Innlegg : 6
Registration date : 11.04.2012

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeFre 13 Jul 2012 - 20:31

Nå er Biltema utsolgt for dette forteltet (og skjermveggen) både i Norge og Sverige, så da får vi uansett ikke kjøpt det... men jeg tenkte på å bruke forteltet til Biltema som et alternativ til zipmarkise og vegger+front. Jeg synes det er en fordel å få en lukket løsning både for å kunne holde myggen ute og varmen inne Smile

Vi har markise uten vegger og front, men synes ikke det skjermer nok. Nå som vi uansett ikke får tak i billig lettvint-fortelt så kan det tenkes vi tyr til markisen hvis vi drar på småturer Smile
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeLør 14 Jul 2012 - 0:13

Er der teleskopstenger som står helt inne ved veggen på Biltema teltene?
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeMan 16 Jul 2012 - 0:21

Har kjøpt levegg, vindvegg, vindskjerm,,,, mange navn på den type,
iallefall kjøpte jeg en slik på xxl, til under 500 kr,
2,5 kg. lett å sette opp og veier jo nesten ikke noe.
Var på utkikk etter biltema vindskjerm, men det finnes ikke i noen av biltema butikker, iallefall ikke i trondheim, tror ikke de er laget heller.
Men xxl sin vindskjerm er uansett lenger og høyere, og ikke minst veier den halvparten som Biltema sin!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitimeMan 16 Jul 2012 - 0:29

Laget er de, jeg har sett de i bruk.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Biltema fortelt Empty
PosteTema: Re: Biltema fortelt   Biltema fortelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Biltema fortelt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Luftfortelt fra biltema
» Biltema forteltsmatte, er den ok?
» biltema A1000
» Trykkpumpe ferskvann fra Biltema
» Fortelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: