CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 663 UK Classica som førstegangsvogn.

Go down 
+5
DigitalMe
Veggis
ovhi
petter34
TrønderCamp
9 posters
AvInnlegg
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 12:00

Etter å ha ventet vel og lenge på kontrakt på en Hobby 650KFU, som aldri dukket opp, kontaktet vi en lokal forhandler av Adria som skaffer oss en 2010 663UK. Satser på at det blir en helt grei vogn å starte campinglivet med. Liker at den har samme løsning som i Hobby`n. Regner med å få levert vogna i løpet av en 14 dagers tid Very Happy
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 22:21

Vi har en 2010 classica pk. Det har var noen feil det første året , men vi er godt fornøyd med vogna. Et lite tips, når du drar igjen døra , ikke dra i hendelen, men gjør det til en vane å dra i bakkant på låsekassen. Og når du låser utenfra , skyv døra litt når du vrir om, det er 2 alu pigger som skal skyves på plass.


Sist endret av petter34 den Søn 22 Apr 2012 - 15:22, endret 1 gang
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeSøn 22 Apr 2012 - 12:30

Er det så å forstå at dere hadde gjort avtale med en forhandler om en vogn og så dukket det aldri opp noen kontrakt. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 16:17

ovhi skrev:
Er det så å forstå at dere hadde gjort avtale med en forhandler om en vogn og så dukket det aldri opp noen kontrakt. Rolling Eyes

Ja, vi hadde gjort en muntlig avtale om at vi skulle ha vogna, men etter flere purringer for å få tilsendt kontrakt, ga vi opp, og ga beskjed om at vi ikke lengre var interessert.

Har idag skrevet kontrakt på Adrian hos en forhandler som vi vet er både effektive og seriøse! Very Happy
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 19:50

TrønderCamp skrev:
ovhi skrev:
Er det så å forstå at dere hadde gjort avtale med en forhandler om en vogn og så dukket det aldri opp noen kontrakt. Rolling Eyes

Ja, vi hadde gjort en muntlig avtale om at vi skulle ha vogna, men etter flere purringer for å få tilsendt kontrakt, ga vi opp, og ga beskjed om at vi ikke lengre var interessert.
Ja, jeg hadde nok gjort det samme. Hvis de er så trege med å selge, hvordan blir de da ved en eventuell reklamasjon? For øvrig: Gratulerer med vogn, håper den står til forventningene Smile
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 19:53

Jo flere poster jeg leser angående Hobby og Hobby forhandlere, jo mer sikker blir jeg på at jeg ALDRIG skal kjøpe en.

Lykke til med Adriaen Very Happy
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 20:16

Min bror prøvde, ja jeg skriver prøvde, å kjøpe ei Hobby av den samme forhandleren for 1 år siden. Etter flere forsøk av ham og meg (minst 3 turer) dro vi ned til Drammen og hentet ei ny vogn der.


Denne lokale forhandleren er ikke av de kjappeste og , jeg har hørt om flere med lignende erfaringer. Rart at de overlever, men lav pris lokker vel mange kjøpere fortsatt ser det ut til.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 20:21

Har sendt henvendelse til Hobby forhandler i Østfold som også selger Isabella telt. Sendte en e-post om at jeg ville kjøpe nytt telt og ville ha en pris.
Det å ikke gidde å svare ser jeg som at de ikke vil ha meg som kunde, dårlig service... Da er det fint det finnes flere!
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 20:27

Veggis skrev:
TrønderCamp skrev:
ovhi skrev:
Er det så å forstå at dere hadde gjort avtale med en forhandler om en vogn og så dukket det aldri opp noen kontrakt. Rolling Eyes

Ja, vi hadde gjort en muntlig avtale om at vi skulle ha vogna, men etter flere purringer for å få tilsendt kontrakt, ga vi opp, og ga beskjed om at vi ikke lengre var interessert.
Ja, jeg hadde nok gjort det samme. Hvis de er så trege med å selge, hvordan blir de da ved en eventuell reklamasjon? For øvrig: Gratulerer med vogn, håper den står til forventningene Smile

Det var det vi også tenkte på . Hadde jo forhåpninger når vi kontaktet en autorisert Hobbyforhandler om at alt skulle bli så greit. Hvis de virket så lite interessert i pengene våre når vi ønsket å kjøpe, hva om det skulle bli noe etter at vi hadde overtatt vogna.
Da vi kontaktet Høstland AS på Skage her i Trøndelag, ble det fart i sakene, og de fant vogn til oss, og var interessert i oss som kunder.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 20:29

Namdalen har flere forhandlere med godt renommé. Jeg skal dit jeg også med vogna på service i løpet av våren. Very Happy
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeMan 23 Apr 2012 - 20:39

TrønderCamp skrev:

Det var det vi også tenkte på . Hadde jo forhåpninger når vi kontaktet en autorisert Hobbyforhandler om at alt skulle bli så greit. Hvis de virket så lite interessert i pengene våre når vi ønsket å kjøpe, hva om det skulle bli noe etter at vi hadde overtatt vogna.
Da vi kontaktet Høstland AS på Skage her i Trøndelag, ble det fart i sakene, og de fant vogn til oss, og var interessert i oss som kunder.

Er ikke standardsvaret på reklamasjoner når det gjelder Hobby "Brukerfeil!!!!"? Er ikke noen forskjell på om det tar kort eller lang tid å få den beskjeden. (Dog ville det vært en stor fordel for denne forhandler om jeg brukte lang tid på å få fysisk tak i den etterpå... Razz )

På caravanmessa var omtrent alle skap håndtaka revet i filler på alle utstillingsvognene fra Hobby. Svaret fra selger var "Sånn går det når folk ikke kan bruke dem", "Vanlig brukerfeil!".... Jada, fiiiine vogner, så lenge en ikke får gjester......
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeSøn 29 Apr 2012 - 11:52

Da var Adria`n hentet. Virker som en vogn hele familien vil kunne trives i, og vi gleder oss alle til første tur.
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeOns 9 Mai 2012 - 19:55

I denne vogna er det dusjarmatur på badet, samt dusjforheng. I brosjyren for denne modellen står det også spesifert at det er dusj i vogna - men er det egentlig mulig å bruke dette rommet til noe annet enn til nød å spyle av barna? Er litt skeptisk når det ikke er eget kabinett, men kun forheng og veggene confused
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeOns 9 Mai 2012 - 19:58

Samme opplegget i vår Knaus, og ja, det er mulig å dusje. Selv jeg på 194 cm og 125 kg klarer dusje der.
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeOns 9 Mai 2012 - 20:06

Er mulig å dusje men mange advarer mot denne typen løsning. Fikk beskjed av servicemann da vi kjøpte forrige vogn at dusjen var mest til pynt. Der var det også en slik løsning med et dusjforheng.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeOns 9 Mai 2012 - 20:06

Dette har vert heftig diskutert før med mange meninger rundt, kanskje du finner svar om du leter litt, Adria var nevnt noen ganger der også.

Edit Her er temaet jeg tenkte på.

https://caravan.norwegianforum.net/t1821-dusj-i-adria?highlight=dusj+Adria#193188

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TrønderCamp
CAMPER
CAMPER
TrønderCamp


Male
Antall Innlegg : 40
Localisation : Trøndelag
Registration date : 04.09.2010

663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitimeSøn 20 Mai 2012 - 15:35

Da er vi hjemme etter å ha prøvd vogna for første gang. Vi er godt fornøyd, men finner selvsagt noe småtterier som vi kunne tenkt oss var annerledes - men slik vil det sikkert være om vi hadde køpt en annen vogna også.

Var på vekta med "vogntoget" før vi reiste, og ble ikke akkurat imponert. Synes ikke vi hadde med noe mer enn en familie på 4 trenger for en helg, men likevel ble tallene slik:

Vogn koblet på bilen 1690kg (till.tot.vekt 1700kg)
Bil med vogn på 2200kg (till.tot.vekt 2170kg)
Bil uten vogn 2100kg.
Disse tallene er med tom vanntank, og tom septik.

Av dette kom jeg fram til at jeg hadde 100kg på kula som tillatt iflg vognkort, men det vil også si at vogna egentlig veide 1790kg, noe som gir 90kg overvekt, og 30kg overvekt på bil. Rolling Eyes Det vil vel egentlig si at jeg må slanke meg og gå ned minst 30kg (jeg er IKKE 75kg slik det står i vognkortet Very Happy )

Tror vi må gå gjennom hva vi pakker inn i vogn og bil. Tror det første som ryker er reservehjulet til vogna.

Veide vogna da vi hentet den hos forhandler, og da var også tankene tomme, markise og vegger var på/vogna og vekta viste da 1550kg. Trodde faktisk 150kg skulle holde som nyttelast, men som tydligvis flere andre har vi fått erfare at slike er det ikke.

Ellers synes jeg vogna lå fint bak bilen, og var lett å kjøre med.
Til Toppen Go down
Sponsored content





663 UK Classica som førstegangsvogn. Empty
PosteTema: Re: 663 UK Classica som førstegangsvogn.   663 UK Classica som førstegangsvogn. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
663 UK Classica som førstegangsvogn.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Justere bremseband. Classica 663. 2010mod.
» Egenvekt Adria 563 UK Classica 2008
» Adria classica 663 2009 med alde. Vintervogn?
» Dårlig vanntrykk. Mistenker vannpumpe. Adria 663uk classica

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: