CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dekk til Hobby Prestige 535

Go down 
+4
Johnny
janp
Jan
anjatupp
8 posters
AvInnlegg
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeSøn 13 Mai 2012 - 13:29

Hei Very Happy
Jeg skal FÅ en campingvogn Hobby Prestige 535 modell.. (noen og 80 sa hun jeg skal få den av) Question

Jeg syns jeg er superheldig cheers Vognen er helt tett og fin. Med fortelt og vintertelt og en del saker følger med.
Det eneste var at nye dekk måtte til.
Så syl lyse-grønn som jeg er aner jeg ikke hvilke dekk jeg skal lete etter engang. Jeg skal ikke kjøre med den hadde
jeg tenkt.. (foreløpig)
Men den må kanskje flyttes fra der den står nå. Hvilke dekk og hva bør jeg tenke på er mine spørsmål?
Vognen har stått i 7 år ca. tror jeg.

alien grønskolling
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeSøn 13 Mai 2012 - 13:33

det kan en dekkforhandler hjelpe deg med
men min, og mange andres anbefaling er å kjøpe C.merkede dekk, altså varebildekk av kjent merke
Til Toppen Go down
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeSøn 13 Mai 2012 - 14:44

Takk for hurtig svar Smile
Kan du fortelle meg noe annet lurt å tenke på med tanke på at den har stått så lenge? Eller er 7 år veldig lenge? alien
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeSøn 13 Mai 2012 - 15:17

En fullstendig gjennomgang av bremser, samt smøring av vogna er noe som gjøres. Caravanforhandler må vel ta dette siden du er ukjent.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeSøn 13 Mai 2012 - 15:28

Skal vogna bare flyttes så ville jeg få noe til å vurdere om dekka er brukbare til det samt om bremser virker såpass at dette er mulig.
Du må også få noen til å sjekke opp gassanlegget siden du etter all sansynlighet kommer til å bruke dette.
Skal vogna brukes etter veien så må den kontroleres som nevnt tidligere i tråden av folk som har peiling på dette. Ta samtidig en fukttest så er du sikker på at vogna ikke har noen skjulte hemmeligheter i veggene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeMan 14 Mai 2012 - 0:14

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg Smile
Når jeg får vogna hjem så skal jeg få tatt en grundig sjekk på den, det er helt sikkert. Jeg har en kompis som er flink på sånt.

Jeg hadde lyst å prøve å få tak i brukte felger og ikke altfor dyre dekk. Den skal jo kun fraktes hjem. (ikke lange strekningen, 10 min.) Så sjekkes grundig og vaskes osv. så videre til en annen helårsplass i nærheten.
Vi kommer nok bare til å bruke den som ett fristed sunny

Hvor kan jeg få tak i felger og dekk rimelig og ev. brukte deler eller deler i det hele tatt om det skulle trenges? (internett) (Porsgrunns område)

Til Toppen Go down
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 16:56

Ingen som vet hvor jeg kan få tak i dekk og felger rimelig? På vognkortet står det 175ARX14 FELG 5JX14 RADIAL.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 17:07

Dekkmann
Rødmyrlia 9, 3735 Skien
23 69 92 65

er jo ikke så langt unna

Er felgene ødelagte så kjenner sikkert disse http://www.autocaravan.no/ til hva du trenger.

Om ikke felgene er ødelagte kan du jo ha vogna på bukker og stikke å få nye dekk.

Det er vel marginalt hva du kan spare på å lete deg fram til noe "billig".
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeTor 17 Mai 2012 - 20:36

anjatupp

Vi skal bytte ut dekkene på vogna vår. De er 185/65 14 dekk.

Du kunne fått dem vi tar av, men av det ArneO skriver så bor du i Oslo området eller?

Vi bor på nordmøre og frakt er jo ikke akkurat billig. I så fall er det vel ikke dyrere å kjøpe nye.

Kan anbefale www.dekkonline.com Der får du dekk til vogna di til 3-400kr pr stk gratis levert på døra. De har avtale med firma i Norge som legger om dekkene for en rimelig penge. Kan anbefale dem!!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeTor 17 Mai 2012 - 22:03

anjatupp skrev:
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg Smile
Når jeg får vogna hjem så skal jeg få tatt en grundig sjekk på den, det er helt sikkert. Jeg har en kompis som er flink på sånt.

Jeg hadde lyst å prøve å få tak i brukte felger og ikke altfor dyre dekk. Den skal jo kun fraktes hjem. (ikke lange strekningen, 10 min.) Så sjekkes grundig og vaskes osv. så videre til en annen helårsplass i nærheten.
Vi kommer nok bare til å bruke den som ett fristed sunny

Hvor kan jeg få tak i felger og dekk rimelig og ev. brukte deler eller deler i det hele tatt om det skulle trenges? (internett) (Porsgrunns område)


Om du finner boltsirkel så kan du gjøre som meg: gå på et opphuggeri og kjøp et reservehjul fra en bil. Jeg fant et ubrukt dekk og felg fra en Opel Ascona, 14" tror jeg, 300 kr. komplett.

Litt lavere belastningskode enn original, men for et nødtilfelle så duger det for meg. For bare en kort fraktetur så er det ikke å nødvendig å lege i mange kronene.
Til Toppen Go down
anjatupp




Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.05.2012

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeTor 17 Mai 2012 - 23:25

Takk for tipset Very Happy Jeg skal ha den på en ferige og så ti minutter kjøretur hjem. Så det var ingen dum ide flower
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeFre 18 Mai 2012 - 14:53

For en ti minutters kjøretur hadde jeg bare fylt i luft i de som står på, så sant det er mulig. Kjør rolig hjem så går nok det godt.
Har en tilhenger stående her (ikke min) den har dekk fra 91, men skal få nye nå.
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 10:50

anjatupp skrev:
Takk for tipset Very Happy Jeg skal ha den på en ferige og så ti minutter kjøretur hjem. Så det var ingen dum ide flower

Sitat fra innlegg i denne tråden:
Sitat :
Min Hobby 535 fra 1984 har felger fra BMW E28 som er gamle 5-serie fra tidlig 80-tall. Disse har fem hull og boltsirkel er 5x120.(3-serie har samme boltsirkel som opel, 4x100) ET på disse er 22, noe som også sto stemplet i felgene som allerede sto på vogna. Jeg ønsket reservehjul og fikk tak i en felg for dette på hogger'n.


Hvis du ikke har fått vogna hjem ennå ville jeg nok gjort som "livar" siden du bare har ti minutter hjem (fra Sandøya eller? Laughing ). Fyll dem du har med luft og kjør forsiktig Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dekk til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535   Dekk til Hobby Prestige 535 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dekk til Hobby Prestige 535
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dekk og felger 2009 Hobby 720
» hobby 610 prestige
» Økning av rulleomkrets på dekk 2014 Hobby 720
» Hobby Prestige 85
» Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: