CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeTir 15 Mai 2012 - 15:41

Føler meg litt lurt av hobby katalogen.
Står svart på hvitt i 2012 katalogen under kjøkken:"Hobby-kjøkkenet tilbyr alt som kjøkkensjefens hjerte måtte
begjære. Skulle du ønske det, behøver du heller ikke gi avkall på stekeovnen, mikrobølgeovnen eller avtrekksviften som du er vant til."

I katalog står det også bilde og tekst: "Stekeovn (modellavhengig ekstra utstyr), avbildet i skap over kjøleskap?" og "Mikrobølgeovn (ekstrautstyr) avbildet i overskap, bak skapdør.

Så vi bestilte vogna med original montert mikro vi da det ikke er allverdens benkplass i en 495Ufe.
Fikk telefon fra forhandler i dag at det kunne vi ikke få for det var kun stekeovn som kunne monteres originalt i denne vognen
var visstnok pga det nye kjøkkenet med brede skuffer, selv om katalog viser bilde av mikro montert i overskap.
Høres rart ut da alle nye jeg har sett har brede skuffer...
Spurte forhandler om det ikke var meningen den at den skulle stå oppe i overskap, men den skulle vist ikke det.
De hadde forhørt seg med importør (Lara) og fått bekreftet at vår vogn ikke kunne leveres med innebygd mikro.

Det spiller forsåvidt ikke noe rolle for meg, trenger ikke ha med meg mikro jeg (den kan stå i fortelt) men syntes de driver med villedende reklame.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeTir 15 Mai 2012 - 16:19

Helt enig med deg men Hobby er masseproduksjon og de avviker ikke fra deres std.
Har nettopp hentet ny vogn selv og måtte bare ta den spesifikasjonen som de har bestemt.
Det er jo selvfølgelig dumt at katalogen sier noe annet men beror sikkert på blanding av modeller i ulike settinger.( mener eksempel på løsning i en annen modell)
Lykke til med ny vogn
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeTir 15 Mai 2012 - 19:46

Hmm, rare greier det der. Hvis du går inn på Hobby sine nettsider kan du se hva slags ekstrautstyr som kan leveres til hver enkelt modell, hva som er modellavhengig. Her står det nå ihvertfall spesifikt at mikrobølgeovn kan levers til 495UFe. Om det er noen begrensninger i kombinasjon med andre ting vet jeg ikke, kanskje ikke sammen med stekeovn for den skal også plasseres i overskap etter hva jeg skjønner.

På tidligere modeller før disse brede skuffene kom leverte de en integrert løsning ved siden av kjøleskap istedenfor skuffer, en slik. Denne er nok ikke aktuell mere på modeller med brede skuffer, kanskje det er den forhandler tenker på? Utfra bildene i katalogen ser det nesten ut som en løs liten mikro..
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 8:30

Jepp, jeg var også inne å kikket på sidene til hobby-caravan.de og kan ikke se annet en at dette er mulig. SKal også være mulig i kombinasjon med stekovn da denne står over kjøleskap i stedet for i vanlig overskap.

Selger som ringte meg er ikke han jeg kjøpte vognen av for han har sluttet i firmaet.
Men fikk bekjed om at han jeg kjøpte vogn av har glemt å bestille dette fra fabrikk, (han hadde glemt å bestille reservehjul også..) min nye kontakt person har pratet med Lara som har gitt beskjed om at dette ikke er mulig å få i vogn med brede skuffer.
Såvidt jeg kan se så har alle nye vogner brede skuffer...
Konklusjon, jeg stoler ikke på Lara!

Jeg skal bort til forhandler og prate med daglig leder nå i formiddag.
Har ikke lyst til å gi meg på denne
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 11:20

Da har jeg vært og pratet med forhandler igjen.
Hørte med samme selger som sist gang og viste han bilde i katalog samt forklarte hva som sto på hobby-caravan.de.
Veldig hyggelig og imøte kommende kar som var helt enig med meg at de sannsynligvis har tenkt på en tidligere generasjon hos Lara.
Han skal kontakte fabrikk for å høre med de om de har en spesiell type de bruker i overskap, eventuelt prøve å finne en annen som kan monteres der.
De hadde ikke solgt micro til noen nyere typer vogner.
Er kansje vi som er litt sære Rolling Eyes Very Happy
Elektrisk opp til skapet skulle ikke være noe problem å få lagt opp.

Så jeg smiler og er fornøyd så langt jeg Very Happy
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 11:27

Ja, da får vi håpe det ordner seg for deg likevel Smile. Jeg ville kanskje tro at vogna allerede er produsert, mulig det er derfor dette ikke kan leveres? Såvidt jeg forstår var ihvertfall planen at siste produksjonslinje for 495Ufe Ex. skulle kjøres i mars, men det kan jo ha blitt endringer.

Forøvrig så er det noen få av de kortere vognene som fortsatt ikke har brede skuffer og Slim-Tower kjøleskap, det gjelder bl.a. 460LU, 455UF og 3-4 andre kortere utgaver.
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 12:41

Aha, har bare kikket i katalogen jeg og der så det ut som at alle hadde brede skuffer.
Uansett så spurte han spesifikt om 495Ufe og denne har brede skuffer.

Mulig dette i utgangspunktet må leveres fabrikksmontert, men det er da ikke mitt problem at selger har glemt å bestille i såfall...

Men vi får se, ser ut som at de skal komme opp med en løsning vi kan leve med ihvertfall Very Happy
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 15:05

I følge ekstrautstyrslista til Lara kan de levere Microbølgeovn ove Slim Line kjøl.

Se http://www.lara.no/hobby/Prislister/2012-EkstraUtpris.htm

koster kr. 2.640,- og det er ingen reservasjon hva gjelder modell.
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 16:01

Det var den vi fulgte da vi bestilte vogna.
Men finner ingen ting om hvor den skal plasseres?
Plassen over slimtower kjøleskap er til stekeovn, mikro skal vist i et skap som jeg har forstått.
Men spiller ikke noen rolle for meg hvor den står, bare den er fast montert i et skap Very Happy
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 17:40

Mener å huske at i fjor kunne man velge mellom stekeovn og micro og da i skapet
over slimline. Kan godt hende jeg husker feil men blir litt usikker.
Til Toppen Go down
Hobby 540ufe Premium

Hobby 540ufe Premium


Antall Innlegg : 8
Localisation : Bryne
Registration date : 17.03.2012

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeOns 16 Mai 2012 - 20:38

det stemmer at du må velge mellom stekeovn eller micro over slimline. eg vile hatt begge deler men måtte velge på den nye premium også
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeMan 21 Mai 2012 - 10:18

Hmm, det virker jo mer fornuftig det å ha det over slimline, det er jo eneste skapet med litt dybde.
Jaja, vi får se hvordan det går, bør vel være mulig å finne en eller annen micro som passer i et av skapene vil jeg tro, så er det bare å trekke opp strøm til en kontakt.

Og når en snakker om strøm, er det noen som har stikkontakt i klesskap over ovnen?
Tenkte på oppladbar støvsuger etc.
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeMan 21 Mai 2012 - 10:47

Nei jeg har ikke men det var tilvalg. Ellers kan du jo bare strekke en kabel fra sikringsboksen i klesskapet. Det har jeg gjordt er å legge en stikkontakt i klesskapet for bruk til router.
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeMan 21 Mai 2012 - 11:17

Aha, glimrende, da får vi plassere en dobbel stikk der.
Router? Slik som ICE router eller?

Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeMan 21 Mai 2012 - 11:21

Ja den er til ICR router. Har bestilt ICE abb. så jeg har ikke fått prøvet den enda.
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeTir 22 Mai 2012 - 11:24

Da har vi fått avklart at det ikke går å ettermontere micro i ny Hobby.
Skapene er for små rett og slett.
Fabrikksmontert blir skapene bygd om for å få plass, og som T_Rex skriver, siste produksjon linje var i Mars.

Løsning blir mest sannsynlig en dobbel kontakt i klesskap og la det stå en der når vi er på veien og i fortelt ellers.

Caravan forhandler/selger har gjort det de kan for å løse problemet og vi smiler og er fornøyde vi :-)

Nedtelling til ferie er startet, 8 uker igjen
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitimeTir 22 Mai 2012 - 11:40

Det var jo greit med avklaring. Vi tar ut torsdag på første tur i ny vogn. Blir artig
å prøve.Er meldt supervær.
Ellers lykke til med ny vogn.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Empty
PosteTema: Re: Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?   Original montert mikroovn i 2012mod Hobby? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Original montert mikroovn i 2012mod Hobby?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bøyd chassie 2012mod 720Ukfe
» Har du montert veggfester for markisestenger?
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Tv i hobby 720
» Hvor er innvendig temperatursensor for Alde 3010 montert?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: