CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nissan Pathfinder

Go down 
+6
Larsen
hobby 650 kfu
Jan
Lc120
janp
Åge P
10 posters
AvInnlegg
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 12:29

Er det noen som har erfaring med Nissan Pathfinder? Plusser minuser med den.
Kjente feil og ting en bør være obs på?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 13:09

Støynivå fra motor på de første modellene (2005-2006 som var aktuell da jeg kjøpte), og en automatkasse som ikke var akkurat smidig, spesiellt fra 1. til 2.
Pga de 2 tingene ble Pathfinder vraket og det angrer jeg aldri angret meg på. LC er ikke akkurat noen gatebil, men det var heller ikke det jeg trengte den gang.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 14:49

Har kjørt endel Pathfinder å samenlignet den med Cruiseren,klart det er to meget ulike biler.Pathfinderen har en oppjassa 2,5 liter og lcen har en nedjassa 3 liter.Som trekkdyr er nok lcen litt bedre med tanke på nm og seigdrag.
Men skal ikke disse pathfinderen av den grunn,er en kjempe bil med mye plass og meget fin å kjøre.Er nok litt mindre "traktor" følelse i den enn i min bil som er en 09 gx LC.Å grunnen til at jeg kjøpte lc er at den føltes mere rett å kjøre(knust rygg skjønner du).Å at jobben min bringer meg mye utom vanlig vei,både gjørme,snø og gamle traktorveier.
Nå skal det være sagt at jeg har jassa motoren opp mye opp.Å som trekkdyr fungerer den helt utmerket.
Mitt beste tips til deg er å få prøve bilen,både i det daglige og kanskje med vognen på slep.
Lykke til.... Cool
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 18:07

så pathfinder er med komfortabel etter landeveien?
men den finnes jo med en 3 liter V6 diesel på 231 hk og 550 nm
så den forskremte 2,5 liters rekkefirern er ikke eneste alternativet
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 22:41

Joda Jan du har rett angående V6er, gikk utifra at det var diesel han snakket om..Å ja den er nok kanskje litt bedre atter vanlig vei.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 23:32

Har ikke bestemt meg om eg skal bytte bil. Men begynte å leke litt med tanken etter endel timer på finn siste kveldene. ( Er ikke bare bare når en sitter i nordsjøen om kveldene etter arbeidstid).
Å Nissan`er ikke eneste jeg vurdere hvis det skulle bli bytte men av de jeg har sett på nettet så var det kun den jeg ikke fant omtalt inne på forumet her.

Om det skal bli bilbytte så har jeg sagt en foreløbi grense på 400000kr. Så 3l v6 er nok ikke aktuell i denne omg.
Som LC120 sier så skal bilen kjennes rett å kjøre, folk er jo individuelle å har forskjellig behov når det gjelder utforming av setene.
Personlig er jeg veldig glad i volvo seter. Så har sett litt på xc90 også, men har hørt og lest mye forskjellig om den, så er litt skeptisk der.

Så kommer det litt ann på hva reel vekten på nye vognen er med alt ekstrautstyret.
Selger anntydet mellom 1850 og 1900kg kjørevekt. ( Har utvidet totaltvekt til 2500kg på den)
Er den det så har jeg 200-250kg nyttelast med dagens bil siden den har lov å dra 2100kg.

Så tiden vil vise om det blir ny bil ;-)
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeLør 13 Apr 2013 - 23:51

Lc120 skrev:
Har kjørt endel Pathfinder å samenlignet den med Cruiseren,klart det er to meget ulike biler.Pathfinderen har en oppjassa 2,5 liter og lcen har en nedjassa 3 liter.Som trekkdyr er nok lcen litt bedre med tanke på nm og seigdrag.
Men skal ikke disse pathfinderen av den grunn,er en kjempe bil med mye plass og meget fin å kjøre.Er nok litt mindre "traktor" følelse i den enn i min bil som er en 09 gx LC.Å grunnen til at jeg kjøpte lc er at den føltes mere rett å kjøre(knust rygg skjønner du).Å at jobben min bringer meg mye utom vanlig vei,både gjørme,snø og gamle traktorveier.
Nå skal det være sagt at jeg har jassa motoren opp mye opp.Å som trekkdyr fungerer den helt utmerket.
Mitt beste tips til deg er å få prøve bilen,både i det daglige og kanskje med vognen på slep.
Lykke til.... Cool

Har vurdert Lc leeeeeeeeenge nå.Men endte opp med Pathfinder i dag cheers
Bedre å kjøre å bedre plass syns jeg.Litt mere motorstøy,men ikke mye å henge seg opp i.Synest også att den er kvikkere enn Lc. Gleder meg til å hente vogna Very Happy
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 0:07

Tenkte på å kjøpe en Pathfinder i 2005, men pga en fryktelig generende motorstøy og ei elendig automatkasse som knapt ville gire før den hadde bremset opp når 2.giret skulle kobles inn. Etter en lengre testtur i lavgirserien (med hard belastning som en ekte 4 X 4 skal takle) i ulendt terreng lot den seg ikke kjøre i høygirserien etterpå. En 4 X 4 skal tåle å bli kjørt hardt i terrenget, kan den ikke det så er det bedre å kjøpe en RAV4 eller lignende eller X-trail, eller Grand Vitara for den saks skyld.

Så det ble ikke noe kjøp dengang. Men Pathfinderen har andre kvaliteter da.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 0:16

Det med kassa kjenner ikke jeg igjen på denne må jeg si .Girer fint til 2.gir osv...Men har ikke vært ute i noe krevende terreng enda.Kommer neppe til å kjøre i krevende terreng heller Razz
Mange meninger,men syns fortsatt den er bedre enn Lc å kjøre.Å jeg har testet MANGE siste 3 mnd før vi bestemte oss for denne.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 9:55

Da kan de ha vært gjort endringer. Dette ble påpekt i tester som jeg leste på nettet også. Så heldigvis er det blitt bedre.
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 22:10

I klassen er også Pajero. Med 3,2l motor, automatgir, skinn, cruise osv er den en fabelaktig trekkmaskin
Blir litt overkill til 1400kg 560 vogn, men det er egentlig bare morro !
Nissan Pathfinder 481394_10151527031911535_1414871069_n

PS - har kjørt MYE Patfhinder, da pappa har en sånn jeg tidvis disponerer. Fin bil, men litt billig i interiøret sammenlignet med Pajeroen. Hans er også en snik-utgave, og mangler litt for mye viktig utstyr..... Motoren drar dog godt, og den går BILLIG, ned mot 2/3 av forbruke til Pajeroen er jeg redd...
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 22:26

Larsen skrev:
I klassen er også Pajero. Med 3,2l motor, automatgir, skinn, cruise osv er den en fabelaktig trekkmaskin
Blir litt overkill til 1400kg 560 vogn, men det er egentlig bare morro !
Nissan Pathfinder 481394_10151527031911535_1414871069_n

PS - har kjørt MYE Patfhinder, da pappa har en sånn jeg tidvis disponerer. Fin bil, men litt billig i interiøret sammenlignet med Pajeroen. Hans er også en snik-utgave, og mangler litt for mye viktig utstyr..... Motoren drar dog godt, og den går BILLIG, ned mot 2/3 av forbruke til Pajeroen er jeg redd...

Hva mener du er viktig på utsyrs fronten da?? Very Happy
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 22:30

hobby 650 kfu skrev:
[Hva mener du er viktig på utsyrs fronten da??

Gode seter
Skinntrekk
Automat med overdrive
Cruisekontroll.

Alt dette er å få på Pathfinder, mulig unntak for GODE seter. Generelt er japser helt ubrukelige på sittecomfort, de burde gå kurs på Volvo hele bunten........
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 22:56

Skinn er da absolutt ikke noen fordel i mange sammenhenger. Ser ikke at det skal være en mangel egentlig. Rolling Eyes


Og gode seter finns på mange japanske biler, tror ikke at du har prøvd så mange egentlig.


Min beste bil ang. sittekomfort er en 87 eller 88 Audi CS Quattro. Har kjørt V70 og S80, og de passet ikke meg så godt at jeg synes det var noe å anbefale andre å lære av. Tror smaken en helt forskjellig jeg gitt..
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 23:00

janp skrev:
Skinn er da absolutt ikke noen fordel i mange sammenhenger. Ser ikke at det skal være en mangel egentlig. Rolling Eyes


Og gode seter finns på mange japanske biler, tror ikke at du har prøvd så mange egentlig.

Nevn gjerne i fleng:

og nei, Subaru Impreza STI eller Honda-racerbil-edition har liksom ingen interesse for meg. Har faktisk aldri kjørt en vanlig, japansk bil med gode seter.....

Og jo, skinn bare MÅ jeg ha. Bruker bilen både til jobb og fritid, og å klatre inn i en såvidt " fin " bil med stoffseter iført arbeidstøy, hadde jeg ikke kunne innestått for..
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 14 Apr 2013 - 23:02

Larsen skrev:
hobby 650 kfu skrev:
[Hva mener du er viktig på utsyrs fronten da??

Gode seter
Skinntrekk
Automat med overdrive
Cruisekontroll.

Alt dette er å få på Pathfinder, mulig unntak for GODE seter. Generelt er japser helt ubrukelige på sittecomfort, de burde gå kurs på Volvo hele bunten........

Hehe laget for små jappiser

Har skinn å cruise i hvertfall Wink Hente bilen neste helg Smile
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 15 Apr 2013 - 15:29

Pajero er en OK bil, også som trekkvogn. Og gode skinnseter. I min forrige bil (Grandis) ble ræv** øm etter en halv times kjøring, og jeg måtte avlaste baken med en pute under lårene. Den puta har enda ikke vært i bruk i Pajero'en, enda vi har kjørt hele Skandinavia "på en dag", nesten.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeLør 20 Apr 2013 - 23:46

Noen med patte finner som veit om en får tak i flere "lengder" på avtakbart h-feste??
Syns h-feste er litt for høyt å vogna blir langt unna i "vater "
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 10:19

Sjekk Brink (Thule) i Danmark. Fant mitt der, som igjen ble bestillt via lokal forhandler. Og mye billigere enn Thule her på berget skulle ha, enda det er de som leverer det.
Men forhandler er vel et soleklart sted å forsøke, er det noen som kan hjelpe deg så er det vel en forhandler.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 12:47

Jada klart dem vet.Men dem hadde ikke oppe kl 2300 i går Smile

Pris på din ca?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 13:57

hobby 650 kfu skrev:
Jada klart dem vet.Men dem hadde ikke oppe kl 2300 i går Smile

Pris på din ca?

Oppdagde du dette klokka 2300 i går? Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 14:05

Hva jeg betalte og hva du må betale hos en Nissanforhandler er vel to ganske forskjellige priser. Antar at du vet at det kan være store prisvariasjoner, så du må nok sjekke forhandler.


Og hva det koster er vel ikke vesentlig, må du ha det så må du betale det det koster. Og jeg kjøpte bare festet, ingen ledninger etc. Pass på at det følger med gyldig merke (med innpreget typebetegnelse og andre tall) til å feste på. Uten det så blir du stoppet i værste fall.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 17:44

Jan Ole skrev:
hobby 650 kfu skrev:
Jada klart dem vet.Men dem hadde ikke oppe kl 2300 i går Smile

Pris på din ca?

Oppdagde du dette klokka 2300 i går? Shocked

Nei ca 23.01
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 17:47

janp skrev:
Hva jeg betalte og hva du må betale hos en Nissanforhandler er vel to ganske forskjellige priser. Antar at du vet at det kan være store prisvariasjoner, så du må nok sjekke forhandler.


Og hva det koster er vel ikke vesentlig, må du ha det så må du betale det det koster. Og jeg kjøpte bare festet, ingen ledninger etc. Pass på at det følger med gyldig merke (med innpreget typebetegnelse og andre tall) til å feste på. Uten det så blir du stoppet i værste fall.

Velkommen til caravanforum vri å vreng
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 20:44

hobby 650 kfu skrev:
janp skrev:
Hva jeg betalte og hva du må betale hos en Nissanforhandler er vel to ganske forskjellige priser. Antar at du vet at det kan være store prisvariasjoner, så du må nok sjekke forhandler.


Og hva det koster er vel ikke vesentlig, må du ha det så må du betale det det koster. Og jeg kjøpte bare festet, ingen ledninger etc. Pass på at det følger med gyldig merke (med innpreget typebetegnelse og andre tall) til å feste på. Uten det så blir du stoppet i værste fall.

Velkommen til caravanforum vri å vreng

hehe
Til Toppen Go down
vesto
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
vesto


Antall Innlegg : 336
Localisation : Trondheim, Hommelvik
Registration date : 19.01.2013

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 20:47

Hør med Mekonomen o.l. også..

Du hadde orginalt hengerfeste? Ev. sjekk navn/nummer så kan det jo være at andre har det!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 21 Apr 2013 - 21:06

hobby 650 kfu skrev:


Velkommen til caravanforum vri å vreng


Jeg husker faktsisk ikke hva jeg betalte, enkelt og greitt. Og jeg fikk en så solid rabatt at det uansett ikke er sammenlignbart. Ikke noe vri og vreng, har vi hatt samme bil så ville det ha vært noe helt annet.


Mitt feste er dessuten forsterket med 2 solide jern som er forankret i bakre bjelke samt i ramma. Dette er sannsynligvis ulikt på en Pathfinder, uten at jeg vet det. Så derfor mitt svar slik det var skrevet. Uten å vrenge på noe egentlig.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeLør 4 Mai 2013 - 23:06

Bare si meg fornøyd med pathfinderen Smile Fått chippa opp og Ble en helt annen bil.Girer mye bedre,spess med vogn på slep Smile Alt går lettere.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeOns 10 Jul 2013 - 23:39

Fremdeles strålende fornøyd med Pathfinderen Smile Stødig og god Very Happy 
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeFre 27 Des 2013 - 11:09

Fremdeles fornøyd. Ikke minst nå på vinterføre. Konge Smile
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeSøn 24 Aug 2014 - 23:02

Hvordan er komforten i denne bilen til langkjøring synes du? Og fikk du ordnet nytt hengerfeste?
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitimeMan 6 Okt 2014 - 19:10

Langkjøring ikke noe problem.
Har nå h-feste som du kan justere kula . Kan velge 2 forskjellige høyder. Kjører med kula på nederste "hakket" og vogna er i vater Smile
Kjørt mye med store vogner og komforten er bra. Så klart ikke det samme som ML og Landrover og andre med luftfjøring. Men har ikke noe problem med å kjøre 4 - 5 timer i strekk.
Eneste lite minus er motoren. kan være litt mye motor støy når du henger tungt bak opp lange bakker for eksempel. Men ellers en tipp topp solid bil med good plass og svært lite problemer og ett relativt lavt forbruk av diesel.
Småkjøring ca 0,8- 1,0. Langkjøring har jeg hatt den ned i 0,69. Med vogna bakpå ferdig pakket ( 2000kg ++) så super den litt mere. Ifra ca 1,2 til oppi 1,5. Synes ikke dette er så ille når totalvekta er borti 5 tonn.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nissan Pathfinder Empty
PosteTema: Re: Nissan Pathfinder   Nissan Pathfinder Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nissan Pathfinder
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nissan Patrol
» Nissan X-Trail
» Nissan X -Trail
» Nissan x-trail
» nissan navara 2,5tdi

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: