CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 WIFI/IP ryggekamera på Android.

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 20:56

Starter denne tråden, så får vi se om det kommer noen forslag til løsninger.


Offpist har jo et imponerende oppsett i si vogn, men det er vel over den løsning som de fleste av oss trenger.
Det jeg kan se for meg er løsninger som er enkle og ikke alt for dyre, og basert på nettbrett for Android. Og så se om noen har priser på nødvendige dingser.


Axis leverer løsning for Android, og den er gratis å laste ned. Finnes også å laste ned for en rimelig penge. Den jeg så på i kveld kan styre/vise 4 kamera samtidig, og har mulighet for langt flere kamera enn noen av oss vil plassere i eller rundt en campingvogn..


Kom med pris på kamera, offpist, som du bruker, og link gjerne til produktet/produktene og pris etc.


Axis software:
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Alexey+Vasilyev
http://www.axis.com/techsup/software/index.htm


..og forum for dette:
http://custforum.axis.com/viewtopic.php?t=1640&sid=ebf0008928000bbf490bc24006d81e2c
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 21:20

Tja, tror jeg heller får komme med noen innspill etter hvert Wink Blir spennende å se hva du ender opp med. Har jo brukt noen timer og letet selv for å sette sammen en slik løsning som virker, og du veit hva jeg endte opp med så jeg kommer bare til ende opp med å anbefale å bruke de samme produktene. Programvare og hvilket nettbrett man bruker er ikke så viktig. Det er bare en jpeg strøm så man kan se det på hva som helst.

Kamera og det tekniske monteringen er derimot mer viktig, bare morsomt om noen går en annen vei enn det jeg har gjort.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 21:28

Offpist:
Det du har montert er jo en løsning som funker, og det er vel ikke noe i veien for å starte med et slikt kamera på vogna som du har. Ulempen er vel kanskje billedvinkelen?


Det jeg har i dag fra Waeco, trådbasert og levert med monitor fra Waeco, har en billedvinkel diagonalt på 110 gr om jeg husker rett. Og det er ikke fullt 90 gr vertikalt, slik at en ikke kan se både vognas bakstuss og trafikken som befinner seg et stykke bak.
110 gr billedvinkel tilsvarer cirka horisontalt bakover og en liten meter ut fra vogna ved bakken, ved kamerahøyde ca 200 cm over bakken (rett over vinduet).
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 21:58

Man får 2 mm linse til dette kamera også faktisk, og dermed 105 grader vinkel. Min har 80 grader. Men som kjørekamera så er det jo ikke så praktisk om alt blir helt "fisheye" om du skjønner hva jeg mener. Hadde være interessant å prøve likevel.

Les mer om Wide-angle model.

Vær obs på at du MÅ kjøre POE for å kjøre strøm til dette kamera. Mange måter å løse det på. Jeg kjørte til å begynne med en vanlig POE switch på inverteren til å begynne med, men nå har jeg 12V->48V step up kretskort og en POE inserter.

Kamera kommer ferdig med 1 meter kabel, så den må du faktisk skøte på et vis, dette er også enkelt.

Det følger med utstyr for å montere det "flush" integrert slik jeg har gjort, da må du borre et ganske stort hull for kabelen. Eller du kan montere det utenpåliggende, da blir også kabelen synlig.

Det var vel det jeg kom på angående kameraet.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 22:07

Power over Ethernet, om jeg husker rett.


Som ryggekamera er det vel en fordel med vidvinkel. Utifra min erfaring med Waeco så er trafikken bak grei å få en oversikt over, men detaljer er for meg litt uviktig.
Jeg kjøpte dette for å se mest mulig rett bak vogna, men også for å kunne følge med de som er bak. Og med vidvinkel så lyver bildet mye, trafikken ser jo ut til å befinne seg mye lengre bak enn det den egentlig gjør. Men her får man prioritere hva man selv ønsker.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 22:14

Her er en skisse fra Axis over en mulig løsning (noe omfattende, men en ser hvor PoE er, og det brukes Cat5 kabling):



WIFI/IP ryggekamera på Android. Poe_system



Her er en link med litt forklaring på hvordan dette kpbles opp også:

http://www.axis.com/products/video/about_networkvideo/poe.htm
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 22:38

Ja å dette kommer du med etter at jeg har jobbet i 14 timer i dag Shocked ,godt at det finnes STERK kaffe.Får dette skal jeg finne utav....Hva som skal ligge inni Lisa og hvilket kamera som skal pryde hennes bak Laughing
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 22:55

Hehe.. Jeg foreslår at du LC120 og JanP tar turen innom her, og ta gjerne med egne nettbrett.

Bør nevne at det hender seg at bildet fryser og hakker når jeg kjører i blandt og hvorfor har jeg ikke helt funnet ut, det kan være lokale forstyrrelser eller programvare relatert.
Har bare vært på en lengre tur, så har ikke helt fått optimert.. Wink
Med kjærring og barn i baksetet er det ikke bare å ha en "teknisk stopp" underveis fordi far vil gjøre justeringer på kjørekamera heller.

I dag fikk jeg kabelen som gjør at jeg kan styre ipad`n med bilens B&O anlegg med knappene i midtkonsollen, samtidig som den lader. Går mest på å skifte sang osv.

Fikk også brankett som gjør at XBOX360`n nå er fastmontert i vogna..

Nå driver jeg litt ut av temaet skjønner jeg, så da er det på tide å ta kveld. Wink
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 22:57

He he ja så lenge du stiller med kaffe så kommer nok vi glatt en tur..... Cool
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeOns 30 Mai 2012 - 19:30

Sjekk hvor offpist'n bor før du drar meg med. Er rimelig sikker på at å starte turen rett etter at arbeidsdagen er slutt tilsier at vi må besørge kaffen sjøl på Berkåk, Kvikne, Alvdal osv. Very Happy


Ta deg en ettermiddagstur sjøl du, så kan jeg kose meg med kaffen hjemme. Tror jeg rekker både ettermiddags- og kvelds-/nattkaffe før det blir noe kaffe på deg. Shocked
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeOns 30 Mai 2012 - 21:49

janp skrev:
Sjekk hvor offpist'n bor før du drar meg med. Er rimelig sikker på at å starte turen rett etter at arbeidsdagen er slutt tilsier at vi må besørge kaffen sjøl på Berkåk, Kvikne, Alvdal osv. Very Happy


Ta deg en ettermiddagstur sjøl du, så kan jeg kose meg med kaffen hjemme. Tror jeg rekker både ettermiddags- og kvelds-/nattkaffe før det blir noe kaffe på deg. Shocked

JA fanken ta glemte jo at du ikke har sånn racer gir på hengebuksvinet ditt Laughing er vel ikke cruise controll heller der Shocked
Kaffe finnes etter veien den vet du Jan Petter.Å stemmer jo det du har da ikke sånn kopp med merke på heller du WIFI/IP ryggekamera på Android. 388844 WIFI/IP ryggekamera på Android. 388844
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 10:15

Hvordan går det med prosjektet? Smile

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 13:53

Skrev en lang epistel, plutselig forsvant hele teksten..


Joda, jeg googler og kikker litt. Men for meg er strøm fra bilen 1. pri. Kabel kommer over helga, så det er vel ferdig neste helg.
Ryggekameraet mitt er aldeles utmerket det, så ikke noe bråhast enda. Men å starte med et Axiskamera og software til det er et glimrende utgangspunkt, også på Android. Tror at software er viktig om en skal ha glede av dette. Og nye mobiler begynner å ligne et nettbrett de også i størrelse, og gode holdere finnes også.


Tror at det å satse på et nettbrett blir for stort for mange, tror det tar alt for stor plass i dash'en. En router er ikke allverden av investering heller, så prismessig trenger det ikke bli voldsomt. Mitt Waeco kostet ca 5000 + 700 for et pluggsett. Med en eksisterende mobil med 4,8" skjerm f.eks så blir det overkommelig, Axis kostet ca 2500 om jeg husker rett? Pluss en tusing kanskje for router etc?


Sist endret av janp den Søn 3 Jun 2012 - 19:07, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 14:21

Har sendt mail til teknisk på telenor (ja kjenner en der privat) om dette.Bruker telenor på alle private mobiltelefoner og på den 3G donglen vi har nå.Regner med å få svar fra han om ruter og hva de har. Kamera er vist ikke noe problen etter en liten tur rundt i byen,finnes på clas og div andre plasser.Ankepunktet er vist en ruter som klarer denne jobben.Skal prøve å finne en som har alt jeg trenger og da slippe å ha andre bokser tilkoblet. JanP syntes det var så liten plass ledig i lefsa at jeg må vel bare høre på han Laughing
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 16:03

Ikke i lefsa mi ihvertfall, men i LCn vel?
I mi Lefse er det et hav av plass. Værre kanskje der oppe i Adrian kanskje??
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 19:10

janp skrev:
Ikke i lefsa mi ihvertfall, men i LCn vel?
I mi Lefse er det et hav av plass. Værre kanskje der oppe i Adrian kanskje??
Ja du skjønner jo at Arnold tar da så stor plass Laughing Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 20:07

Har sett på dette nå i kveld, og for å kjøpe dette så må Waeco selges og jeg må ha noe annen nytte av dette enn bare å se på trafikken bak vogna.


Sist endret av janp den Fre 14 Jun 2013 - 22:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 23:25

Routeren støtter POE ja, men det er inn, ikke ut. Den kan med andre ord ikke drive kamera.

Veldig uvanlig med wifi AP som har POE ut, det har ikke jeg funnet ennda Wink
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 19:43

Ops, sjekket ikke dette spesiellt.


Sist endret av janp den Fre 14 Jun 2013 - 22:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 20:21

Svarte,hmmm glad at æ ikke kjøpt den æ sto med i handa i dag da...JanP dette må forskes på..
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 20:52

Ja POE er 48V DC, og når routeren går på 12V så ringer det en bjelle.. Wink

Du vil se at de fleste switcher med POE enten går rett på 220V eller har ekstern 48V strømforsyning.

Det enkleste er å kjøre en liten POE inserter ala denne:
WIFI/IP ryggekamera på Android. Mit07
Men da må du også kjøre inverteren siden den går på 220V.
Jeg har mange slike liggende om dere trenger.

Eller du kan gjøre som meg å kjøre en passiv POE inserter med en 12V til 48V step up inverter som denne.

Finner dere en bedre løsning vil jeg gjerne høre om det Wink
Men syns dette fungerer fint.

Lurt å ha en wlan switch som har mer enn 1 stk nettverksport også om dere vil koble på noe mer utstyr senere.


Sist endret av offpist den Man 4 Jun 2012 - 21:05, endret 1 gang
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 21:04

Høy, jeg fant denne : TP-DCDC-1248.

Alt i en enhet, litt smidigere.
Den lager 48V av 9VDC – 36VDC. Perfekt til vårt bruk med andre ord.

Har allerede bedt om en quote fra en kinaleverandør, kan si i fra når jeg får et svar.
Alibaba.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 21:21

Du kviler ikke mye du, offpist. Lagrer lenken til denne dingsen!
Det er ikke enkelt å starte med et prosjekt som dette, når noe bruker 12V, andre dingser trenger 48V osv.
Og ethernet bruker par 2 og 3 (pinne 1+2 og 3 + 6) , og par 2 og 4 brukes til power (pinne 5+4 og 7 + 8 for de som ikke kan så mye om signalering og 8 pins modulærplugg). Det er vel nesten slik at den som prøver å finne frem til en løsning på dette fort møter veggen om kunnskapen er lav/middels vil jeg tro.


Bare for å spørre litt konkret: den 12-48 Poe dingsen med 8 porter: signalene (ethernetsignalene) fra f. eks en vanlig router, går via den dingsen, og får med strøm på pinne 4+5 og 7+8 (48V) for strøm til f.eks et kamera, er det riktig forstått?
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 21:43

janp skrev:
Bare for å spørre litt konkret: den 12-48 Poe dingsen med 8 porter: signalene (ethernetsignalene) fra f. eks en vanlig router, går via den dingsen, og får med strøm på pinne 4+5 og 7+8 (48V) for strøm til f.eks et kamera, er det riktig forstått?

Det er korrekt Wink
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 21:51

Oki, da er kommet mye lengre. Takk!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 22:07

Denne TP-DCDC-1248 dingsen ser ut til å være en ok omformer. Da er det bare 12V.
Kunne vært kjekt å se på utgangssiden også, om det er en RJ45 utgnag. Antar at det er det, men tegningen på toppen er uklar å lese.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 23:01

Ja det er RJ-45 på begge sider, noe annet ville vært rart.

Du har tenkt å gå for "AXIS M3114-VE 2mm Nocap" antar jeg, er spent på hvordan bilde vil se ut med så vid vinkel.

Jeg har merket meg at den "glass" kuppelen forran linsen ødelegger ganske mye av fokuset for kamera. Bildet er i fokus i midten, men litt uklart på sidene. Tar jeg av beskyttelsedekselet er alt klart. Justerer jeg så det er klart på sidene med dekselet på, blir det ute av fokus i midten.

Kan ha noe med vinkelen jeg har montert kamera i også.
Kan muligens være bedre å montere det på en mer vertikal flate slik at linsen peker mer mot midten av "kuppelen".

Det vi ikke har vært inne på er at det går fint ann å gå for en semi-digital løsning.
Du kan bruke det analoge kamera du allerede har, og koble det inn på en av->ip boks som gjør om det analoge signalet til en multicast strøm.
En slik som dette for eksempel. Det kule er at ved å sette inn SD kort så kan du ta opp også. Går 12V.
Bildekvaliteten vil nok sikkert ikke bli like bra som en full HD kamera, men kanskje bra nok.

Eller du kan gå andre veien.. Kjøre ip kamera, men ha en slik sak som gjør om bildet til DVI/HDMI eller composit slik at du kan bruke en skjerm du har fra før, ja kanskje til og med den originale skjermen i bilen.

Mange muligheter Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 23:11

Nå snakker vi, kom gjerne opp med en løsning opp mot denne og jeg er klar.

WIFI/IP ryggekamera på Android. 20_16510

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 23:19

Hehe.
Ja har den video inngang da?
Enkleste er jo bare å legge en videokabel bak til et analogt kamera.

Tror sånne IP løsninger er litt for de spesiellt interesserte.. Wink
Jeg tørr ikke anbefale det for alle og enhver.
Men det ER kult når man først har fått det til å virke.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 23:51

Jan Ole skrev:
Nå snakker vi, kom gjerne opp med en løsning opp mot denne og jeg er klar.

WIFI/IP ryggekamera på Android. 20_16510
Bare å koble inn en Navtool så skal dette funke med ett tråd styrt kamera....
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 23:53

Snakket med han duden i telenor i dag.Skulle se hva han fikk til å gi tilbakemelding på komplett system Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 23:54

Navtool?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 0:07

Jan Ole skrev:
Navtool?
Ja er en boks som brukes mye i Land Cruisere som ikke har orginalt ryggekamera,med denne så har du flere innganger å kan velge hvilket kamera du vil bruke på orginal navi skjerm i bilen.
Link til den som er til Lc: http://www.navtool.com/landcruiser3.aspx
Her er vel til din bil: http://www.navtool.com/volkswagentiguan2009-2010navigationinterface.aspx
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 16:37

Jan Ole: jeg har en slik løsning, da min bil ikke ble levert med ryggekamera som standard. Den ettermonterte løsningen er en liten videoconverter fra Navtools, som leveres ferdig med plugger for din spesifikke bil og modell. Den trenger 12V pluss og minus, samt en leder med signal fra ryggelyset. Den har støtte for både NTSC og RGB, og velger automatisk.
Min har inngang for to kamera, jeg trenger bare det på bilen. Waeco-kameraet på vogna lever sitt eget liv underveis, og slik ville jeg ha det.


Ganske kurant å koble opp, det mest krevende er å få plassert kameraet på en grei plass. En aktiv kar i LC-klubben har funnet frem til et CCD kamera som passer inn i det ene skiltlyset på LC 120, slik at det er nesten bare å smukke rett inn. Litt arbeide med å få frem kabel til bakdøra samt å ta bort panel på innsiden. 2-3 timer brukte jeg sånn cirka. Hvordan dette gjøres på andre modeller er vel veldig forskjellig, og en må lete litt for å finne riktig kamera.


Se denne linken for nærmere info:
http://www.navtool.com/ og http://www.navtool.com/volkswagen.aspx
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 16:41

Offpist: tror ikke den boksen du linket til kan brukes mot Waeco sånn uten videre. Waeco er litt sære, og bruker ikke en egen videoutgang med ditto kabel, men en 6 + jord kabel som jeg har kappet og satt plugg på for å kunne ta av/på når vi skal koble bil og vogn.
Til Toppen Go down
Sponsored content





WIFI/IP ryggekamera på Android. Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
WIFI/IP ryggekamera på Android.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Smart Wifi løsning.
» Ryggekamera
» Gps med inngang for ryggekamera
» Trådløst ryggekamera
» Kablet ryggekamera på vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: