CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dekkanbefaling til campingvogn?

Go down 
+12
Jan
Johnny
janp
HobbyTom
Jan Ole
lange
jorock
ArneO
campist
livar
quattro1
kenna
16 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
kenna




Male
Antall Innlegg : 13
Localisation : Dal i Eidsvoll/Akershus
Registration date : 06.03.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 13:04

Hei!

Har en enakslet Adria 542 som trenger nye dekk.

Noen som har anbefaling til spesielle merker? Har fått pris på Dunlop, Kuhmo og Michelin med ca samme priser.

Det er snakk om C dekk i str 185/14
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 14:05

Av de nevnte ville jeg valgt Michelin. Aldri feil å velge et anerkjent merke. Ville også vurdert dimensjon 205/70-14 for å få litt mer bredde og litt lavere dekkside, altså et litt mer stabilt dekk.
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 14:43

205/70-14 begynner vel å bli en litt ukurant dimensjon. Jeg gikk fra 185R14C på en Caravelle Coach jeg hadde, og til denne dimensjonen fra Cooper. Da var det ikke et C dekk, men et som hadde høy nok LI for min bil. Vinglete og fælt, hadde utrolig myke dekksider. Dessuten er dekksidene på disse nesten like høye...
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 22:07

Jeg har nettopp byttet på min vogn - 195/70-15 C Michelin Agilis

De ga jeg ferdig montert og avbalansert temmelig nøyaktig 2 300 kroner. Ikke billig, men kurrant nok. Det var hos Dekkmann.

http://campist.info/utstyrstips/utstyrstips/261-bytt-dekk-i-tide


Sikkert ikke nødvendig med de ekstra 100-lappene, men stor forskjell er det ikke. Hadde Semprit på som jeg har kjørt 30 000 kilometer på. Bra dekk det også.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 22:23

Jeg har ikke så mye erfaring som de fleste her inne. At vi har hatt Kabe i vinter er jo egentlig relatert til dekk. Jeg anbefaler å legge litt kroner i dekk til vogn.

Dekkene hadde ikke gått mer enn 20.000 km
Dekkene var produsert i 2007 og 2008, jeg sjekket ikke hvilket av dem som røk.

Jeg har vært nøye med lufttrykk, kjørt så forsiktig jeg kan for å ikke subbe borti kanter osv.

Husker ikke merket, men det finnes flere steder på forumet her om noen vil vite. Flere andre har brukt de dekka med hell.

Hele banen ble revet løs, hadde ikke hjulpet med tetteskum på boks her.
Dekkanbefaling til campingvogn? Dekk1

Dekkanbefaling til campingvogn? Dekk2

Gummibanen slo opp i gulvet og slo hull...
Dekkanbefaling til campingvogn? Hull1

Rett over der er dassen slått skjev og mye trist...
Dekkanbefaling til campingvogn? Hull2o

Venstre hjulet på vogna er ekkelt å skifte på E6 ved Rygge flystasjon Wink

Taksten var 48.000,- i arbeid og 10.000,- i deler.

Kan være greit med skikkelige dekk...

Jeg har reservehjul til Kaben også Smile
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 22:51

Fikk nyevogna i 2011 levert med for meg ukjent dekkmerke i dimensjon 195 - 14 C. Solgte disse, og satte på Continental Vanco 2 i dim 205/70-15 C. Har tidligere prøvd lavprofil med tilstrekkelig LI som ikke var 8-lags C-dekk, med dårlig resultat. Det ble altfor mykt. Continentaldekkene fungerer godt.

8-lags dekk med C-merking fungerer bra, og helst med max lufttrykk.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 22:51

Arne, kunne du tenke deg og la meg publisere de bildene på campist. Info? Og gjerne sende meg noen ord om opplevelsen på campist@online.no?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 3 Jun 2012 - 23:06

Campist
Jeg sender deg noen ord og litt flere bilder, men det tar noen dager før jeg har det klart Wink
Til Toppen Go down
kenna




Male
Antall Innlegg : 13
Localisation : Dal i Eidsvoll/Akershus
Registration date : 06.03.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeMan 11 Jun 2012 - 21:41

Det blei visst Dunlop på meg, Sjappa jeg hadde bestilt Michelin Agilis hos som skulle få disse senest i dag, fikk dem visst ikke før absolutt tidligst på onsdag ettersom Michelin visstnok var tomme på lager Sad
Til Toppen Go down
jorock




Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.06.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 23:29

Jeg hopper denne tråden med mit eget lille problem Og det er mulig dette er diskutert flere plasser men...

Jeg må ha nye dekk til min solifervogn for den vingler mye. Dekkene ser nesten ny ut men de er fra 2002(slik jeg ser merkingen)
Nå er jeg veldig færsk på dette med vogn men har kjørt en god del tyngre kjøretøy.
Når jeg kommer over 70-75 km/t så merker jeg at vogna sliter mye i bilen. når jeg kommer over 85-90 da begynner det å bli veldig utrivelig å styre...(vogna begynner å vingle)
Det jeg tenker er å kjøpe slike c-dekk til varebiler da de antageligvis er mere retningsstabile.
Eller så må jeg vel ned på profilen og det er egentlig ikke ønskelig da jeg vet at dekkene står for en stor del av fjæringen.

Noen anbefalinger?? Originalt er det 185-14(og da er vel profilen 75 når det ikke står noe)
Alle tips motas med takk!!
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 23:49

jorock skrev:
Jeg hopper denne tråden med mit eget lille problem Og det er mulig dette er diskutert flere plasser men...

Jeg må ha nye dekk til min solifervogn for den vingler mye. Dekkene ser nesten ny ut men de er fra 2002(slik jeg ser merkingen)
Nå er jeg veldig færsk på dette med vogn men har kjørt en god del tyngre kjøretøy.
Når jeg kommer over 70-75 km/t så merker jeg at vogna sliter mye i bilen. når jeg kommer over 85-90 da begynner det å bli veldig utrivelig å styre...(vogna begynner å vingle)
Det jeg tenker er å kjøpe slike c-dekk til varebiler da de antageligvis er mere retningsstabile.
Eller så må jeg vel ned på profilen og det er egentlig ikke ønskelig da jeg vet at dekkene står for en stor del av fjæringen.

Noen anbefalinger?? Originalt er det 185-14(og da er vel profilen 75 når det ikke står noe)
Alle tips motas med takk!!


Slik du selv er inne på, tror jeg det er viktigere med 8 lags dekk, enn lavprofil. Har selv samme dimmensjon som deg på min Knaus 550FSK, 185-14C og 102/104 i loadindex. Vogna mi har en totalvekt på 1700kg, men er vanligvis laster til ca 1600kg. Har selv aldri hatt problemer med ustabilitet selv i høyere hastigheter. Har selvfølgelig maks lufttrykk.

Om du velger 195/70-14 eller 205/70-14 i steden for standard tror jeg ikke vil ha noen negativ effekt.

Kommer til å følge med på denne tråden da jeg selv skal bytte dekk på min, så post gjerne hva du velger og til hvilken pris.

Til Toppen Go down
kenna




Male
Antall Innlegg : 13
Localisation : Dal i Eidsvoll/Akershus
Registration date : 06.03.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeFre 6 Jul 2012 - 23:56

Foreløpig ingen problem med mine nye dekk i str 185/14C etter snart 200 mil på norske og svenske veier iallefall. vogna ligger trygt og stødig bak.

Bare sånn tilleggspørsmål: Husker du å ha riktig kuletrykk? Såvidt meg bekjent kan det fort bli vinglete med for lavt trykk...
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 13:04

185R 14 er egentlig 185/82-14.
Husk høyt nok kuletrykk og maks lufttrykk. Kuletrykket minker vedd økende hastighet på vogna pga luftmotstanden.

Jeg byttet fra 185R14 til 215/45-17 (burde hatt 215/50-17), men det er ikke allment akseptert her inne... Ga meg fantastiske kjøreegenskaper, dønn stabil vogn. Men det er klar det fjører mindre, med økt balastning på vogn og fare for lekkasjer.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 13:27

Det sies at kuletrykket minker en kilo pr km/t over 60, man mister altså 30 kilo fra 60 til 90 km/t .
Kultrykket er utrolig viktig og lettpåvirkelig med svært små forandringer .

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 18:30

Jan Ole skrev:
Det sies at kuletrykket minker en kilo pr km/t over 60, man mister altså 30 kilo fra 60 til 90 km/t .

Kuletrykket er viktig, men jeg ville vært forsiktig med tommelfingerregler på dette.

Det er stor forskjell på hvor mye vind som ligger i vognas front. Ei 2,50-vogn flytter mye mere vind enn ei 2,20-vogn.
Feks Hobby's avrundede fronthjørner og nedskrådde takprofil i front flytter mye mindre vind enn vogner med full takhøyde helt frem, tverr front og integrert kasse.
Og det er stor forskjell på turbulensen forskjellige trekkbiler leverer videre til vogna. En senka Civic flytter mye mindre vind enn en Caravelle med takboks, for å sette det på spissen.

Jeg har selv opplevd at optimal kulevekt uten takboks ikke fungerte i det hele tatt med takboks. Spesielt på motorveiskjøring i hastigheter man kanskje ikke skal publisere.

Hver enkelt bør bruke sunt bondevett, og prøve seg frem.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 19:04

Det er bra diffust at "det sies" syns jeg og du har nok helt rett, men veldig mange er mye mindre oppmerksom på dette det vi snakker om nå.

Jeg ser også at disse kjipe boggiene som vi har er ømfintlige på kulehøyde, kula er høyere oppe på Tiguanlekebilen enn på Caravellen.

Jeg har noen planer som skal sjekkes ut ved neste kjøretur som blir ut i neste uke, håper alt blir som det bør da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
jorock




Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.06.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 19:26

Hva er det som er anbefalt kulevekt egentlig?? 65 kg?? Maks er vel 85kg(hvis jeg husker rett)
Til Toppen Go down
kenna




Male
Antall Innlegg : 13
Localisation : Dal i Eidsvoll/Akershus
Registration date : 06.03.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 21:01

Maksvekta varierer fra vogn til vogn, og bil til bil. Bilen min tåler 90kg på kroken, mens vogna tåler 100kg, så man må jo uansett alltid forholde seg til laveste tillatte vekt, jeg pleier å legge den rimelig langt mot maks og synes det fungerer veldig bra, selv om jeg ikke har vekt, så blir det bare på feelingen at jeg alltid gjør ett løft av vogna før jeg kobler på.

Hva din bil og vogn klarer ser du i vognkortet.
Til Toppen Go down
jorock




Antall Innlegg : 19
Registration date : 14.06.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 8 Jul 2012 - 10:09

zyricz skrev:
Maksvekta varierer fra vogn til vogn, og bil til bil. Bilen min tåler 90kg på kroken, mens vogna tåler 100kg, så man må jo uansett alltid forholde seg til laveste tillatte vekt, jeg pleier å legge den rimelig langt mot maks og synes det fungerer veldig bra, selv om jeg ikke har vekt, så blir det bare på feelingen at jeg alltid gjør ett løft av vogna før jeg kobler på.

Hva din bil og vogn klarer ser du i vognkortet.

Så det du anbefaler er å ha maks av det som er lov??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 8 Jul 2012 - 10:20

Ikke alltid det er best, men ofte. Noen vogner har ett hjul hver side, noen har to, da blir det forskjeller på sånt..... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 19:54

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 20:29

Men finner du noe der da som oppfyller kravene våre? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 21:09

Jan Ole skrev:
Men finner du noe der da som oppfyller kravene våre? Rolling Eyes



Krav og krav, mitt er enkelt: funksjonelt og stabilt:





Dekkanbefaling til campingvogn? 8799690293278_up_500x500_bfgoodrich_mudterraintakm2_rwl_3080_jpg
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 21:10

Hva er dim'en forresten ,er den 185/80 eller 75? Husker den ikke i farta.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 21:13

185/70-14

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 22:49

Har du funnet BF AT i 185/70-14 LI 102 nå da? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 23:03

Nei, sliter litt med den ja. Very Happy
Bildet er forresten av Mud Terrain, er litt grovere det enn det jeg har.


Ellers tror jeg ikke det er å få XL M+S i 185/70 i 14", har lett noen timer nå og det ser ut til at jeg må gi opp gitt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeLør 5 Jan 2013 - 23:43

Tenker du sliter ja, har lett litt selv tidligere og ikke funnet noe. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 0:06

Ser at det på dekkonline så finnes det dekk til varebil i dim 185/75-14C som kan være en mulighet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 0:07

Så det var noe i den dim ja.


Ellers får det vel bli hakka7 da, satser på mye snøføre på østkysten i juli-august! Shocked
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 0:10

Jan Ole skrev:
Har du funnet BF AT i 185/70-14 LI 102 nå da? Rolling Eyes
Har vel forresten 120 LI om jeg husker rett, det skulle holde til å dra med seg et telt eller to, og et par hunder. Samt noe god drikke til!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 1:17

Burde holde det ja, på bilen min skal det være 101, men dekkene som sto på var 108 piggfri. Når jeg kjøpte nye kjøpte jeg 101, da snakker vi om piggdekk, helt utrolig hvor mye mer komfortable de er, både på lyd og fjæring, men de er kanskje litt myke sideveis om mn ønsker å dra på i svingene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 1:53

kan det være en tanke å kjøpe piggfrie varebildekk beregnet for vinteren på kontinentet?
fikk det tipset av den lokale forhandleren her i lignende sak
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 9:16

Er ikke det dummeste jeg har hørt, men samtidig høres det ikke greit ut å kjøpte dekk du ikke ville tatt i med tang for å sette det på en skjør konstruksjon som en campingvogn. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitimeSøn 6 Jan 2013 - 10:48

Vi får holde tråden varm, så får vi spørre de som selger vognene, de bør jo ha litt å bidra med. Tror jeg...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dekkanbefaling til campingvogn? Empty
PosteTema: Re: Dekkanbefaling til campingvogn?   Dekkanbefaling til campingvogn? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dekkanbefaling til campingvogn?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Nivåkloss til campingvogn
» kjøring med campingvogn
» Veggfeste for TV i campingvogn
» Alufelger Campingvogn
» Bulker i campingvogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: