CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 21:16

Har nettopp klart å få ned nytt kart for øst europa på min TomTom, som resulterte i at vest europa ble byttet ut. Det vil si at jeg kan kun ha ett kart på TomTom'en samtidig.

Dette blir litt spennende, hvordan gjør man det i praksis? Kjøre til grensen, legge over nytt kart og kjører videre xD

Noen med erfaring??
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 21:30

Ja, kartet går litt utenfor grensene, så du kan stoppe et sted noen km før grensen og bytte kart.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 21:32

petter34 skrev:
Ja, kartet går litt utenfor grensene, så du kan stoppe et sted noen km før grensen og bytte kart.

Takker for tilbakemeldingen

Jeg får planlegge litt og finne koordinatene i forkant, hvor jeg skal kjøre til for å bytte kart da :-D
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 21:38

Klarer ikke å få hvert sitt kart på hvert sitt minnebrikke, så er det bare å bytte på grensen, evt kjøpe større minnekort?
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 21:44

ulven skrev:
Klarer ikke å få hvert sitt kart på hvert sitt minnebrikke, så er det bare å bytte på grensen, evt kjøpe større minnekort?

Jobber med denne saken, holdt på to kvelder nå xD

Har to TomTom'er, TomTom XXL og Go720.

TomTom GO 720 har jeg ikke klart å finne brukbart kart til, men har minnebrikke-slot

TomTom XXL har jeg nettopp klart å skaffe kart til, men har ikke minne-slot.

Jeg skal prøve å laste kartet til XXL over til minnebrikke, og bruke den på Go720, spennende se om det går xD Er ikke helt optiminst, men må testes xD
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 21:48

lykke til, verdt å testes ut.

min far har xxl og han har jeg kjøpt kart til og fikk problem med plass til hele, men kunne da fritt velge å bytte kart senere, og oppdatering 4 ganger i året eller noe sånn Smile
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 22:29

Jeg hadde tomtom 720 før, på den var det ikke sømløst europa kart som det er på tomtom 930 som jeg har nå. Det var ikke mulig å få europa sømløst på 720. Men det fungerte helt greit. Du kan legg inn grenseovergangen du skal til og bytte kart i fart (kona gjør det) noen km før grensen og legge inn dit du skal. Ikke no stort problem, men europa sømløst er jo bedre. Det var også grunnen til at jeg byttet til 930.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 22:44

Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 22:58

Runerask skrev:
Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD
er ikke sikker, men mener å huske at 720 har 2 gb minne. Du må da ha vest europa på tomtom og østeuropa på minne brikka? Er ingen ekspert, men det er forskjell på minnebrikker hvor hurtig du kan laste inn kartet.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 23:09

petter34 skrev:
Runerask skrev:
Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD
er ikke sikker, men mener å huske at 720 har 2 gb minne. Du må da ha vest europa på tomtom og østeuropa på minne brikka? Er ingen ekspert, men det er forskjell på minnebrikker hvor hurtig du kan laste inn kartet.

Ja, har lagt kartene slik du beskriver. Er litt usikker på hastigheten til minnebrikka da. Håper flere kommer med innlegg her, i tilfelle det er noen trix for å få dette til. Ellers må jeg ha en TomTom på hvert sitt kart i sommer xD
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeTor 7 Jun 2012 - 23:15

Dere trenger da vel ikke å ta med spania, portugal, frankrike, danmark, sverige osv? På min Navigon er jeg fri til å velge ut de landene jeg selv ønsker, og da blir det mindre data i lagring også.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeFre 8 Jun 2012 - 7:35

Runerask skrev:
petter34 skrev:
Runerask skrev:
Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD
er ikke sikker, men mener å huske at 720 har 2 gb minne. Du må da ha vest europa på tomtom og østeuropa på minne brikka? Er ingen ekspert, men det er forskjell på minnebrikker hvor hurtig du kan laste inn kartet.

Ja, har lagt kartene slik du beskriver. Er litt usikker på hastigheten til minnebrikka da. Håper flere kommer med innlegg her, i tilfelle det er noen trix for å få dette til. Ellers må jeg ha en TomTom på hvert sitt kart i sommer xD
. Du kjenner kanskje til dette forumet? Her er det mye hjelp å få. http://tomtom.nystul.no/forum/index.php
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitimeFre 8 Jun 2012 - 7:46

Faktisk så har jeg ikke sett denne siden før, og bare vært innim den engelske utgaven. Takker.

Har en mistanke om at det er SD-kortet mitt som er problemet, det har vært litt truble med tidligere også xD
Til Toppen Go down
Sponsored content





Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Empty
PosteTema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart   Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» TomTom Go Live Camper & Caravan
» Kart for planlegging
» TomTom POIs
» Poi- tips til gps TomTom
» TomTom Camper & Caravan

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Navigasjon-
Gå Til: