CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Avstand fra bordet og ned

Go down 
5 posters
AvInnlegg
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeTor 14 Jun 2012 - 14:18

Har en Dethleffs 765 DB og om noen har mulighet til å hjelpe meg med et mål ville det vært flott. Det jeg trenger er avstand fra underkant bord og ned til gulvet når bordet er slått ned for å være seng.
På bordet vårt er det bare et sentralt ben og tenkte jeg skulle lage et par ekstra støtteben for det går litt hardt ut over bordet når broderen og fruen kryper til køys en sen nattetime Smile
Vil vel tro at avstand er omtrent det samme uansett modell vogn. Har en rund fin stokk som jeg skal bruke som ben så lurte bare på om jeg skulle dele den i 3 eller fire.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeTor 14 Jun 2012 - 14:37

31cm.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeTor 14 Jun 2012 - 16:16

Tusen takk for det cheers
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeTor 14 Jun 2012 - 18:44

ovhi skrev:
Har en Dethleffs 765 DB og om noen har mulighet til å hjelpe meg med et mål ville det vært flott. Det jeg trenger er avstand fra underkant bord og ned til gulvet når bordet er slått ned for å være seng.
På bordet vårt er det bare et sentralt ben og tenkte jeg skulle lage et par ekstra støtteben for det går litt hardt ut over bordet når broderen og fruen kryper til køys en sen nattetime Smile
Vil vel tro at avstand er omtrent det samme uansett modell vogn. Har en rund fin stokk som jeg skal bruke som ben så lurte bare på om jeg skulle dele den i 3 eller fire.

Om det understellet ikke tåler broren din tror jeg du må av gårde og kjøpe sykkel kart til han også, så kan han løpe og du sykle postene..... Burde tåle bra med kilo det bordet der, er jo mye mer solid den søyla der en de gamle klappe greiene jeg har, og den tåler fint meg.....
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
m063837




Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.07.2012

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeFre 20 Jul 2012 - 12:38

Hei
Jeg har det samme problemet.
Understellet tålet vekta men når en skal ut og inn av senga må man rulle seg til siden for ikke og sitte på kanten av bordet
Da blir det for mye vekt på kanten og skruene i bunn av søylen løsner fra treplaten
Er det noen som har gjort noen endringer eller modifikasjoner for at dette ikke skal skje??
Er så kjedelig og måtte skru til tre platen i bunn etter en helg med overnatting.
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeFre 20 Jul 2012 - 13:23

Jeg gjorde det på det viset at jeg limte tre bordbiter fast i bordet under og borret inn en gjengesats i bordbitene. Deretter kappet jeg til ben i riktig lengde og satte skruer i dem som du så kan skru inn for å støtte opp bordet. Jeg har to bein i forkant og et innerst.
De gjengesatsene med skruer kjøpte jeg på Byggmakker.

Elendig løsning i utgangspunktet
Til Toppen Go down
m063837




Antall Innlegg : 2
Registration date : 20.07.2012

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeTor 26 Jul 2012 - 10:43

Noen andre som har noen ide om løsninger til problemet?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeTor 26 Jul 2012 - 15:55

2 lekter som går under bordet. Ett i fremkant og ett i bakkant av bordet. I begge ender lages til et beslag som kan henges/legges over kanten på benkene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitimeFre 27 Jul 2012 - 23:46

Et alternativ er å leie hytte til besøket.......

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Avstand fra bordet og ned Empty
PosteTema: Re: Avstand fra bordet og ned   Avstand fra bordet og ned Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Avstand fra bordet og ned
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: