CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Levetid på Reich og Twin pumper..

Go down 
5 posters
AvInnlegg
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeLør 28 Jul 2012 - 17:37


Min vogn spiser vannpumper. Hvor lang levetid skal man regne med på slike produkter?

Har hatt en REICH TWIN pumpe på 19L 1,4Bar - Den ble "slapp" etter vintereren og døde når vi kom hjem. Har hatt varme på vogna hele vinteren så skal ikke være frøset, men vet jo aldri. Fikk handlet inn en ny REICH pumpe med samme spec 19L 1,4 - denne hadde bedre vanntrykk kontra Twin Pumpa selv med samme spec. Koster en formue i Norge, halv pris i utlandet. ser veldig like ut. Den ene er lys grå utenpå og den andre svart. Det merkes godt med vanntrykk når det dusjes). Den tålte en 4 ukers ferie. Når vi kom hjem så virker den dau også, og ser nå ut til å være kaputt. Ser ut på plastikken som om den er gått varm, det er ihvertfall søkk i sideveggen på denne pumpen akkurat som om det har vært varmgang der.
Kan det være at den ikke tåler at vi lader batteriet på campingene? at spenningen da blir for høy om en bruker vannet samtidig?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeLør 28 Jul 2012 - 18:22

Årsaken vet jeg ikke, har brukt opp to. Den ene varte fra påske til rett før ferien og da gidder jeg ikke å kjøpe flere sånne.
Monterte inn en membranpumpe med trykk bryter som også styres av bryterene i kranene, litt mer lyd, mye bedre trykk og mengde.
Anbefales.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeLør 28 Jul 2012 - 18:28

Jan Ole. En link til den pumpa hadde vært kjekt. Har enkel pumpe fra Reich og med biltema pumpe i reserve.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeLør 28 Jul 2012 - 19:58

Mange båtbutikker selger membranpumper, jeg har en i båten min.

Norx: kan høres ut som om pumpen kanskje har gått med tom tank? Noen minutter tåler de men tror om den går mange timer tørr så vil de ta kvelden ganske fort. Det kan skje ufrivillig ved at en av kranene er litt overfølsom, hadde det på forrige vognen min. Når vi kom frem fra kjøretur kunne pumpen stå å gå..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeLør 28 Jul 2012 - 21:55

Reich Twin havarerte i neddykket tilstand når den gikk ca 8-9 min sammenhengende. Om den er beregnet for dette vet jeg ikke, men min pumpe skal klare det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeLør 28 Jul 2012 - 22:03

Johnny
Pumpen er en Jabsco PAR-MAX 2.9 MODEL 3195-0392
Jeg har satt den på gulvet ved siden av tanken på en plate av armaflex isolasjon.
Får ikke inn bilder nå desverre.

http://www.xylemflowcontrol.com/marine-and-rv/flojet-water-pressure-pumps/switched-pumps/31395-series-par-max-29.htm

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 19:52

J.O: Hvor kjøpte du den Jabsco-pumpa?
Hjalp noen med ei Shurflo i en Hobby bobil, likte den. Men de er ganske dyre, fort mellom 1000-1400 for en ok modell. Har lyst til å hive ut Reich og bytte iei ny pumpe. Men vet ikke om det trengs trykktank også til slike pumper, vet du om det er påkrevd forresten?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 20:16

Har samme som Jan Ole. Kjøpt på Best Marine
Har ikke trykktank. Blir noen ganger litt mye start og stopp ved lite vannforbruk.
Suveren ved dusjing.

Og ved tømming av vannsystemet vinterstid
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 21:44

Den skal ikke behøve akkumulatortank, står nevnt på esken faktisk, men jeg tror nok at den hadde jobbet finere med tank som Johnny sier da. Kanskje jeg prøver det en dag.
Jeg kjøpte min lokalt for noe rundt 900.-
Den er ikke lydløs, men har ikke inntrykk av at noen våkner av den heller.
Når jeg har brukt den til tømming av vannsystemet og kjørt den både lenge og vel er den ikke varm i det hele tett, rett og slett et kvalitetsprodukt Laughing Med 5 års garanti.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 21:50

Hvordan har dere løst det med slangeavslutning i tanken for å unngå at rusk suges inn i pumpa?


Skal se litt nærmere på denne:
http://bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Vannpumper/Trykkvannspumper/Flojet-Trykkvannspumpe---Triplex-2-9-12-V-868475-p0009983918.aspx
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 21:52

Ordner det med å ikke ha rusk på tanken, lurt ikke sant? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 21:56

Den der er så lik at jeg vil påstå at det er samme produktet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 21:57

Cool


Sist endret av janp den Fre 14 Jun 2013 - 21:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:00

Er ikke helt like, den ene har to rette bend. Den andre har et som er vinklet.
Og så har de tatt seg tid til å male den hvit i toppen! Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:01

Den kommer med både bøyde og rette bend.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:02

Kjøkkenbenken er mye lenger bak, har du mista lokket til tanken eller? Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:04

Eller...! Rolling Eyes
Tror ikke at det var toalettet jeg tømte kaffikanna i ei mørk natt i Mariestad, ble kanskje noe forveksling med et annet kammer en sen lørdagskveld..Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:08

Har brukt den pumpa skikkelig i helga, mye dusjing på avkommet etterhvert, fint med cityvann da, og HB2500 til å varme badet med.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:08

Ser at den jeg linket til har opptil 40 PSI, det er vel ikke nødvendig i ei vogn.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 22:11

Nei, det er vel litt i overkant, husker ikke hva min er oppgitt med, 1,4bar kanskje?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitimeMan 3 Jun 2013 - 14:52

Etter årets vintersesong og null pumpe problemer så er det Reich pumpen, den med 25/L og 2,1Bar som gjelder for oss.
Dusj og oppvaskmaskin fungerer som bare det. Har ikke vært utsatt for noen av de utfordringene vi hadde med 3 stk av "original" pumpen på 19Lmin.
Må tydeligvis arbeide alt for hardt den Twin pumpa, eller være underdimensjonert.
Nå oppfører ting seg slik det bør gjøre, dvs. vaskemaskinen stopper "pumpa" når den får nok vann/trykk, med 19Lmin så gikk pumpa kontinuerlig.

fritz-berger.de Reich Pumpe

Til Toppen Go down
Sponsored content





Levetid på Reich  og Twin pumper.. Empty
PosteTema: Re: Levetid på Reich og Twin pumper..   Levetid på Reich  og Twin pumper.. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Levetid på Reich og Twin pumper..
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Levetid i km på vogn dekk
» reich mover
» Alde/Primus Pumper
»  Movere (Truma, Enduro, Reich, Powrtouch etc)
» Alde 3000 som ikke pumper vannet rundt med 12 V pumpa.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: