CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Takluker som deler seg.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 20:51

Fikk tips om at den ene takluka blafrer under kjøring i dag (ikke HeikiII-luka), sjekket den 2 ganger før jeg fant filen. Og det viste seg rett å slett å være den ytre delen som var i ferd med å dele seg fra den nedre. Gaffatape hjalp midlertidig, men liming må til.


Anbefaler alle som har de små buete lukene i midten (40 X 40) å sjekke dette, de kan sannsynligvis løsne og kanskje treffe den som kommer bak. Og så må man samtidig kjøpe ei helt ny luke.

Det er 2 luker hos meg, den som har delt seg er den som ligger helt inntil det gamle solcellepanelet:

Takluker som deler seg. IMG_3510


Sist endret av janp den Søn 26 Aug 2012 - 20:55, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 20:54

Ja fanken ka vi lurte på ka det va som blafra oppå taket ditt når vi lå bak dokk.. Cool
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 20:57

Fiks dette så har du kontroll på allt av vinduer, er jo nesten helt fornyet den vogna di.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 21:11

Ok, takk for rådet. Mange grunker spart her nå i kveld.


Tidligere i dag fikk jeg et råd (tilbud?) om å kjøpe ei flott Adria 743, og et slikt tilbud kan man ikke si nei til. Men ser nå at det er penger å spare ved å investere i ei tube silikon istedet. Takk!
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 21:15

janp skrev:
Ok, takk for rådet. Mange grunker spart her nå i kveld.


Tidligere i dag fikk jeg et råd (tilbud?) om å kjøpe ei flott Adria 743, og et slikt tilbud kan man ikke si nei til. Men ser nå at det er penger å spare ved å investere i ei tube silikon istedet. Takk!


Kjøp flere da... Laughing Laughing
Nei dokk sku ha slådd te å kjøpt derra lefsa som vi så på....får den med sånne senger som dokk også vil ha... Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 21:15

Ingen årsak, tror det var et klokt valg......

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 21:21

Fra spøk til alvor: fikk du fikset dette Jan Ole, eller har det kommet for mye fukt allerede?


Bedre å fuge det før det begynner å bule uansett, men blir ikke enkelt å få ut vasken senere. Plages med at (sannsynligvis) blandebatteriet, eller mikrobryteren, henger seg slik at pumpa ikke stopper. Men siden jeg har et slikt blandebatteri liggende så er dt vel bare å skifte det samtidig.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 21:24

ØØØØØØØ enn å bytte det som er fremom skiltet bak da...... Shocked
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeSøn 26 Aug 2012 - 21:39

Hos meg er det uforandret i tre år, nesten ikke synlig så jeg er ikke så stresset. At de ikke har klart å skaffe en ny plate på den tiden er verre, det irriterer meg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeTir 28 Aug 2012 - 8:20

Eg hadde kondens i den ene luka mi.... altså takluka.
Kan d være en svakhet på disse?
Fikk bytta glasset på garantien uten problem
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeTir 28 Aug 2012 - 8:53

Hele forbannede luka er en svakhet What a Face

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeTir 28 Aug 2012 - 16:52

Mi vogn er nå passert 5 år (mai), så det er intet å hente. Gaffa duger inntil regnet gir seg.


LENGE LEVE GAFFA!!!!! Enhver campist's undervurderte hjelper i nød!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeTir 28 Aug 2012 - 16:55

Jan Ole skrev:
Fiks dette så har du kontroll på allt av vinduer, er jo nesten helt fornyet den vogna di.....
Noen strømkabler som mangler en oppdatering så er fabrikkslukta borte. For godt. Lukter bare litt god fransk drikke, men det kan vi leve med, vi! Very Happy
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeOns 29 Aug 2012 - 12:03

Hva om du bare får tak i ei hvit blekk plate å limer/skruver fast der som den lille takluka di skal være......Har mere plass til solcelle panel også da.....humre humre
Er jo genialt å kunne gjøre det,så slipper du å bli stoppet flere ganger....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeOns 29 Aug 2012 - 12:47

Da har du jo en grei plass å trekke kabler også, burde jo holde det skulle en tro? ler ler ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeOns 29 Aug 2012 - 19:01

Tja, litt lite det hullet da, jeg bruker ikke sånne pinglediameter på mine kabler. Skal det være så pleier jeg å ta i, vet dere.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitimeOns 29 Aug 2012 - 19:27

Får glatt plass te 290 kvadrat gjennom de hullet der da.Kan bli litt ekle bøyer men pytt pytt. ler ler
Til Toppen Go down
Sponsored content





Takluker som deler seg. Empty
PosteTema: Re: Takluker som deler seg.   Takluker som deler seg. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Takluker som deler seg.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Takluker......
» ødelagte Takluker
» Hobby 2003 takluker type Remi
» Dårlig kvalitet på pakninger takluker 2007 Hobby 650 UMFE
» Knaus deler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: