CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 GSM styring av Alde.

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeSøn 7 Okt 2012 - 0:20

Det nærmer seg vinter igjen, og i år så tenker jeg å ha GSM styring av varmen i vognen.
Godt å komme frem til varm vogn en sen fredag vinterkveld. Vi bruker vognen mye i helgene også om vinteren.

Jeg har Alde varmer, og og jeg ser det selges en tilpasset kontroller for dette for 4000 kr.
Sikkert bra, men syns prisen er litt i drøyeste laget. Noen som har testet den?
Litt kult at man kan lese av temp og batterispenning, men overlever også uten.

Selv har jeg bestilt denne fra Shanghai for 650 kr og det var inkludert frakt.
Den kan styre to utganger, en på 30A og en på 10A. Dermed er det lett å få den til å slå av og på Alde`n.
Tenkte jeg skulle prøve det ut først.

Noen som har noen andre smarte løsninger? Bortsett fra å ringe naboen å be han sette i kontakten.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeSøn 7 Okt 2012 - 1:10

Smart og smart, har Clas dings til 1500.- og slaverele til 400.- ca.
Med disse styrer jeg hoved inn og dermed Alde og deretter varmepumpa i spikerteltet via slaven. Enkelt og greit.Om jeg ønsker å bruke det som frostsikring kan jeg fjernstyre/velge en temperatur innstilling som jeg vil og når jeg skal ha mer varme lar jeg Alden og varmepumpa ta over med sine innstillinger.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeSøn 7 Okt 2012 - 23:43

Jan Ole skrev:
Smart og smart, har Clas dings til 1500.- og slaverele til 400.- ca.
Med disse styrer jeg hoved inn og dermed Alde og deretter varmepumpa i spikerteltet via slaven. Enkelt og greit.Om jeg ønsker å bruke det som frostsikring kan jeg fjernstyre/velge en temperatur innstilling som jeg vil og når jeg skal ha mer varme lar jeg Alden og varmepumpa ta over med sine innstillinger.

Hmmm meget fiffi..... Shocked Shocked
Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 68
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 9:21

offpist skrev:
Det nærmer seg vinter igjen.......................
Cool(bokstavelig talt, utover høsten) link du har i signaturen din:
Følg med på mitt solcelleanlegg HER.

Morsomt å følge med på solcelle prosjektet.
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 16:39

Hehe.. ja, det fungerer faktisk bra selv på senhøsten.
Tipper jeg kommer over 200 kwh på oktober.

Man får lett plass til ca 1000W med paneler på et spikertelt.. Neste prosjekt..? Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 16:55

Du må gjerne legge dem på spikerteltet mitt om du mangler ett selv. 27m² med 15º helling mot sørvest, blir det bra?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 17:35

Ja, ideell helling er egentlig rundt 39`men 15`funger bra det.

På 27 m2 så kan du få plass til ca 3500W med panler.
Årlig produksjon ved 15`helling rett sør er 2310 KWH for Måløy.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 17:45

Omtrent det samme som forbruket mitt tenker jeg.... ler ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 19:48

Jan Ole skrev:
Omtrent det samme som forbruket mitt tenker jeg.... GSM styring av Alde. 232937 GSM styring av Alde. 232937
Bare å kjøre rett inn i Clas-dingsen det, den er jo laget for 16A og holder seg flytende i all slags vær! ler ler ler ler
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 20:14

janp skrev:
Jan Ole skrev:
Omtrent det samme som forbruket mitt tenker jeg.... GSM styring av Alde. 232937 GSM styring av Alde. 232937
Bare å kjøre rett inn i Clas-dingsen det, den er jo laget for 16A og holder seg flytende i all slags vær! ler ler ler ler

Den var stygg Jan Petter Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTir 9 Okt 2012 - 21:37

Feil, den er laget for 13A og slaven for 16A. Slaven flyter nok, den jeg hadde før Dagmar kom har i alle fall ikke kommet til rette og den var under spikerteltet. ler ler ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 13:16

Regner med det er denne saken Ontech GSM 9030
Så ikke dum ut Wink

Man kan også kjøpe til en Ekstern temperatursensor/
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 16:12

Det er denne jeg har og nå har de klart å levere ekst.sensor som ikke gir uniten spasmer. Enkel og grei styring, men kun beregnet for 13A.
Min er lett modifisert og styrer en kontaktor som takler 40A. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 20:00

Kl 15:00 banket DHL mannen på døren, en time senere var den montert.

Var jo enkelt og greit Wink

Litt kobling...
Man kan så vidt skimte den tykke 5x2,5 mm2 kabelen forsvinne inn i sikringsboksen til høyre.
GSM styring av Alde. 560623_10152173895650182_491354452_n

Ferdig.
GSM styring av Alde. 1022_10152173895885182_1524258536_n

Funker også.
GSM styring av Alde. 1019_10152173895395182_116392457_n

Har lagt inn "hurtigmeldinger" på telefonen med de vanligste komandoene så jeg slipper å skrive hele komandoen for hver gang.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 20:03

offpist skrev:
Regner med det er denne saken Ontech GSM 9030
Så ikke dum ut Wink
Ikke for å fleipe i denne tråden, men denne dingsen er faktisk litt dum. Det erfarte jeg og andre. Blant annet hadde eldre utgaver en tendens til å jamre om lavt batterinivå, og det om et batteri som ikke var installert. Min klarte heller ikke å håndtere eksterne sensorer. Har den ikke lengre nå.


Snakket med en som produserer en norsk styringsenhet, og ifølge ham så er kvaliteten på Ontech som forventet i forhold til prisen. Med stbiliteten er sikkert blitt noe bedre etterhvert.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 20:03

For Ontech ligger det egne program på nettet som gjør det litt stiligere å bruke, måtte bruke sånn koding tidligere. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 20:05

Offpist

Denne ligner litt på den andre modellen som Ontech har, blir også levert av Clas.

JanP

Les litt lenger oppe.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 20:15

Jupp.. veldig fornøyd med hva jeg har fått for mine 650 kr så langt.
Følger med en serieport så man kan programmere den mer med en pc... Ikke satt meg inn i det enda.

Også dessuten så er det greit med alt som er fastmontert.. minst mulig løse innstikk duppedingser.

Monterte også en ny inverter i kveld, fra Mastervolt.
"Bare" 500W kontinuerlig og 800W i kortere perioder, men den leverer veldig fin sinus kurve og god effektivitet.. Bruker rett over 1 A mindre ved "normalt bruk" i vognen, dvs tv og lydanleg på.
Min forrige inverter var kraftigere (1000W) men jeg irrierte meg grønn over at den hadde en vifte som bråket noe forferdelig... hørtes ut som et jetfly som startet opp i skapet når man satt og skulle kose seg med en film.

Den er også "fastmontert" i den forstand at all strøm hardkobles rett i inverteren, det liker jeg.
Kun 3 kg tung.

GSM styring av Alde. 5864_masssine12800230v
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 20:34

Så ikke dum ut den derre der.......
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 21:23

Offpist: trodde at Mastervolts minste rene sinus-inverter leverer 800w, men der tok jeg visst feil da.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 21:37

Du er inne på noe Jan.
Jeg kjøpte min brukt på eBay til 1000 kr fra Englad. (Forferdelig nypris på disse)
Minste modellen nå er 800W.

Her er link til manualen på min 500W modell.

Tror 500W vil holde i massevis for meg.
Å bruke batteriet på vannkoker og kaffetrakter er bare sløsing med strøm..
Slike ting har man gass til Wink


Sist endret av offpist den Ons 10 Okt 2012 - 21:44, endret 1 gang
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 21:41

Da er jeg med, var nemlig inne på denne selv. Men som ny var prisen stiv de stedene der jeg lette, rundt 5-6000 om jeg husker rett. Og siden jeg fikk den jeg kjøpte for under 1500 med alt inkl så får jeg se om den er ok til mitt bruk.
Men som brukt og med lavere effekt ble vel prisen betydelig lavere på din vil jeg tro.


Hvilket tverrsnitt på kabler til batteri bruker du forresten? Ser på andre at det brukes 25 mm på 800-1000w, så 16 mm2 er vel et minimum ved kabellengder på et par fot.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 21:51

Mhm.. veilprisen er faktisk oppe på 8000 kr, men nettbutikkpris er gjerne 6000 kr.
La inn bud på en 800W men den endte på 1700 kr, jeg hoppet av på 1500 kr..

Slike ting er jo like bra brukt som nytt.. skal bare stå inne i et skap og gjøre jobben sin.

Og når man får noe tilsendt fra privatperson fra utlandet som "gave" så slipper man norsk MVA. også.. Wink
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 23:00

Bruker 25mm2 kabel, for det var det jeg hadde liggende.
Loddet på ører og slikt i hver ende med krympestrømpe og alt det der.. Wink

Ser det er 16mm2 som er anbefalt som minimum.
Har bare 50 cm lengde. Montert rett ved batteriet, slik det skal være.

Mastervolt har også low power mode, og economic mode.. Kommer tilbake til det når jeg har fått testet det litt.
Skal på tur i morgen, må få vogna dit den skal stå i vinter før snøen kommer.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 23:06

Vi kan jo starte en tråd om erfaringer med bruk av Invertere også, her er det jo GSM-styring som er utgangspunktet.
Viktig med god forbindelse når det blir store strømmer, jeg bruker kabelsko av glødet kobber. De er meget harde, og er de først krympet med riktig verktøy så sitter de.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 23:12

janp skrev:
Vi kan jo starte en tråd om erfaringer med bruk av Invertere også, her er det jo GSM-styring som er utgangspunktet.
Viktig med god forbindelse når det blir store strømmer, jeg bruker kabelsko av glødet kobber. De er meget harde, og er de først krympet med riktig verktøy så sitter de.

Nå så de e dem ja,enn dem som ikke e gløda da.Vil tru at du har dem som ikke e gløda æ.Glødet kopper er mye mykere enn ikke glødet.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 23:23

Sorry, skulle være ikkeglødet, petimeteret! Very Happy
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeOns 10 Okt 2012 - 23:24

janp skrev:
Sorry, skulle være ikkeglødet, petimeteret! Very Happy

Rett skal være rett skjønner du.... Laughing
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 19:22

Et par observasjoner så langt. Ved strømbrudd så glemmer gsm releet sin opprinnelig stilling. Dvs varmen kommer ikke på igjen ved strømbrudd, da må man sende sms på nytt.

Veldig imponert over mastervolt inverteren.. Den har stått og gått i hele kveld og den er fremdeles romtemp, kjennes rett og slett kald ut. Helt lydløs.

Den har allerede bestått ildprøven når samboeren kjørte i gang sentral støvsugeren (1700W) mens jeg var ute en tur, og stengte ned etter 10sek. Ikke så rart
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 20:00

Trond: Vet du noe om hvor mye amp du kan trekke fra batteriet uten at det ødelegges? Jeg mener at jeg leste at rundt 50A på et batteri på min størrelse (120A) er det maksimale. Når det blir det dobbelte så blir det uansett mer enn nok å ta av til mitt maksimale forbruk.
Vet du noe mere om dette?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 20:04

offpist skrev:
Et par observasjoner så langt. Ved strømbrudd så glemmer gsm releet sin opprinnelig stilling. Dvs varmen kommer ikke på igjen ved strømbrudd, da må man sende sms på nytt.
Finnes det muligheter for batteribackup da? Litt kjedelig om du skal bruke dette på en plass langt unna, da har du ikke noen kontroll på strømmen. Min Sikom sender en melding når 230V blir borte, men den er litt annerledes bygget. Og Sikom er jo der kundene er, og de tilpasser software etter kundeønsker og tips som kommer inn.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 20:30

Det finnes en annen modell som går på 12V istedet for 230V, ellers helt lik.
Min tanke var at uten 230V har jeg heller ikke bruk for gsm styring av varme, og mindre ledninger. Men 12V modellen vil kanskje være bedre i så måte.

Nå er det jo ikke noen krise akkurat, værste som skjer er at jeg kommer frem til kald vogn, eller at varmen går bort om jeg har et strømbrudd. Men hvor ofte skjer det.

Releet har både NO og NC kontakt så teoretisk kan jeg koble det omvendt slik at varmen går PÅ når releet er av, og at jeg må sende sms om jeg vil slå varmen av. Noe å tenke på.

Mitt batteri er ganske ekstremt tror jeg for det står MAX Load 300A på toppen. Men jeg ville aldri prøvd det.. AGM er jo egentlig ikke noe startbatteri. Holder meg stort sett under 10A.

Er ganske enig i at 50A er ganske mye men relativt trygt for et 120AH batteri. Ved 100A ofte tror jeg batteriet blir fort slitent.. Er det ikke slik at nominell kapasitet er basert på et strømforbruk over 20 timer? Tømmer du det raskere enn som så synker effektiv kapasitet proposjonellt med økt forbruk.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 20:37

Omvendt kobling av GSM-styringen kan også gi deg overraskelser som feks at det har stått varme på de tre ukene du ikke hadde tid til å være i vogna om du da ikke sjekker oftere enn det da. Hot

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 20:54

Helt klart, har tenkt på det. Kan skjekke status også da.
Men ja, tror jeg bare prøver dette litt som det er.. Tror ikke det er noe problem egentlig.

Har sittet og lekt meg litt med innstilligene på ryggekamera og fått det til å laste opp et bilde på ftp'n min hver dag kl 12 Smile kan sende til en hjemmeside for webcamera også, må utforskes etter hvert.
Helst skulle jeg hatt det alik at jeg kan logge på direkte hjemmefra når jeg vil, men Telenor sitt 3G nett gir ingen offentlig ipadresse.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitimeTor 11 Okt 2012 - 20:56

Den Sikom jeg har kan også brukes på 12V, og det gjorde jeg etterhvert. Da var den tilkoblet batteriet konstant, siden jeg også hadde IR-detektorer tilkoblet tilfelle innbrudd.
Tror den bruker inntil 80ma. Slo på strømmen en gang i uka eller så, litt avhengig av vær etc. Og da fikk jeg ladet på batteriet noen timer slik at det ikke skulle bli utladet om vogna ikke ble brukt på noen uker.
Til Toppen Go down
Sponsored content





GSM styring av Alde. Empty
PosteTema: Re: GSM styring av Alde.   GSM styring av Alde. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
GSM styring av Alde.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Hobby LCD display Alde styring
» Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium
» Alde og TEC 710 RDK -06
» Alde 3010
» Alde 2920 eller alde 2910?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: