CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilken type alde er det i vogna mi

Go down 
4 posters
AvInnlegg
subsea79




Antall Innlegg : 16
Registration date : 30.07.2011

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeOns 20 Feb 2013 - 13:33

Hei.
Har akkurat kjøpt meg en ny/brukt vogn som jeg får om noen dager.
Det jeg ikke sjekket var hvilken modell alde som står i vogna, da jeg ikke var klar over at det fantes så mange modeller.
Det er en 2008 modell Bursner belcanto 580 tk nordic. Det jeg vet er at det er ikke digitalt panel på denne.

Er det mulig og si noe om modell/type med denne informasjonen?

Tenkte jeg skulle lese meg litt opp på bruken av denne før jeg fikk vogna.

NB: Kan ikke ringe inn til forhandler og spørre nei Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeOns 20 Feb 2013 - 15:22

Litt usikker, disse vognene ble levert med "analogt" display uten mulighet for konstant sirkulasjon på pumpa, men om det er 3000 eller 3010 utgaven av Alde vet jeg ikke.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeOns 20 Feb 2013 - 22:05

Hvis det er en 2008 og ikke en eldre som er registrert i 2008 så er det 3010 med analogt.
Mener å være ganske sikker at på det analoge panelet står det "3010" øverst på høyre side, gjør det ikke det er jeg redd for at du er blitt lurt til å kjøpe en eldre vogn.
På 3000 er det en hel masse sorte kabler, mener det er 9 enkeltledere om jeg husker rett. De er merket med tall og ofte så er de alt for lange så det er en stor kveil et eller annet sted. Er det 3010 med analogt er jeg ganske sikker på at det er én kabel med 2-4 ledere inni. På 3000 er det tilkobling for ekstern termostat ved siden av denne dosen, i den samme pluggen.



Men det kan godt være at 1.eier er blitt lurt, og at det er en 2006 som er overligger. I såfall har du betalt en alt for høy pris, sannsynligvis. Og viser det seg at det er så så har du sterke kort i en reklamasjonssak.


Og det finnes plasser det forklaring til hele rammenr kan tolkes, og da ser du med en gang årstall for rammen, og rammens serie i produksjonen og i hvilket land og sted den er laget også.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeOns 20 Feb 2013 - 22:21

Her fant jeg et bilde av det analoge panelet:

Hvilken type alde er det i vogna mi Resize.asp?path=D:\Inetpub\wwwroot\alde2011\img\eshop\3010214
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeOns 20 Feb 2013 - 22:29

Her er ert bilde av tilsvarende for 3000. Legg merke til den hvite prikken/rundingen ved 2-tallet:

Hvilken type alde er det i vogna mi 3000565
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeTor 21 Feb 2013 - 7:43

Enkelt å se på selve kjelen også. Det er limt på en id tag på siden med modellnr, produksjonsnr osv. Står 3000 eller 3010 med store tall.
Bildet viser alde 3010. Alde 3000 har heller ikke det svarte dekselet på toppen.
Hvilken type alde er det i vogna mi 3010-9013
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
subsea79




Antall Innlegg : 16
Registration date : 30.07.2011

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeTor 21 Feb 2013 - 8:49

Wow Very Happy

Takk for hjelpa.
Det var grundig og til stor hjelp Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
subsea79




Antall Innlegg : 16
Registration date : 30.07.2011

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeTor 21 Feb 2013 - 9:08

Har du forresten noen tips om hvor jeg kan finne ut hva rammenr. betyr. Trodde dette skulle bli "beint frem" og finne på google, men det var det ikke
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeTor 21 Feb 2013 - 9:15

Tipper at du må via forhandler eller produsent for å finne ut av det systemet der for det er vel ganske individuelt for hvert merke tror jeg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8910
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitimeTor 21 Feb 2013 - 9:34

VIN nummer kan du sende inn til Burstner og få opplysninger derfra tenker jeg om årgang osv.
Har ikke funnet noe annet råd om dette. Kanskje importør også kan hjelpe med info på bakgrunn av VIN nummeret.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Hvilken type alde er det i vogna mi Empty
PosteTema: Re: Hvilken type alde er det i vogna mi   Hvilken type alde er det i vogna mi Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvilken type alde er det i vogna mi
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 2920 eller alde 2910?
» Hvilken alarm i vogna?
» Hvilken ALDE-modell? Bjølseth 600 1997
» Farge display til alde 3010. Type 3010613. Solgt!
» Alde i drift imens man trekker vogna?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: