CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass

Go down 
+2
petter34
subsea79
6 posters
AvInnlegg
subsea79




Antall Innlegg : 16
Registration date : 30.07.2011

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeOns 20 Feb 2013 - 19:34

Hei.
Vurderer og sette opp et kamera slik at jeg kan gå online hjemme og følge med på blant annet snømengde.
Noen som har prøvd dette? Det er WiFi på plassen.
Er det egentlig lov og sette opp et kamera i og med det er flere vogner på denne plassen?

Noen som har vært borti og vurdert dette og som har noen erfaringer?
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 12:00

Det er lovlig hvis du ikke ser annet enn egen eiendom. I mm av naboen er ulovlig. Jeg har fast plass i sverige og har tenkt å sette opp et camera i forteltet, hadde besøk av romfolk i fjor høst. Takket være gode naboer som grep inn ble de jaget.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 14:53

Tanken et god, men hadde det hjulpet med bilde av romfolket eller ville det bare vert en bekreftelse på en mistanke? Men, joda, jeg vurderer kamera selv jeg altså.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 15:57

Får jo varsel med bilde ved bevegelse foran camera. 2 timer å reise, men kan jo varsle naboer etc. Men det er klart er det. Ikke folk i nærheten hjelper det ikke !
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 19:25

http://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/

Jeg regner med at du ikke eier campingen selv, og da har du vel ikke lov?
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 20:13

ArneO skrev:
http://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/

Jeg regner med at du ikke eier campingen selv, og da har du vel ikke lov?
. Har sikkert ikke lov, men et lite camera inne i forteltet tar jeg sjangsen på! Er det noen som klager på det har de jo vært derinne! Jeg eier jo ikke plassen , men forteltet og plattingen!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeLør 23 Feb 2013 - 12:00

Tenkte på at det var for å følge med på snømengde som var en av grunnene til at trådstarter ville ha overvåking. Den er lei å få med om kamera står i teltet...
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeLør 23 Feb 2013 - 13:21

spør du eieren og får lov er saken grei, da er det bare å henge opp et skilt med kameraovervåking på veiene inn til campingen, men om det filmer offentlig området så må det søkes til datatilsynet om lov.
hvis camping eier vil henge opp et skilt med kamera på blå bakgrunn så vil det virke avskrekkende for andre med urent mel i posen Wink
men sjekk at campingen har fri bruk på linja og ikke betaler for datamengde, da vil bilder sluke opp mengden fort. og blaffring i fortelt kan gi endel falske bilder.

jeg drev å testet ut slike V900 GSM kameraer fra kina og det kom endel falske pga bevegelse i kalesje osv, men fikk da bilde av et par som ikke skulle være i båten min.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeLør 23 Feb 2013 - 13:45

Har ice internett, så det kan jo hende kvoten går fort, tenkte jo på ha camera på "ytterveggen" så jeg unngår blafring i teltduken. Men legger ikke så mye prestige i dette. Mest for å prøve. I fjor høst hadde jeg besøk i forteltet på søndag kveld , et par timer etter vi hadde reist hjem. Det var en nabo, 4 plasser lenger bort, som tilfedigvis skulle overnatte til mandag. Han la merke til at det stoppet en bil foran forteltet vårt, da han kom dit var det 2 stykker inne i forteltet, det var romfolk og på dårlig engelsk hevdet de at de hadde leid vogna og forteltet mitt og at de skulle bo der. Dette var ved 9 tida på kvelden og temmelig mørkt, så det var jo temmelig tøft gjort å jage de. Belønningen ble en helflaske konjakk av beste type!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeLør 23 Feb 2013 - 14:09

frækkaser, sånne må jages til de stuper.. bedre å spørre en gang for mye enn en for lite når noe er misstenkelig.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeLør 23 Feb 2013 - 14:24

Da skulle det være greit med overvåking her på plassen. Kom opp skilt ved innsjekkingen i går om kameraovervåking.
Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeSøn 24 Feb 2013 - 0:13

Nå har jeg vel kuppet tråden....😡. Beklager! Det tråden starte med var camera og snømengde, hva med et camera inne og en stolpe ute , med markering for hver 10cm på. Og slik at du ser stolpen via camera.

_________________
2013 xc 70 awd sleper på 2010 adria 663 kp.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeSøn 24 Feb 2013 - 8:29

Skal faktisk vurdere kamera her jeg også, snømengde er jo interessant men her er det like mye bølgehøyde som ville bli fulgt med på. Tips om gode kamera til fornuftige priser da?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitimeSøn 24 Feb 2013 - 20:11

Det er jo litt å tenke på om man skal ha kamera for overvåking. Man må ha strøm, og det er ikke sikkert man har strømmen koblet til hele tiden. Om man har det vil man jo sikkert endre hvordan varmen går på i vogna. Man må jo da f.eks. bruke external start på Alde og ikke vanlig vinterkobling. Så er det hvordan man skal koble det opp på nettet, og hvor bilder skal sendes. Om det er trådløst på campingen kan det jo være greit å få det på nettet, men man får jo som regel da ikke tak i det fra utsiden. Man trenger da at bildene blir sendt et sted. Og om man ikke skal sende det som epost, må man ha en server som kameraet vet hvor er. Så da trengs enten en statisk IP-adresse eller et hostname som oppdateres når serveren bytter IP-adresse.

Jeg har ikke strømmen koblet til når vi ikke er der, og heller ikke annet enn mobilt bredbånd når vi er der. Så jeg slipper å tenke på å koble opp kamera i vogna i alle fall. Om jeg vil ha overvåking tror jeg jeg ville hørt med campingverten om å sette opp trådløst fra servicehuset og til boligen hans med fri sikt og litt gode antenner. Da kunne det bli montert kameraer som overvåker veien inn på campingen. Jeg har også steder hvor bildene kan lagres, men tror ikke det blir noe av før eventuelt noe skummelt skjer i området der oppe.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Empty
PosteTema: Re: Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass   Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Web kamera for overvåkning av vogn på campingplass
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Webkamera for overvåkning av vogn
» Helårsplass for vogn på Campingplass
» PMR på campingplass
» Kompakt kamera
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: