CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dårlig spylestråle thetford c200

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitimeSøn 12 Mai 2013 - 11:46

Hei!
Jeg har en 2007 mod Burstner hvor jeg har problem med å få spylevannet i toalettskålen til å rekke helt rundt skålen. Det kommer nok mengde vann, men trykket/strålen blir for svak. Mener å ha lest en plass at det var et triks som kunne utføres med dysen, en struping, for å få opp trykket på strålen. Noen som har kjennskap til dette?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Re: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitimeSøn 12 Mai 2013 - 12:16

Det kan jo være flere årsaker, blant annet lav spenning til pumpa.
Jeg hadde et stort spenningsafall før jeg byttet ut sikringer og tynne+lange kabelstrekk. Ved spyling ble lysene vesentlig dimmet ved spyling, samt at 12V-pumpa på Alden senket turtallet vesentlig. Sjekk ev. ut slikt, samt at det kan ha lagt seg et belegg i slanger som kan ha blitt med og tettet til, om du ikke har separat tank for toalettet da.
Til Toppen Go down
Cecotto
CARAVANER
CARAVANER
Cecotto


Male
Antall Innlegg : 126
Registration date : 06.03.2008

Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Re: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitimeSøn 12 Mai 2013 - 15:00

[quote="janp"]Det kan jo være flere årsaker, blant annet lav spenning til pumpa.
Jeg hadde et stort spenningsafall før jeg byttet ut sikringer og tynne+lange kabelstrekk. Ved spyling ble lysene vesentlig dimmet ved spyling, samt at 12V-pumpa på Alden senket turtallet vesentlig. Sjekk ev. ut slikt, samt at det kan ha lagt seg et belegg i slanger som kan ha blitt med og tettet til, om du ikke har separat tank for toalettet da.[/quote



Det er nok ikke det som er problemet. Det kommer en god mengde med vann, problemet er at strålen er så tykk som igjen fører til lavere leveringstrykk...
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Re: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitimeSøn 12 Mai 2013 - 16:08

"Det er nok ikke det som er problemet. Det kommer en god mengde med vann, problemet er at strålen er så tykk som igjen fører til lavere leveringstrykk..."

men da har du jo løsningen på problemet, Skaff deg tynnere stråle.

Metode? redusere åpningen på røret?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Re: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitimeSøn 12 Mai 2013 - 17:31

kan det være en stuss fremme på røret som mangler?
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Re: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitimeSøn 12 Mai 2013 - 19:39

Til Toppen Go down
Sponsored content





Dårlig spylestråle thetford c200 Empty
PosteTema: Re: Dårlig spylestråle thetford c200   Dårlig spylestråle thetford c200 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dårlig spylestråle thetford c200
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Thetford c200cs spylestråle
» Sikringen går på på Thetford C200
» Magnetventil Thetford C200 toalett
» Thetford C200 Holding Tank
» Dårlig kjøling på gaa

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: