CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ettermontering av gulvvarme

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeOns 26 Des 2007 - 23:34

Fin link til en artikkel på Campingferie.dk med god beskrivelse av hvordan en kan montere gulvvarme i en vogn som ikke har det originalt.

http://www.campingferie.dk/h13_udstyr/s/gulv.asp

Ettermontering av gulvvarme 4

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 18:13

Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut.....

skal jeg få lagt gulvvarme så tror jeg at jeg leier inn han........da blir hele gulvet varmt...........
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 18:23

May-Britt skrev:
Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut.....

skal jeg få lagt gulvvarme så tror jeg at jeg leier inn han........da blir hele gulvet varmt...........

Var nok mer proft det som sten rune utførte. Men ønsker du ikke å gjøre noen inngrep i vogna så er den måten som tråden viser til meget bra den.
valgte selv den metoden slik at jeg meget enkelt kan ta varmefolien ut og eventuelt flytte den videre til neste vogn dersom aktuelt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 18:28

Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut.....

skal jeg få lagt gulvvarme så tror jeg at jeg leier inn han........da blir hele gulvet varmt...........

Var nok mer proft det som sten rune utførte. Men ønsker du ikke å gjøre noen inngrep i vogna så er den måten som tråden viser til meget bra den.
valgte selv den metoden slik at jeg meget enkelt kan ta varmefolien ut og eventuelt flytte den videre til neste vogn dersom aktuelt.

Skal jeg ha varme i gulvet så ønsker jeg at hele gulvet skal være varmt......

det er så vanskelig å få noen god løsning i vogna vår. når en sitter så sitter en jo i rundsitten........og der har vi sånt skyvebord som går på skinner i gulvet...........og der er det jo håpløst å legge noe varme.........
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 19:03

May-Britt skrev:
Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut.....

skal jeg få lagt gulvvarme så tror jeg at jeg leier inn han........da blir hele gulvet varmt...........

Var nok mer proft det som sten rune utførte. Men ønsker du ikke å gjøre noen inngrep i vogna så er den måten som tråden viser til meget bra den.
valgte selv den metoden slik at jeg meget enkelt kan ta varmefolien ut og eventuelt flytte den videre til neste vogn dersom aktuelt.

Skal jeg ha varme i gulvet så ønsker jeg at hele gulvet skal være varmt......

det er så vanskelig å få noen god løsning i vogna vår. når en sitter så sitter en jo i rundsitten........og der har vi sånt skyvebord som går på skinner i gulvet...........og der er det jo håpløst å legge noe varme.........

Har du lest atikkelen?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 19:10

J.O. skrev:
May-Britt skrev:
Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut.....

skal jeg få lagt gulvvarme så tror jeg at jeg leier inn han........da blir hele gulvet varmt...........

Var nok mer proft det som sten rune utførte. Men ønsker du ikke å gjøre noen inngrep i vogna så er den måten som tråden viser til meget bra den.
valgte selv den metoden slik at jeg meget enkelt kan ta varmefolien ut og eventuelt flytte den videre til neste vogn dersom aktuelt.

Skal jeg ha varme i gulvet så ønsker jeg at hele gulvet skal være varmt......

det er så vanskelig å få noen god løsning i vogna vår. når en sitter så sitter en jo i rundsitten........og der har vi sånt skyvebord som går på skinner i gulvet...........og der er det jo håpløst å legge noe varme.........

Har du lest atikkelen?

J.O.

Så klar jeg har lest.........

Har du sett bordet inni ei sånn lmc som vi har???
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 19:32

May-Britt skrev:
J.O. skrev:
May-Britt skrev:
Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut.....

skal jeg få lagt gulvvarme så tror jeg at jeg leier inn han........da blir hele gulvet varmt...........

Var nok mer proft det som sten rune utførte. Men ønsker du ikke å gjøre noen inngrep i vogna så er den måten som tråden viser til meget bra den.
valgte selv den metoden slik at jeg meget enkelt kan ta varmefolien ut og eventuelt flytte den videre til neste vogn dersom aktuelt.

Skal jeg ha varme i gulvet så ønsker jeg at hele gulvet skal være varmt......

det er så vanskelig å få noen god løsning i vogna vår. når en sitter så sitter en jo i rundsitten........og der har vi sånt skyvebord som går på skinner i gulvet...........og der er det jo håpløst å legge noe varme.........

Har du lest atikkelen?

J.O.

Så klar jeg har lest.........

Har du sett bordet inni ei sånn lmc som vi har???

Det har jeg ja. Det er fint mulig å få varme der du vil med folie for ettermontering, om ikke mellom skinnene så i allefall på begge sider.
Det er i det hele tatt mulig å få varme på flere steder med et sånt opplegg enn det er i vogner med original gulvvarme. Du kan få det oppdelt på en sånn måte at du kan ha på varme der du vil, for eksempel av i soverom om natta, men allikevel på i salongen, eller på overallt om dagen. Dette systemet som var brukt her kunne også kobles om for forskjellig varmeeffekt om ønskelig. Noen har til og med bryter for å kunne veksle mellom effektene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av den Tor 27 Des 2007 - 22:31, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 19:37

J.O.

Jeg har jo ikke målt.........sitter jo her hjemme, men ser den folien er ikke smalere enn 40cm.......kan ikke tro at det er 40cm fra skinna til benken på sidene inni vogna vår........heller ikke mellom skinnene.....men det sier du jo selv......

ser at løsningen er praktisk......... slettes ikke dum

vet du prisen på det der da?? og hvor en kan skaffe det?? oppfatta det slik at han kjøpte av en dansk bedrift han i artikkelen.........eller tar jeg feil??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 19:52

May-Britt

Fra skinnene til benken deres er det kanskje 30 cm, men det gjør ikke noe om det blir litt varme under rompa vel?
Om det går støtter ned til gulvet for benken, er nok ikke disse gjennomgående og kan dere bygge seng, kan dere få til dette også.
Har ikke planer om å montere sånt selv da jeg har originalt, derfor har jeg ikke sjekket hvor det kan kjøpes. men det er helt sikkert mange som har eller kan skaffe sånt.
Dyrest er nok caravanforhandlerene.
Om mangelen på gulvvarme var den eneste grunnen en hadde for å skifte vogn, er dette et alternativ som ødelegger for den unnskyldningen. lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 20:07

J.O.

Blir det mer vintercamping så er det vel mer enn bare gulvvarmen som mangler........

skal vi invistere i noe mer inni vogna så tror jeg det blir eljet ovner........
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 21:39

Hei.

Maya
Minste bredden på folien jeg brukte er 33 cm.

J.O.

Den løsningen der er jo genial i forhold til at en kan gjøre det selv, samt at en kan ta det ut igjen lettvindt hvis en må. Minuset er at det er vanskligere å tilpasse inventaret, dvs at du får kalde deler av gulvet. Hvis du legger et teppe eller gulvbelegg over det elementet der, ser det for meg ut som du får "kuler" der koblingene og ledningene går.

Men løsningen er jo lettvind som en "gjør-det-selv-pakke"

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ettermontering av gulvvarme Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 21:42

Sten Rune

Skal om ikke annet måle det der i morra - har med strikkinga og da er målbåndet der og Very Happy ........hvor langt det er fra benken til skinna.........uansett så går jo skinna i benken i bak kant så der blir det trøbbel

tror ikke det der er noe god løsning hos oss........
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 21:47

May-Britt skrev:
Sten Rune

Skal om ikke annet måle det der i morra - har med strikkinga og da er målbåndet der og Very Happy ........hvor langt det er fra benken til skinna.........uansett så går jo skinna i benken i bak kant så der blir det trøbbel

tror ikke det der er noe god løsning hos oss........


Maya

Bytt heller vogn....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ettermontering av gulvvarme Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeTor 27 Des 2007 - 21:51

Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Sten Rune

Skal om ikke annet måle det der i morra - har med strikkinga og da er målbåndet der og Very Happy ........hvor langt det er fra benken til skinna.........uansett så går jo skinna i benken i bak kant så der blir det trøbbel

tror ikke det der er noe god løsning hos oss........


Maya

Bytt heller vogn....

Sten Rune

Det er det jeg har tenkt å gjøre ja...........
Til Toppen Go down
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 52
Localisation : Bjugn
Registration date : 24.07.2008

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 12:31

Hei...
I tråden her er det referert til "Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut....."
Jeg husker den tråden, men jeg makter ikke å finne den igjen...
Kan noen hjelpe..?

Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 15:13

Bjornz skrev:
Hei...
I tråden her er det referert til "Synes heller det opplegget til sten rune så kjempemessig ut....."
Jeg husker den tråden, men jeg makter ikke å finne den igjen...
Kan noen hjelpe..?


Det ble vel ikke laget noen egen tråd om åssen jeg løste det. Men her er det vel beskrevet noe https://caravan.norwegianforum.net/t3311-el-flexs-varmematte-i-campingvogn


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Ettermontering av gulvvarme Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ettermontering av gulvvarme Empty
PosteTema: Re: Ettermontering av gulvvarme   Ettermontering av gulvvarme Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ettermontering av gulvvarme
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Elektrisk gulvvarme kontra vannbåren gulvvarme - synspunkter
» Ettermontering av stekeovn.
» gulvvarme
» Ettermontering av luker
» Ettermontering av fast toalett

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: