CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 12V anlegg dødt Burstner Ventana

Go down 
3 posters
AvInnlegg
rohen




Male
Antall Innlegg : 14
Registration date : 03.08.2013

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeLør 3 Aug 2013 - 12:08

Har nettopp kjøpt meg en Burstner Ventana 580, med batteripakke og lader. Når jeg er tilkoblet 220V fungerer alt som det skal. Når jeg trekker ut støpselet høres klikking i rele(er), men ingenting av strøm virker. Batteri kaputt? Laderen er en Mascot 10A.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeLør 3 Aug 2013 - 12:53

Sjekket om det er montert en hovedbryter i forbindelse med batteriet? Eller om Batteriet er tilkoblet?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
rohen




Male
Antall Innlegg : 14
Registration date : 03.08.2013

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeLør 3 Aug 2013 - 12:57

Nja, iflg instruksjonsboka blir 12V strømmen aktivert automatisk når jeg trekker ut støpselet. Jeg finner ikke noe bryter ved batteriet. Finner 2 flatsikringer ved batteriet som begge er intakt. Takk for svar forresten! Smile 
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeLør 3 Aug 2013 - 13:05

Skaff deg en prøvelampe eller helst et multimeter og mål på batteriet og ellers langs ledningene.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
rohen




Male
Antall Innlegg : 14
Registration date : 03.08.2013

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeLør 3 Aug 2013 - 13:33

Ja, har ett multimeter liggende i kjelleren. Uten at jeg er helt sikker på hvordan man bruker det, kan jeg vel konkludere med at batteriet ikke er ødelagt. Verksted neste? Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeLør 3 Aug 2013 - 17:42

Kan være et problem med omformer dersom vogna er utstyrt med det. Eller det kan være en liten fillesak å fikse.
Kan være tingen å ta kontakt med forhandler å høre der.
Garantisak?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
rohen




Male
Antall Innlegg : 14
Registration date : 03.08.2013

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeSøn 4 Aug 2013 - 16:59

Er jammen ikke sikker på hva jeg har. :/
Skal høre med service-verksted i morgen. Vogna er 2004 modell, så har ikke garanti.

Takk for svarene! Smile
Til Toppen Go down
rohen




Male
Antall Innlegg : 14
Registration date : 03.08.2013

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeFre 16 Aug 2013 - 18:21

Jeg fikk inntrykk av at Service-verkstedet her hadde nok kunder. Uansett. Jeg har nå kjøpt nytt batteri, uten at det hjalp. Feilen ligger mellom batteriet og hovedkortet (omformeren??).
Kan ikke finne noe sikring der, men mistenker at det er en bryter/relee- sak som automatisk skifter til 12V når jeg kobler fra 230V. Noen som har vært borti noe sånt?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeFre 16 Aug 2013 - 18:49

En mulighet er å ta ut omformeren og i stedet bruke en lader til strømforsyning.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
rohen




Male
Antall Innlegg : 14
Registration date : 03.08.2013

12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitimeMan 19 Aug 2013 - 9:41

Ja, har lest flere mener det kan være like greit å ta ut hele omformeren. Jeg har forresten funnet feilen. Var brudd i en sikring som tilsynelatende såg intakt ut.
Så Johnny du hadde helt rett: FILLESAK! Smile
Takk for tilbakemelding.
Til Toppen Go down
Sponsored content





12V anlegg dødt Burstner Ventana Empty
PosteTema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana   12V anlegg dødt Burstner Ventana Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
12V anlegg dødt Burstner Ventana
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Aircondition anlegg montert selv.
» Hobby 545 KMF 2013 modell. Problemer med 12v anlegg
» Koble batteri/lader i burstner ventana
» Dødt batteri
» Thruma varme i Bürstner 690TK Ventana

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: