CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bytte av pære i vognlampe

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeTir 1 Okt 2013 - 15:17

Er det noen her som vet hvordan man bytter pære på disse lysene:

http://www.caravan.no/?mod=object&oid=80213#productInfo

Jeg fatter ikke hvordan man skal få åpnet lyset og tatt ut den gamle pæra.
Har prøvd å vri og vrikke og jeg vet ikke hva, men det går bare ikke.
Og jeg er redd for å ødelegge hele lampa. Jeg har tre slike i min Cabby fra 2003.

Når dere er ferdige med å flire, håper jeg å få et konstruktivt svar:)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeTir 1 Okt 2013 - 19:31

Aner ikke, flirer ikke. Kanskje du vrir løs som på en røykvarsler?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeTir 1 Okt 2013 - 19:37

Det enkleste er noen ganger å ringe de som selger det hvis du ikke finner ut av en ting, så om du ikke har ringt en cabby-forhandler eller I-Caravan som tydeligvis selger de så prøv det også og se om de kan hjelpe deg. Ogprøv ev. å sende en kort e-post til fabrikken burde kanskje gi deg svar på dette.

Det er vel ingen grunn til å vri og vrenge for mye, men noen som har Cabby vet kanskje mere?
Til Toppen Go down
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeTir 1 Okt 2013 - 19:44

Jeg vrir ikke mer enn jeg tør. Og jeg vrir fordi en Cabby-forhandler (min nærmeste 17 mil unna) sa at jeg skulle. Men det hjalp altså ikke. Fabrikken? Ja, kanskje det er en tanke. Med årene har jeg hatt 6 vogner, men det er en stund siden jeg hadde den siste, en Bjølseth. Og etter den tid er det kommet halogenpærer i lampene i vognene. Før i tiden var det stort sett greit med lamper som kunne åpnes og 12 volts pærer som skulle skrus inn.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeTir 1 Okt 2013 - 20:00

Fant den samme lampa hos seasea.no, med LED. Om du skal vri så tror jeg det er ringen som du kal vri på slik at den kan skrues av. Ville prøvd å vri ringen mot klokka og kjent om den sitter dønn fast eller at den går å vri med litt makt. Prøv ev en av de andre om den ene er litt tverr. Har ikke mere tips enn det.

http://www.seasea.no/El/Belysning/LAMPA_FRILIGHT_COMET_KROM
Til Toppen Go down
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeTir 1 Okt 2013 - 20:49

Takker. Får prøve litt mer vriing.
Til Toppen Go down
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitimeOns 2 Okt 2013 - 13:45

Vel, nå har jeg prøvd å vri og lirke presse i alle slags retninger, men det nytter ikke. Kanskje det ikke skal gå an å bytte pære på disse lampene? Jeg sjekket lenken fra janp til seasea.no, og de svarte at det ikke er meningen at det skal byttes pære på de lysene. Men der er det snakk om LED-pærer, så jeg vet ikke.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bytte av pære i vognlampe Empty
PosteTema: Re: Bytte av pære i vognlampe   Bytte av pære i vognlampe Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bytte av pære i vognlampe
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bytte pære på hjørnespot Hobby 720
» Skifte pære på bad Knaus 580 UEG 2010
» Skifte pære på badet i Adria 663UK - 2008
» Skifte pære i nedre posisjonslys foran på 2008 Hobby
» Bytte av varmtvannsbeholder

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: