CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mikrobryter til vannkran

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Mikrobryter til vannkran Empty
PosteTema: Mikrobryter til vannkran   Mikrobryter til vannkran Icon_minitimeSøn 6 Okt 2013 - 14:38

Får man i det hele tatt tak i mikrobrytere til blandebatterier/vannkraner som ligner denne:

http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=904&produkt_id=13130

Den jeg har, er ikke helt lik, men funksjonen er sikkert den samme.
Mikrobryteren sitter inne i håndtaket på batteriet, og det virker som om den er låst fast. Det er ikke mulig å åpne den på noen måte.

Det skulle ikke forundre meg om jeg må bytte hele batteriet bare for den mikrobryteren.
Jeg ser at er slikt spørsmål er stilt på dette forumet før, og da visste ingen om hvordan man kunne skaffe en mikrobryter til et blandebatteri.
Men det er noen år siden, og kanskje har det skjedd en utvikling i markedet siden da.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Mikrobryter til vannkran Empty
PosteTema: Re: Mikrobryter til vannkran   Mikrobryter til vannkran Icon_minitimeSøn 6 Okt 2013 - 16:21

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=caravan+tap+micro+switch

Tror jeg hadde tatt sjansen på en av disse, og mekka litt selv om nødvendig.
Til Toppen Go down
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Mikrobryter til vannkran Empty
PosteTema: Re: Mikrobryter til vannkran   Mikrobryter til vannkran Icon_minitimeSøn 6 Okt 2013 - 17:57

Takk for tipset. Jeg bestilte en av de mikrobryterne de hadde. Jeg kan ikke være sikker på at den passer. Men jeg kan godt eksperimentere litt før det koster like mye som en ny kran.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Mikrobryter til vannkran Empty
PosteTema: Re: Mikrobryter til vannkran   Mikrobryter til vannkran Icon_minitimeTir 8 Okt 2013 - 13:11

Hei
Her selges det pumper og trykktanker og ellers det som vi trenger og ikke trenger.

http://www.maritim.no/vvs/vannsystem
Til Toppen Go down
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Mikrobryter til vannkran Empty
PosteTema: Re: Mikrobryter til vannkran   Mikrobryter til vannkran Icon_minitimeSøn 13 Okt 2013 - 18:10

Har nå fått en mikrobryter som HobbyTom linket til, og den ser ut til å passe. Men så er det å bytte den, da. Vet noen her om det er mulig å dra opp ledningene på den gamle bryteren gjennom krana og stikke inn de nye fra den nye bryteren ned gjennom krankroppen? Eller blir jeg nødt til å prøve å skjøte sammen gamle og nye ledninger oppunder hendelen på en eller annen måte? Så langt har jeg ikke tort å være så hardhendt, og det virker som om ledningene sitter fast inne i krana. Jeg er heller ikke rørlegger nok til at jeg uten videre tør å sette i gang med demontering av krana, som jeg har funnet ut heter Comet Rome Chrome.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mikrobryter til vannkran Empty
PosteTema: Re: Mikrobryter til vannkran   Mikrobryter til vannkran Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mikrobryter til vannkran
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vannkran på bad
» Lekkasje fra vannkran på bad
» Vannkran/blandebatteri på bad til Bürstner

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: