CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeSøn 6 Okt 2013 - 20:21

Har mer eller mindre bestemt oss for å kjøpe en ny 2014 Averso Plus 510 TK for neste sesong, en slik med nedfellbar seng over rundsittegruppe og køyesenger foran. Virker veldig praktisk og romslig, og slippe å bruke så mye areal på fastmontert seng.

Averso Plus serien

Noen som har erfaringer med disse? Hvordan er det å selge disse igjen evt også? Kan ikke skjønne annet enn at disse burde være veldig praktiske for mange.

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Averso_plus_510_TK_hubbett_ueber_rundsitzgruppe

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Averso_plus_510_TK_rundsitzgruppe


Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeSøn 6 Okt 2013 - 21:32

ProsjektX skrev:
Har mer eller mindre bestemt oss for å kjøpe en ny 2014 Averso Plus 510 TK for neste sesong, en slik med nedfellbar seng over rundsittegruppe og køyesenger foran. Virker veldig praktisk og romslig, og slippe å bruke så mye areal på fastmontert seng.

Averso Plus serien

Noen som har erfaringer med disse? Hvordan er det å selge disse igjen evt også? Kan ikke skjønne annet enn at disse burde være veldig praktiske for mange.

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Averso_plus_510_TK_hubbett_ueber_rundsitzgruppe

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Averso_plus_510_TK_rundsitzgruppe


min søster har en slik, kjørt rundt i europa i sommer og er veldig fornøyd!
Til Toppen Go down
ronhap




Antall Innlegg : 5
Registration date : 28.03.2014

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 13:43

Ingen som har erfaringer med denne vongnen?
Hvordan er denne nedfellbare sengen, er denne sengen "god nok"? Altså solid nok konstruksjon samt god å ligge på?
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 16:25

Bestilte meg en ny slik, 510TK, som dukker opp om en måneds tid, så da kan jeg svare ihvertfall... Ellers har ikke akkurat testet senga, men kikket på noen nye og brukte vogner og virker veldig solid. Selve mekanikken til senga er festet i veggene som er forsterket. I brosjyra står det vel 200kg.

Var visst noe problemer med heisemekanismen frem til 2011, men etter det skal det fungere bra. Har lest litt rundt på tyske forum og folk virker ihvertfall fornøyd.
Til Toppen Go down
ronhap




Antall Innlegg : 5
Registration date : 28.03.2014

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 19:07

Ja syntes disse vognene virker utrolig smarte, i hvert fall for meg som kan dra maks 1500 kg med bilen. Får jeg spørre hva pris du fikk på en ny? Skal til forhandler i morgen forstår du så greit å være litt forberedt:)
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 20:13

nå endte jeg med å bestille fra Tyskland da. Ender vel på rundt 175.000 (ut ifra eurokurs for tida) ink norsk moms, med ultraheat, gulvvarme, oppjustering til 1700kg totaltvekt, stor lasteluke på høyre side, sykkelstativ, pluss noe annet. I norge lå det vel på rundt 235.000kr i samme konfigurasjon for tida, men bør vel kunne prute en 15.000... Batteri og lader monterer jeg selv.
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 20:18

Hvis du tar en titt på den tyske sida er alle priser i euro opgitt i konfiguratoren. Du kan typisk trekke fra 8-10% på dette igjen på hva du vil få i tilbud fra tysk forhandler. Så kan du sammenligne den veien ihvertfall..

http://www.buerstner.com/de/konfigurator.html?L=2
Til Toppen Go down
ronhap




Antall Innlegg : 5
Registration date : 28.03.2014

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 21:35

Ikke dumt! Får du den levert til Norge eller henter du den selv? Tips angående forhandler jeg kan kontakte? Smile
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeFre 28 Mar 2014 - 22:12

Har kjøpt fra Auto und Freizeit, offisiell forhandler. Ligger like ved grensa til Danmark. Henter selv. Kjøpte en Hobby i fjor og da fikk jeg den bare levert rett på color line ferga. Men tar det som en tur og kan sjekke over litt selv også før drar den hjemover. Ellers så er planen litt turer i Danmark og Tyskland uansett.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeTir 17 Feb 2015 - 14:25

Jeg ser det har kommet en Premio plus som skal være noe rimligere og enda lettere? Ellers vet jeg ikke hva forskjellen er. https://www.youtube.com/watch?v=SixVnZwvlgQ

Jeg sikler fremdeles på denne typen vogn, men jeg syns 230000kr er i overkant for en vogn på denne størrelsen. I Tyskland klarer en vel å komme under 160000kr med nødvendig utstyr? Jeg fårstår dårlig tysk og konfiguratoren er på tysk. Moms kommer i tillegg så da er en oppi 200000kr så det er igrunnen ikke nok å spare til at det svarer seg å importere med tanke på at det er litt jobb og det blir vel litt mer kluss om det skulle dukke opp problemer.

Jeg drøyer nok uansett kjøp til jeg er ferdig med å bygge hus til høsten.
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeTir 17 Feb 2015 - 22:14

Så dyrt blir det ikke. Husk å trekke i fra tysk moms på 19% først. Men listepris med norsk moms og ting som f.eks ultraheat og gulvvarme, så havner du nok på rundt 165.000kr for Premio plus. (1 EUR = 8.6NOK). +evt frakt ca 5000 med Kielbåten. Da kan du hente i Oslo. Med en liten deal med forhandler kanskje du har den inn for rundt 155.000kr eller så.


Sist endret av ProsjektX den Man 4 Apr 2016 - 19:26, endret 1 gang
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeOns 18 Feb 2015 - 7:31

ProsjektX skrev:
Så dyrt blir det ikke. Husk å trekke i fra tysk moms på 19% først. I tillegg gir gjerne forhandlere opp til 10% rabatt lett når det er eksport. Men listepris med norsk moms og ting som f.eks ultraheat og gulvvarme, så havner du nok på rundt 165.000kr for Premio plus. (1 EUR = 8.6NOK). +evt frakt ca 5000 med Kielbåten. Da kan du hente i Oslo. Med en liten deal med forhandler kanskje du har den inn for rundt 155.000kr eller så.

Ah, ja selvfølgelig. Jeg glemte den tyske momsen. Da blir det et annet reknestykke og absolutt verdt å vurdere. Hvordan går man frem ved import? Jeg rekner med at det er flere forhandlere i både Tyskland og Danmark som har erfaring med dette og er behjelpelige. Hvordan er det å få lån til å importere?
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeOns 18 Feb 2015 - 7:47

Kjøp i Tyskland, billigere enn danmark. Veldig enkelt ved eksport, du trenger tollpapirer, faktura og CoC dokument. Men dette veit disse selgerne veldig godt så ikke noe problem. Uansett om du bare henter vogn på kaia i Oslo (selger transporterer vogna for deg til terminalen i Kiel) så er det bare å gå til tollkontoret ved terminalbygget, få fyllt ut det som trengs, så har du noen dager på deg til å betale moms. +du trenger prøveskilt så klart). Deretter bare å levere det dokumentet sammen med CoC på vegvesenet for registrering. Gjort på en time.

Typisk betaler du 10% ved bestilling og resten før du henter. Som regel har du chassis nummer noen uker før du skal hente og det holder vel for lån sammen med kontrakt skulle jeg tro.


Sist endret av ProsjektX den Man 4 Apr 2016 - 19:25, endret 1 gang
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeOns 18 Feb 2015 - 11:34

ProsjektX skrev:
Kjøp i Tyskland, billigere enn danmark. Auto & Freizeit er de nærmeste med salgssteder i Kiel og en annen plass litt nærmere grensa til Danmark. Snakker bra engelsk. Handla og henta der selv. Veldig enkelt ved eksport, du trenger tollpapirer, faktura og CoC dokument. Men dette veit disse selgerne veldig godt så ikke noe problem. Uansett om du bare henter vogn på kaia i Oslo (selger transporterer vogna for deg til terminalen i Kiel) så er det bare å gå til tollkontoret ved terminalbygget, få fyllt ut det som trengs, så har du noen dager på deg til å betale moms. +du trenger prøveskilt så klart). Deretter bare å levere det dokumentet sammen med CoC på vegvesenet for registrering. Gjort på en time.

Typisk betaler du 10% ved bestilling og resten før du henter. Som regel har du chassis nummer noen uker før du skal hente og det holder vel for lån sammen med kontrakt skulle jeg tro.

Dette skal jeg seriøst vurdere. Fikk nettopp pris fra min lokale burstner forhandler og der er startpris 224000k så det er mye å hente. Nå kommer jeg nok uansett ikke til å gjøre noe før tidligst til høsten, men det er greit å vite hvilke muligheter en har. Hvordan stiller Norske forhandlere seg til garantispørsmål på importerte vogner?
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitimeMan 23 Feb 2015 - 20:27

Hvordan er senkesengen å ligge i? Jeg er 1,93 høy og jeg er redd den er for liten.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?   Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bürstner Averso Plus 510 TK erfaringer?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» BÜRSTNER Averso fifty 465TS
» Bürstner 680 TK Nordic
» Burstner Premio Plus 510tk. Råd og erfaringer.
» Burstner 580 TK
» Bürstner Ventana 690 TK-N

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BÜRSTNER-
Gå Til: