CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Deler av vognen er mørklagt.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Deler av vognen er mørklagt. Empty
PosteTema: Deler av vognen er mørklagt.   Deler av vognen er mørklagt. Icon_minitimeTor 24 Okt 2013 - 21:36

Har litt trøbbel med el-anlegget, som jeg vil finne ut av nå som vognen ikke brukes. I sommer hadde vi en periode med at lysene på badet + toalettpumpen ikke fungerte. Det kom imidlertid tilbake, og det funket hele ferien, dog med litt flimring/"dirring" i lyset til tider. Nå i høst forsvant lyset på badet igjen, og like etterpå ble hele fremste del av vognen mørklagt.

Som noen sikkert alt har skjønt, er ikke strøm min paradegren, for å si det mildt. Jeg tenker likevel at feilen skyldes en bagatell, så som dårlig kontakt ett eller annet sted. Hvordan går jeg frem for å finne feilen? Det gjelder vognen i signaturen min - Hobby 540 UK fra 2004.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Deler av vognen er mørklagt. Empty
PosteTema: Re: Deler av vognen er mørklagt.   Deler av vognen er mørklagt. Icon_minitimeFre 25 Okt 2013 - 22:18

Du får begynne med å sjekke alle sikringer for å se om de er hele, etterpå får du sjekke alle lyspærer..deretter blir det å følge ledningene for å lete etter løse koblinger og kabelbrudd..
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Deler av vognen er mørklagt. Empty
PosteTema: Re: Deler av vognen er mørklagt.   Deler av vognen er mørklagt. Icon_minitimeLør 26 Okt 2013 - 13:24

Har sjekket alle sikringer jeg har funnet. Alle OK. Det gjaldt 5 stk 12V-sikringer av biltypen. Vet ikke om det kan være flere noe sted? Lyspærene har jeg ikke sjekket, men regner det som usannsynlig at alle ryker samtidig. Lyset på badet kom jo tilbake også, etter å ha vært borte. Før det altså forsvant igjen. Får prøve å følge ledningene, som du sier. Kabelbrudd, vil vel være visuelt synlig? Det må vel skyldes en eller annen ytre påvirkning, i så fall? Gnissing mot en skarp kant, f. eks?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Deler av vognen er mørklagt. Empty
PosteTema: Re: Deler av vognen er mørklagt.   Deler av vognen er mørklagt. Icon_minitimeLør 26 Okt 2013 - 20:46

Sjekk alle koblinger/kabelsko også
Til Toppen Go down
Sponsored content





Deler av vognen er mørklagt. Empty
PosteTema: Re: Deler av vognen er mørklagt.   Deler av vognen er mørklagt. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Deler av vognen er mørklagt.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Få vognen i vater.
» Lade batteri i vognen med omformer 12v til 230V
» Takluker som deler seg.
» Knaus deler
» Peitz deler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: