CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige

Go down 
+7
Harald-
quattro1
benmag
rui
Tasle
jan erik
RoyArnold
11 posters
AvInnlegg
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeFre 14 Mar 2014 - 0:14

Hei!

jeg har en Hobby 650 KFU Prestige 2007 modell og stekeovn er ikke brukt på denne før. Kjøpte den i oktober, så er helt fersk med Hobby.

Det jeg ikke forstår av brukemanual til stekeov er hvordan den brukes. Brukermanual viser 4 typer ovner og ikke noe om hvordan den skal brukes. Kun teknisk info.

Noen her som har samme type vogn og kunne gitt meg noe info?

[url=Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige 2yxkfuv[/url]

Takker for alle svar jeg får.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeFre 14 Mar 2014 - 20:07

Ikke lett og finne info om denne gitt. Hobby spør hvordan modell ovn er: :-S for meg er det gresk, da
jeg finner brukerveieledning på 4 ovner i brukemanual og IKKE noe info om hvem av dem jeg har.
Ga hobby i tyskland understellsnr for og få greie på dette. Men neida, dem kunne heller ikke si hva den het.
ikke lett gitt når selv dem som lager den ikke vet.
Alt jeg har fått beskjed om er : se innstruksjonsbok. (men den er uleselig for meg i alle fall)
Til Toppen Go down
jan erik
CAMPER
CAMPER
jan erik


Male
Antall Innlegg : 33
Age : 74
Localisation : Jessheim
Registration date : 11.12.2008

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeFre 14 Mar 2014 - 20:49

Hva heter stekovnen da? evt.bilde
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeFre 14 Mar 2014 - 22:11

OF 300 Fal er eneste navnet jeg finner på denne.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeFre 14 Mar 2014 - 22:14

Har ett bilde her om det hjelper. [img]Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige W9wmrc[/img]
Til Toppen Go down
jan erik
CAMPER
CAMPER
jan erik


Male
Antall Innlegg : 33
Age : 74
Localisation : Jessheim
Registration date : 11.12.2008

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 15 Mar 2014 - 7:47

Dessverre,den har jeg aldri sett. På vår er det jo utvendig bryter hvor det bare er å trykke inn og vri til det tenner.

Jan Erik.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 15 Mar 2014 - 10:45

Har du forsøkt å google etter noe som står oppgitt av teknisk info?  Noe spesifikt og sentralt?  Det kan jo gi resultater.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
rui
CARAVANER
CARAVANER
rui


Male
Antall Innlegg : 93
Localisation : Varhaug
Registration date : 15.11.2009

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 15 Mar 2014 - 11:30

Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 15 Mar 2014 - 11:32

ja skal si jeg har googlet på alle navn jeg finner.
Finner ikke noe jeg synes er god info.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 15 Mar 2014 - 11:39

Jeg skal titte på den siden der nå.
Det er vel slik at denne ovnen også kan brukes på strøm og ikke bare gass?
Til Toppen Go down
benmag




Antall Innlegg : 13
Registration date : 15.11.2010

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeTir 18 Mar 2014 - 9:20

Den går kun på gass, tennes med en bryter bak døren som trykkes inn og vries litt, hold den inne i noen sek ellers slukkes flammen. Må bare si at ovnen er ikke brukanes til noe annet enn hotdog og hamburger brød, har steilk små pizzaer i den, men det tar 45 min
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeTir 18 Mar 2014 - 14:02

benmag skrev:
Den går kun på gass, tennes med en bryter bak døren som trykkes inn og vries litt, hold den inne i noen sek ellers slukkes flammen. Må bare si at ovnen er ikke brukanes til noe annet enn hotdog og hamburger brød, har steilk små pizzaer i den, men det tar 45 min




Takker så mye for svar. Lurte også på hvordan den var og steke med. Da var det som jeg hadde regnet med.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeOns 19 Mar 2014 - 19:24

Lurte på om dere vet noe her, om det finnes og få kjøpt en slik ovn som går på strøm.
Tenkte på om Hobby lager en ovn man kan kjøpe utenom med strøm også kan bytte ut med den man har.?
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeOns 19 Mar 2014 - 22:05

Har også stekeovn, men av merket Dometic. På ingen måte som stekeovnen hjemme, men det går både å bake og annet. Er du sikker på at ovnen virker slik den skal da? Høres underlig ut at den ikke er brukbar til annet enn å varme pølser.
Til Toppen Go down
RoyArnold
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 56
Registration date : 02.12.2013

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeOns 19 Mar 2014 - 22:56

Hei.
Jeg har ikke prøvd den før. Så bare det var noen her inne som sa den var elendig.
Vi kjøpte vogna i Oktober i fjor den var ikke brukt før denne ovnen.
Vognen er 2007 modell.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeTor 20 Mar 2014 - 7:53

Ovnen bruker mye lenger tid enn en vanlig steikovn.
Men har fått servert fortreffelig mat fra den  Very Happy 
Det gjelder vel å "kjenne" ovnen Smile

Det som er iriterende er hvor lenge vifta går etter at man har stoppet oven.
Regner med det har med utlufting av eventuell gass for å hindre explosjon til ovnen er kald...
Noen som vet om den vifta er temperatrstyrt eller tidsstyrt?
Til Toppen Go down
benmag




Antall Innlegg : 13
Registration date : 15.11.2010

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeSøn 23 Mar 2014 - 22:26

Den er nok tidstyrt, tviler på at det er noen termostat inni der, viften går kun for å få ut varmen, hvis du er lei av å høre på den så trekk ut sikringen på omformeren i skapet
Til Toppen Go down
Ykarlsen
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 75
Localisation : Nordens Paris, Norway
Registration date : 15.02.2012

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 5 Apr 2014 - 15:18

Tar det lang tid å tilberede maten, er temperaturen for lav Wink
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeLør 5 Apr 2014 - 17:37

Ja, langtids steking.
Til Toppen Go down
StianE

StianE


Male
Antall Innlegg : 3
Age : 43
Registration date : 13.04.2014

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 9:35

Har samme ovn og synes også den er helt ubrukelig. Leste på et forum at det var noe feil med de ovnene og at noen hadde fått byttet de på reklamasjon.
Jeg har en teori om at hullene i brenneren er for små eller tett. I vår vogn er det noen ganger vanskelig å få den til å i det hele tatt brenne, har opplevd flere ganger at den slukker.
Prøvde en gang å lage hjemmelaget pizza med tynn bunn men den ble bare tørket og ikke stekt.
Til Toppen Go down
StianE

StianE


Male
Antall Innlegg : 3
Age : 43
Registration date : 13.04.2014

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeTir 15 Apr 2014 - 20:17

Den heter SMEV modell OF311FG
Til Toppen Go down
fallskjerm




Antall Innlegg : 4
Registration date : 29.07.2014

Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitimeTir 29 Jul 2014 - 13:11

Vi har samme vogn og stekovn

Når vi er på tur bruker vi den daglig og er veldig fornøyd.

Denne har to funksjoner vanlig ovn (nedre brenner) og grill (øvre brenner).

For å tenne vri på rattet og trykk inn.
La døren stå åpen til viften starter (hvis dette ikke gjøres slukker flammen)
Lukk igjen døren og vent en stund (ca 15-30 min) før maten som skal stekes settes inn.

Når man slukker den så snurrer viften til ovnen er kald (i sommer når det var veldig varmt stod den nesten på til kvelden).

Vi har bakt kake i den denne ovnen med godt resultat (ungene ble stor fornøyd)

Bare husk å ha hullene i plata inn og ikke dekt til for da vil den ikke virke etter hensikten.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Empty
PosteTema: Re: Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige   Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Stekeovnen på en Hobby 650 KFU Prestige
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby Prestige 610 85 mod.
» hobby 610 prestige
» Hobby Prestige 85
» Dekk til Hobby Prestige 535
» Hobby Prestige 720 UMF 2004

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: