CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Din Caravan Partner

Go down 
+5
quattro1
smholt
Dethleffs
Harald-
Janu82
9 posters
AvInnlegg
Janu82




Antall Innlegg : 2
Registration date : 07.04.2014

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeMan 7 Apr 2014 - 20:09

Hei,

Ny på forum og vurderer å kjøpe vogn for første gang. Har sett litt rundt på nettet og hos lokale forhandlere.
Vurderer ei Hobby 720 UKFe eller KFU, ser at det kan skille veldig mye mellom å kjøpe den hos forhandler og hos din caravan partner, så på ei til 306.000,- den kostet 260.000 hos DNP, men jeg finner ingen informasjon rundt DNP. Er det noen som kjenner til dem?

I tillegg så er jeg usikker på hva ekstrautstyr man bør ha:

- Jeg skal parkere vognen på en fast plass og kommer aldri til å kjøre den (samtidig så vil jeg ikke ta vekk noe som senker verdien ved ett framtidig salg)
- Vintercamping er ett alternativ.

Forslag mottas med takk.

Jan Åge
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 9:01

sjekk med www.wohnwagen-thode.de

Skilte 10k tidligere fra Din Caravan P.

Ekstrautstyr som ikke er med på importert vogn, var iallefall ikke det i 2011:

-formsydde sengetepper
-brannslukker
-kjøkkenvifte
-mulig gulvvarme, men er litt usikker

Jeg kjøpte Autark pakke i tillegg, da får du lading fra bil, samt batteri pakke og LED display i bryterpanel.

Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg lagt på parabol også.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 9:26

Hei
Om du tar kontakt med dette firma http://www.antonscamping.dk/default.asp?mode=visartikel&id=32 så får du rimelig vogn der kan du velge utstyr som du ønsker,har selv kjøpt bobil der og kan bare si topp service.
Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 11:35

Jeg kjøpte med CityWater. Siden jeg står fast på samme plass, er det utrolig greit å ha muligheten til å ha en slangerull stående og bare koble på nærmeste kran når jeg må fylle.

Fikk også montert antenne for RiksTv av forhandleren, Greit å slippe det.

Bestilte også med batteripakke, da planen var å kunne ha noe overvåkningsutstyr, men foreløpig tappes batteriet for mye, så jeg skal teste med å få satt opp et solcellepanel for å vedlikeholdslade batteriet. Mest kjekt å ha, men det er veldig greit at det ikke blir helt mørkt om hovedsikringen går og jeg må ut å resette den.

Fikk også montert utvendig gassventil. Da slipper jeg egen gasstank på grillen. Min ble montert på siden, men jeg ville nok fått montert den for eksempel i front, utenom forteltet, om jeg skulle montert den på nytt.

Monterte også klimaanlegg under en benk. Fin på varme dager, men også på fuktige og for raskt å få varme i vognen. 3 uttak for luft ble montert. Vurderte å montere den i et takvindu. Er glad vi ikke gjorde det. Fint med mest mulig lys fra oven. :-)

Jeg kjøpte fra norsk forhandler, så den var utstyrt med gulvvarme. Veldig greit med det. Kjøpte også med vannbåren varme. Kjekt på vinteren.
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
Janu82




Antall Innlegg : 2
Registration date : 07.04.2014

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 21:30

Takker for gode innspill.

Har lagt til dette ekstrautstyret og vognen blir 275.000,- levert på mitt hjemsted ferdig registrert. Synes det virker bra. Hva tenker dere?

Gulvvarme (545-720) (6 kg)
Norsk instruksjonsbok
Køyseng med tre senger i stedet for to
- For KB, KMFe-, KMF, KFU- og UKFe-løsninger
- Ikke for Premium (15 kg)
Alde Compact 3010 sentralfyr (540-770)
- Vannbåren varme
- Inklusiv 2 pumper
- Note: valget fjerner serviceluke
- Styring via CI-BUS (28 kg)
Dometic avtrekksvifte, ikke for 400 SFe,440 SFr,490 SFf (3 kg)
Autark-pakke
- Lader
- Batteri
- Kontrollpanel
- 600VA strømforsyning
- tilkoblingsmulighet for solcellepanel
- Forutsetter valg av LCD betjeningspanel (29 kg)
Vanntilkobling - City water (1 kg)
TFT Universalholder for flatskjerm-TV - med 3 leddet arm (2 kg)
Gasstilkobling i forteltet (2 kg)
Brannslukker
Røykvarsler, montert
LCD panel med WLAN
- Mulighet for styring av lys, strøm, batteri*, ALDE*, Aircondition* osv. (om styrt med CI-BUS) - Styring via smarttelefon, Iphone, Ipad, bærbar PC osv.
TV Antenne for RiksTV - ferdig montert
- Tertek - montert på mastt
Gass/narkosealarm
- Fastmontert 12V alarm med sensor på butan, propan, metan og narkosegasser
automatisk kalibrering, enkel betjening.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 22:26

Det kan godt være at dette er gunstig, det vet jeg ikke. Men vær obs. på at du neppe kjøper gjennom Din Caravan Partner, det er sannsynligvis DU som står som kjøper hos utenlandsk leverandør. Det betyr at DU tar valutarisiko, og DU må forholde deg til selger (i utlandet) ved eventuelle reklamasjoner. Din Caravan Partner er således kun et ekstra fordyrende ledd, som tar sin faste provisjon. Ville derfor sjekket grundig ut direkte overfor eventuelle utenlandske selgere hvilken pris du kan oppnå der, den er sannsynligvis lavere.
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 23:25

Det er riktig som Quattro sier.
Jeg kjøpte vognen gjennom Dansk Caravan Agent.
Dette er ett fordyrende ledd på 6000 kr for å formidle ett tilbud.
Enden på visa var at jeg komuniserte direkte med www.wohnwagen-thode.de for å sy sammen vogna jeg fikk.
Når handelen var gjort kom regningen som ventet fra Danmark.


Jeg kommer til å gå direkte til tyskeren neste gang.

Men fin side hos Din Caravanpartner, kjekk å konfigurere.
I 2011 skilte prisen 10000 fra den norske og den danske agenten.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeTir 8 Apr 2014 - 23:43

Hei
Det er som det skrives her,unødvendige å bruke andre for å gjøre denne handelen.Danmark og Antons er billigt å handle jeg handlet direkte med Thomas hos Antons og det var masse spart.
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeOns 9 Apr 2014 - 16:29

Jeg handla direkte fra Tysk forhandler, og fikk vogna sendt opp med Kielferga.
Til Toppen Go down
Enviro




Antall Innlegg : 1
Registration date : 21.07.2014

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeMan 21 Jul 2014 - 22:48

Janu82, hvordan gikk det med dette kjøpet? Jeg vurderer også samme vogn fra Din Caravanpartner Smile
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeLør 9 Aug 2014 - 1:06

2013 Hobby 650 kmfe med litt utstyr ble 50.000,- billigere enn i Norge.
Henta selv i Tyskland i påska, solgte etter høstferien samme år.

Du får god hjelp til eventuell reklamasjon - i 1 eller 2 år - kun når du er i Tyskland.
I Norge er du alene.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitimeLør 9 Aug 2014 - 9:20

Så med andre ord så var import en dårlig erfaring?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Din Caravan Partner Empty
PosteTema: Re: Din Caravan Partner   Din Caravan Partner Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Din Caravan Partner
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Beskyttelsestrekk, caravan
» Caravan varmtvann
» Caravan blader
» Brukte deler til campingvogn
» Hobby Premium

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: