CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Isaksa




Male
Antall Innlegg : 5
Age : 39
Registration date : 03.07.2013

Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Empty
PosteTema: Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu   Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Icon_minitimeMan 23 Jun 2014 - 18:48

Heisann!

Da er det snart klart for sommerferie, og vogna skal lastes med alt mulig .
I fjor kom jeg 60kg unna max nyttelast, så tror vi skal klare å holde oss under i år også Wink

Det jeg lurer på, er om noen av dere har erfaringer med lasting av vognen for og få sånn høvelig rett kuletrykk?
Følte ikke det ble helt rett sist ferie vi var på. Og fikk nok litt for mye trykk på kula.
Har dere forteltet og stenger i vogna eller i bil?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Empty
PosteTema: Re: Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu   Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Icon_minitimeTir 24 Jun 2014 - 8:28

Jeg har alltid telt, stenger, grill (Weber Q200) og sammenbrettsykler i bilen. Ta vogna med på en vekt og juster inn pakningen da er det lettere å holde balansen på tur når man putter ting på samme sted.
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind


Male
Antall Innlegg : 34
Age : 44
Localisation : Tennfjord
Registration date : 01.06.2011

Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Empty
PosteTema: Re: Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu   Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Icon_minitimeTir 24 Jun 2014 - 23:00

Når jeg hadde min 650 kfu, sleit jeg med å få nok kuletrykk, jeg la det meste av stengene til forteltet i benken lengst foran. for å få nok. Vil anbefale deg å måle kuletrykket, vognen ligger meget stabilt med riktig kuletrykk. Bruk en badevekt, og stikk en pinne (eller lignende) oppi hansken på draget og sett den ned på vekta. Mange sier at man kan sette vekten under nesehjulet, min erfaring med det er at det ikke gir riktig resultat. Hos meg var vekten over 20kg lettere når jeg målte i hansken kontra nesehjulet.
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind


Male
Antall Innlegg : 34
Age : 44
Localisation : Tennfjord
Registration date : 01.06.2011

Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Empty
PosteTema: Re: Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu   Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Icon_minitimeTir 24 Jun 2014 - 23:13

Nå sa du ingenting om hvilken årsmodell du har, det er vel sikkert litt variasjon fra modell til modell. Jeg hadde en 2005 mod.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Empty
PosteTema: Re: Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu   Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer Lasting av Hobby 650kfu
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaringer med Hobby 720 UKFE Exclusive 2005 mod.??
» Hobby 650KFU ny tråd
» hobby 650kfu og Passat Alltrack
» Wlan modul 2016 Hobby 650kfu
» Hobby 650 KFU 2013 - erfaringer så langt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: