CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 TV i vogna

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TV i vogna Empty
PosteTema: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeOns 23 Jan 2008 - 23:41

Hvilken størrelse TV bør jeg satse på i en Solifer, tro? Vil det være plass til en 20-22 tommers? Den bør jo ellers kunne funke som skjerm for en PC. LCD, naturligvis!? Noen bra forslag til merke og type, og evn erfaringer?

(Må nok begynne å kjøpe inn litt utstyr, litt av hvert, også TV)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeOns 23 Jan 2008 - 23:42

kommer vel litt ann på avstanden, men en 20 tommer bør du prøve å få på plass
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeOns 23 Jan 2008 - 23:49

Ja, det var liksom det som var utgangspunktet - en 20". Man sitter jo i grunnen ganske tett innpå TV-en, så det burde sikkert holde. Har en "gammeldags" 32" i stua, og på den ser man pikslene om man kommer for nært (< 1m eller så). Så lenge det ikke er en HD-sending er vel det ikke til å unngå?

Har du en 20"? Hvordan er bildekvaliteten når du er vel 1 m unna?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeOns 23 Jan 2008 - 23:52

Tasle skrev:
Ja, det var liksom det som var utgangspunktet - en 20". Man sitter jo i grunnen ganske tett innpå TV-en, så det burde sikkert holde. Har en "gammeldags" 32" i stua, og på den ser man pikslene om man kommer for nært (< 1m eller så). Så lenge det ikke er en HD-sending er vel det ikke til å unngå?

Har du en 20"? Hvordan er bildekvaliteten når du er vel 1 m unna?
vi har en mdk så vi sitter 2 meter fra tvn så vi har bare en 14 tommer, og trenger ikke mer
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 0:01

Takker for svaret - en 20" eller kanskje litt mindre burde holde, da. Skjermen jeg sitter foran nå er en 19", og jeg kunne godt tenkt en på 20".
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 7:03

Tasle.

Vi har en Philips 17 tommer flat-tv i vogna,og kunne godt tenkt meg en 20 tommer med tida.Har nok avstand til tv'en til at det hadde vært perfekt.

Kjøpte den for et par år siden,og sortnivået er vel så som så på den.Har jo vært en rivende utvikling på flat-tv'er de siste årene,så nå begynner de jo å nærme seg en god billedrørs-tv når det gjelder kontrast og sortnivå.

Liker godt Philips,Sony,Panasonic og Pioneer av de jeg har sett på i butikkene.Sikkert andre ok merker og,men jeg sverger alltid til kjente merker.

Kjenner ikke i farta til en spesifikk modell jeg kan anbefale i den størrelsen du etterspør her.

Sjekk på Elkjøp,Siba,Lefdal m.fl. på nettet.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 9:52

Tror nok jeg går en ca. 20" TV, når jeg sammenligner størrelsen med min 19" dataskjerm her. Spørsmålet nå blir vel heller om det er plass nok på TV-hylla for en 20" TV - vi får se.

Og som du nevner - en LCD-skjerm i dag er nok bedre enn for en del år siden. Skal kikke innom Elkjip for å orientere meg. Kjente merker er de tryggeste, enig!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 17:43

Jan skrev:
Tasle skrev:
Ja, det var liksom det som var utgangspunktet - en 20". Man sitter jo i grunnen ganske tett innpå TV-en, så det burde sikkert holde. Har en "gammeldags" 32" i stua, og på den ser man pikslene om man kommer for nært (< 1m eller så). Så lenge det ikke er en HD-sending er vel det ikke til å unngå?

Har du en 20"? Hvordan er bildekvaliteten når du er vel 1 m unna?
vi har en mdk så vi sitter 2 meter fra tvn så vi har bare en 14 tommer, og trenger ikke mer


Hei, tror Tv´en vår også er en 14´ . Akkurat passe spør du meg. Og vi drar da uanset ikke på camping for å sitte å glane i idiotboksen..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 18:10

Rune skrev:
Jan skrev:
Tasle skrev:
Ja, det var liksom det som var utgangspunktet - en 20". Man sitter jo i grunnen ganske tett innpå TV-en, så det burde sikkert holde. Har en "gammeldags" 32" i stua, og på den ser man pikslene om man kommer for nært (< 1m eller så). Så lenge det ikke er en HD-sending er vel det ikke til å unngå?

Har du en 20"? Hvordan er bildekvaliteten når du er vel 1 m unna?
vi har en mdk så vi sitter 2 meter fra tvn så vi har bare en 14 tommer, og trenger ikke mer


Hei, tror Tv´en vår også er en 14´ . Akkurat passe spør du meg. Og vi drar da uanset ikke på camping for å sitte å glane i idiotboksen..
ikke vi heller, er mer sånn siste utveg når ungene er utslitte etter en lang dag
Til Toppen Go down
Fjellcamping
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Fjellcamping


Male
Antall Innlegg : 1238
Age : 55
Localisation : Hokksund / Blefjell
Registration date : 28.11.2007

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 18:15

Vi har en 17" LCD som vi synes er passe hvis man sitter ca 2m unna. Svigers har nettopp kjøpt seg en 23" som passer bra i Bjølle 790-en hans syns jeg.

Drar ikke akkurat på camping for å se TV, men greit nok.
Ålreit å ha noe som er godt å se på hvis man først skal se TV.
Til Toppen Go down
http://www.5-elementer.no
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 18:18

Vi har en 14" av gammel type, altså ikke no flatskjerm. Og er lett påvirkelig til å anskaffe meg en litt større flatskjerm tv feks 19 eller 20"
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 18:28

Helt enig med dere, TV-en og camping hører liksom ikke riktig helt sammen. Men det er kjekt å ha en regnfull dag, og kanskje spesielt for småpodene.

Edit: Jeg foretrekker fiskestanga! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 20:37

Vi har satset på en ny sort Samsung 23" i salongen. Denne står sammen med et "hjemmekino" anlegg. Dette gir megabilder og mega lyd når vi ser film fra DVD eller Satelitt. For oss passer kombinasjonen tv og camping til tider meget bra sammen. Har man lyst til å se tv har man definitivt lov! Very Happy
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 20:45

Rufus:

Klart man har "lov" til å se TV så mye man vil. Smak og behag, det der. Jeg er en av dem som gjerne ser både nyheter og været.

Men ellers stirrer jeg helst med lengselens tårevåte øyne på nærmeste fiskevann eller elv Very Happy Eller fyrer opp et (grill)bål noen steder rundt i skauen, hører på fuglene, drømmer at den helt store lottogevinsten blir min en dag, koser med kona etc.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeTor 24 Jan 2008 - 20:59

Tasle skrev:
Rufus:

Klart man har "lov" til å se TV så mye man vil. Smak og behag, det der. Jeg er en av dem som gjerne ser både nyheter og været.

Men ellers stirrer jeg helst med lengselens tårevåte øyne på nærmeste fiskevann eller elv Very Happy Eller fyrer opp et (grill)bål noen steder rundt i skauen, hører på fuglene, drømmer at den helt store lottogevinsten blir min en dag, koser med kona etc.

Tasle
Joda, jeg har nok de samme drømmene. F.eks. finnes primusen og bålkjelen i tankene når jeg kjører i retning vogna. Selv ser jeg de samme programmene fra nyhetsavdelingen. Høydepunkter fra Lars Monsen er heller ikke å forakte på 23 tommern. Problemet mitt er at jeg sovner så søtt fem minutter inn i de fleste filmer. Om filmen er av god kvalitet og etter min smak kan jeg kanskje greie en film i en etappe. Visst ser jeg på tv'n. Very Happy

Som du skjønner er det ikke et must selv om det er mulig.

Har forøvrig uttalt at noe av det værste som kan skje er å dra på fjellet alene uten å huske å ta med satelittkortet. Alene kan det være bra selskap i TV'n. Uten satelitt ender jeg nemlig opp med bakkenettet og TV2 en fredagskvled med Hotel Cesar som eneste alternativ. Dette er værst for megder og da. Very Happy
Til Toppen Go down
Egil Arne




Male
Antall Innlegg : 2
Age : 55
Localisation : Tjønnbakken - Lofoten
Registration date : 08.12.2007

TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitimeLør 26 Jan 2008 - 11:20

Tasle skrev:
Hvilken størrelse TV bør jeg satse på i en Solifer, tro? Vil det være plass til en 20-22 tommers? Den bør jo ellers kunne funke som skjerm for en PC. LCD, naturligvis!? Noen bra forslag til merke og type, og evn erfaringer?

(Må nok begynne å kjøpe inn litt utstyr, litt av hvert, også TV)

Jeg har en Solifer Finlandia 600 2004 mod med NS løsning og har 23toms Dantax med dvd spiller, denne går akkurat på hylla over kjøleskapet, men skal jeg benytte veggfeste er denne tv'n for stor.
Til Toppen Go down
Sponsored content





TV i vogna Empty
PosteTema: Re: TV i vogna   TV i vogna Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
TV i vogna
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» lys bak på vogna
» caravalier
» lys ((på vogna i fortelt))
» Lys og strøm i vogna
» Mikrobølgeovn i vogna?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: SOLIFER-
Gå Til: