CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Importør

Go down 
5 posters
AvInnlegg
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 8:35

Sendte idag en mail til Lara fritid.

Forventer ikke noe svar derfra, men var ment som en opplysningsmail.

Siden flere forhandlere ikke vet hva som skjer. Når eller hvor ting er på produksjonslinjen..
Dette vil jeg anta er like frustrerende for forhandlere som for kunden!

Tanken min er enkel og som følgende:

Når man står som en importør mot et land. Så bør man inneha informasjon fra fabrikken.
Selv om Norge et lite land, har det en viss andel av handelen i Europa og dit hen kan man tolke Norge som en seriøs kunde. Ikke minst på grunn av kapital, så er vi kanskje den mest sikre kunde de kan ha!

Importør: Skaffer fortløpende informasjon om fremdrift/levering.
Sørge for å utdele denne informasjon til forhandler.

Forhandler: Møter kunden, og med god informasjon fra importør kan de
møte kundene med god og forhåpentligvis riktig informasjon.

Kunde: 99% av alle kunder er fornøyd, selv om det skulle skje noe på
veien. Under forutsetning at dem vet Smile Å føle at man er en del
produktet man har handlet, vil man få meget mer lojale kunder!

Hva gjør så en lojal kunde? Jo, dem handler samme vare/produkt gjentatte ganger.
Bare ikke Fabrikk, Importør og Forhandler blir blasserte pga høye salgstall..

Personlig er jeg meget opptatt av kundeservice. Har god erfaring fra både egen bedrift og som kundeservice arbeider fra tidligere.
Og det er da slettes ikke jeg som har måttet vente lengst i uvissheten om levering av produkter fra Hobby. Leser jo rundt og det finnes et titalls ++ kunder som har bestillt vare meget tidligere en meg, og påskeferien ryker den veien høna sparker. Slikt er trist, og ødelegger en del av en forventning.
Tidligste bestillingen jeg vet er fra September og skrittet måtte være å bytte vogntype for å få feire påskeferie. Slikt synes jeg er ille, og kunne vært unngått dersom det hadde ligget en god informasjon underveis i prossessen.

Men dette er jo bare en menig manns mening.. blir man hørt? det gjenstår å se Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 8:59

Støtter det du sier og kan fortelle at min erfaring med Lara Fritid er nettopp det du sier. Shocked

Du får sikkert ikke svar. Sleep

Nå er ikke min engangs henvendelse dit nok til å lage statestikk, men jeg fikk i alle fall ikke svar. Evil or Very Mad Evil or Very Mad

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 9:04

Er i utgangspunktet ikke ute etter å kreve noe svar av importør.
Så lenge de kan dele informasjon med sine forhandlere. Dersom min forhandler vet noe, antar jeg med stor sikkerhet at de er meget inntressert i å informere meg som kunde.

Men, dersom Lara svarer meg på personlig mail, så skal dem få et pluss for det.
Dersom systemet hadde fungert i riktig rekkefølge, ville det alldri vært nødvendig å forespørre seg. Da ville informasjonen nådd kunde før det ble en bekymring eller tanke.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 10:07

Fred.

Har hørt endel om Lara "off record",og det har ikke bare vært pene ord.

Glimrende innlegg.

Arve.
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 10:29

Synes det er viktig å belyse et opplagt problem.
Man kan ikke hvile på laubærene selv med god omsetning.
Gode tall er ikke noe som nødvendigvis gir seg selv på sikt!

Med store salgstall, kreves det ekstra ytelser mot kunder, nettopp av den grunn at reklamasjon/kundekontakt er større en hos konkurrenter som selger mindre.
Som "ryktene" er beskrevet fra tidligere om problemer/feil på denne produsentens produkt, er enda viktigere i dag å håndtere dette meget proffesjonelt!
Årsaken er jo nå at medieformen internett, er i dag mer utbrett informasjonskanal en all annen media. Du og Jeg kan nå ALLE ved å poste ett spesifikt problem på nettet, og den har enorme ringvirkninger!

100 fornøyde kunder kan "kanskje" skaffe 10 nye!
1 missfornøyd kunde kan skremme 100+!

internett og bredbånd har vel bare siste år hatt en vekst i de tusen hjem med 70%, noe som forteller oss at det er ikke lenger bare "nerder" som bruker dette mediet offensivt.
Dette bør absolutt et personpreget produkt som caravan marked bite seg sterkt merke i!

Og med x antall produsenter på markedet, og hvor markedet strammer seg inn, kunne man like gjerne handlet et annet sted... Service og informasjon er 90% av salget.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 11:12

Fred.

Give 'em hell dude.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 11:27

Fred

Helt enig med deg der. Har opplevd når jeg er ute og snuser hos bilforhandlere å nesten få en kald skulder før jeg kommer inn døren, de ansatte i kundemottak eller delesalg sitter og legger kabal på PC´en eller noe annet utenomjobbslig. Har faktisk 4-5 bilforhandlere her i distriktet som jeg høyt , tydelig og uten at det kan missforståes sverget på å aldrig sette mine bein hos så lenge jeg lever. Dette gjelder jo tydeligvis hos CV selgere også. Service og informasjon er det viktigste for meg når jeg skal bruke gjerne 500K på noe, produktene er jo nesten like i dag alikevel så hvilket merke jeg handler det spiller ikke SÅ stor rolle.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 15:32

Bubbe

vedr bilforretninger.... Jeg har samme forhold som deg til VW/Audi jeg...

Vi skulle kjøpe vår første nye bil, og vi hadde på forrhånd bestemt oss for en ny pasat stv. Da jeg kom inn, og i arbeidstøy, ble jeg traks spurt om jeg trengte hjelp.... jeg sa jeg ville handle bil, pg ble så straks henvist til bruktbil-avd i kjelleren...

Ble så skuffa, for jeg skulle da ikke ha noen bruktbil, gikk så ei runde i bruktbilavd, før jeg gikk ut, og fortalte de i døra at siden det tydelig vis var uintresannt å selge arbeidere kliss nye biler, så ville jeg heller kjøpe et annet sted....

selgeren så litt lang ut i trynet da jeg sa dette og gikk... jeg setter etter dette ikke beinene mine der igjen... de vil jo ikke ha oss ekle arbeidere som kunder...

Vegard
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 16:20

fred har du prøvd fabrikken direkte? Føler at du får svar på dagen av i alle fall tyske produsenter. De har en helt annen kultur når det gjelder mail-post.

Da jeg var på Düsseldorf messen -04 så var det kun Hobby som hadde brosjyrer i de nordiske språk.

Jeg bad om information om den nye Land Cruiser 100 fra min Toyota forhandler for 2 måneder siden. Har jeg fått svar?... Så sinnsykt latterlig. Kast dataen og mailboksen Toyota Norge. Dere bruker den likevel ikke. I hvert fall så få til en kultur innom deres ansatte å se på mailen hver dag. Neutral

http://www.autoblog.com/2006/09/13/spy-shots-toyota-land-cruiser/


To svenske par som hentet hjem Hobby vognene selve fra fabrikken. Smile

http://www.husvagnsforum.com/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=32&func=view&id=59616&catid=29

http://www.husvagnsforum.com/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=32&func=view&id=58597&catid=29
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeFre 23 Mar 2007 - 21:17

Har ikke forsøkt fabrikken Markus.

Vet at Tysk industri har seriøse forhold til sine kunder, og betviler ikke om man kan få ut nokså mye informasjon derfra.

Men da forsterker dette bare poenget mitt om at Norges Importør burde ha meget stor innterrese for sin kundemasse og frembringe denne informasjonen til forhandler for så til kunde.

Men fikk sneket til meg info idag, og fikk det bekreftet av min meget hyggelige forhandler idag.
Så langt betviler jeg ikke vilje og service hos min forhandler. Meget hyggelige mennsker og antar de har informasjonsproblemer fra importør. ( dette er det jeg som tror! De sier ikke det )
Auto Caravan Porsgrunn er en god forretning som står på hodet for kunden.

Men importør og forhandler nett i alle bransjer har alltid noe å lære når det gjelder service og informasjon Smile
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 20:33

Er helt enig i karakteristikken av Lara. Vi har kontaktet dem flere ganger vedr. omformer/lader. Har fått svar en gang(rett skal være rett)

Elisabeth sunny
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeMan 2 Apr 2007 - 20:38

Når en snakker om arrogante bilselgere, følgende historie går i Bergen:
Eieren av en av Bergens største kjøreskoler skulle anskaffe nye biler. Han skulle ha 20 biler over et gitt antall år....
Da han kom inn i butikken ble han mønstret opp og ned, og fikk følgende beskjed: Du har ikke råd til en ny......
Han opplyste om hva han var ute etter, og gikk rett til en konkurrerende forhandler.
Denne historien hørte jeg når jeg gikk på kjøreskolen, så jeg går ut fra at den er sann.

Elisabeth sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 4 Apr 2007 - 8:36

Elisabeth

uansett hva slags selger det er snakk om, så reagerer jeg ganske likt hver gang!

kommer jeg inn i en butikk og blir stående leeenge la oss si ti minutt uten at det er antydning til at det er noen som har lyst til å hjelpe meg pleier jeg å gå min vei, og eventuelle ting jeg har lagt på disken eller i en handlekurv blir enkelt å greit bare forlatt der det står!!!

hvis en kjøpmann har det så travelt at de ikke har mulighet til å hjelpe kundene sine får de se å ansette flere folk!!

de som er gnitne på servicen mister meg som kunde, det er sikkert!!!

det er alltid en annen forhandler, er mitt motto!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 4 Apr 2007 - 8:56

Ser det snakkes om kundeservice og er enig med morten.
Får jeg ikke den oppmerksomhet jeg bør ha som kunde så går jeg. Har selv drevet egen virksomhet og deltatt på flere kurs innen salg, service og kundebehandling.
og noe av de viktigste egenskapene til god kundebehandling er å gi kundene god service og 100% ærlighet uansett.
Og man har aldri gjort et salg før kunden kommer tilbake for å handle mer.
Desverre så er det mange steder at man ikke tar dette på alvor og mister kunder.
Dårlig kundeservice ryktes og får fort negative konsekventer.
Historien med en vogner som blir stående i danmark grunnet en fergestopp er et klassisk eksempel.
Burde ikke vært noe problem å ordne alternativ frakt for å kunne levert i følge avtale med kundene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeTir 8 Mai 2007 - 15:58

Hei
Vi har bestilt ny Hobby 650wfu med alde. Den skulle produseres i uke 14 med levering i April skrev kontrakt 2 Januar. Var hoss forhandler i dag men han kan ikke gi noe leveringstidspunkt. Er det noen som har peiling på hvor lang tid dette kan ta. Question
Mvh. oddstee.
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeTir 8 Mai 2007 - 16:20

oddstee

Det eneste jeg kan si: Vet hvordan det er å vente over tiden!
Men siste jeg hørte, var at all produksjon skal være i rute på fabrikk.
Men vet at eksempelvis at det sto 170 vogner på brygga på andre siden av fjorden å ventet på transport over vannet. Dette er nå 1mnd siden... vet ikke videre hvordan dette har gått.
Color Line er vel kanskje kommet i rute igjen?
Til Toppen Go down
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeTir 8 Mai 2007 - 17:44

Fred

Forhandler sier at det første de hører fra fabriken når en vogn går ut er Fakturaen som kommer pr mail samme dag. Deretter kommer vell transport og forsinkelser der. Det kan bli lengeeee
å vente?? Sleep

oddstee
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeTir 8 Mai 2007 - 17:49

oddstee

Føler med deg...
Vi fikk vår helgen etter påske. Den skulle vært ferdig 2 uka i februar.
Trøsten var når den først kom, at den inneholdt allerede noen nye detaljer i forhold til eksempelvis Morten t. som var fra forrige produksjon Smile
En lekker detalj på overskap på kjøkken. Fungerer utmerket!
Så den som venter på noe godt.. osv.
Gleder meg på dine vegne når den kommer!! Fantastisk vogn!
Til Toppen Go down
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeTir 8 Mai 2007 - 18:19

Fred

Det er nok bare å vente men jeg begyner å ane at det blir Sankthans istedefor 17 mai.Vi hadde planer om og få den på plass i Telemark 18 Mai men det går nok ikke. Det er jo en del ting å sette seg inn i når en får ny vogn og som bør ordnes hjemme. Vi gleder oss til og prøve campinglivet med ny Hobby. Very Happy

Mvh oddstee.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 7:11

oddstee.

Føler veldig med dere.Den uvissheten der er ikke god å leve med.Håper det ordner seg raskt.Hvor skal dere ligge i Telemark da ?

Vi lå i Seljord i 9 år.Enormt flott plass.

http://www.seljordcamping.no/

Arve.
Til Toppen Go down
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 19:29

Arve

Vi skal ligge i Tuddal har feriert der i mange år liker fjellturer og fiske.
Det er som du sier uvisheten som er værst men det burde vel være unødvendig om Hobby fabrikken hadde hatt litt bedre komunikasjon
med forhandlere importører. Ser nå på Finn at Magne på Gol aventerer maken vogn med levering i juni mulig han vet bedre en importøren når disse vognene blir levert ?
Frustrerende!!!!!

oddstee.
Til Toppen Go down
fred
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 19:31

oddstee skrev:
Arve

Vi skal ligge i Tuddal har feriert der i mange år liker fjellturer og fiske.
Det er som du sier uvisheten som er værst men det burde vel være unødvendig om Hobby fabrikken hadde hatt litt bedre komunikasjon
med forhandlere importører. Ser nå på Finn at Magne på Gol aventerer maken vogn med levering i juni mulig han vet bedre en importøren når disse vognene blir levert ?
Frustrerende!!!!!

oddstee.

Magne har jo hatt Kfu vognene levert fra November! og jevnt utover med de fleste typene. Han er nok litt flinkere en Lara Fritid til å organisere sine handler.
Vurderte sterkt å handle via han, når vi fikk beskjed om forsinkelsen. Kanskje han får pengene mine neste gang.. visst jeg ikke henter en selv Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 19:39

kan på det sterkeste anbefale å handle med Magne på Gol.
Vi kjøpte Bjølseth'n vår av ham, og fikk en veldig bra innbyttepris på Dethleffs'en Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 20:11

oddstee skrev:
Arve

Vi skal ligge i Tuddal har feriert der i mange år liker fjellturer og fiske.
.............

oddstee.

Ligger dere hos Turid ??
Verdens beste og reneste plass........... !!

jkl
Til Toppen Go down
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 20:30

jkl
Ligger dere hos Turid ??
Verdens beste og reneste plass........... !!
Ja Enig....

Oddstee.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitimeOns 9 Mai 2007 - 20:34

Tre dager hos Turid, evt. med en avstikker opp til "Huldra Hula", gjør mer nytte enn et glass med lykkepiller.

Rart man ikke kan få det på blå resept!!!

jkl
Til Toppen Go down
Sponsored content





Importør Empty
PosteTema: Re: Importør   Importør Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Importør
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: