CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rense toalettets spyletank.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeTir 26 Aug 2014 - 21:32

Jeg har over lengre tid hatt problem med at det er mye rusk i spylevannet på do. I fjor, før vognen gikk i "opplag" for vinteren, fylte jeg tanken med rent vann, spylte tomt, fylte på igjen, spylte tomt på nytt. Dette gjentok jeg til det ikke kom mer rusk. Men i år, etter kort tids bruk, var problemet tilbake med full styrke. Er det noe middel eller metode jeg kan bruke for å gjort spylertanken helt ren?
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeTir 26 Aug 2014 - 23:20

Hei er det som jeg tror så kan du ta opp den boksen/papirbeholder den står over spylepumpen,da kommer du til får å spyle/børste og har du da en vannsuger så får du gjort tanken skikkeligt ren.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeOns 27 Aug 2014 - 8:21

Når jeg hadde egen tank til dospyling brukte jeg "rød guffe" i spylevannet da fikk jeg ikke noe grums der, men vet ikke om det er godt nok for deg.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeOns 27 Aug 2014 - 8:25

Hei. Jeg har alltid brukt "rød guffe"i spylevannet i de tre årene jeg har eid vognen, så det er ikke der problemet ligger :)Men det kan jo være "gammel moro" etter tidligere eiere, kanskje. Noen papirbeholder tror jeg heller ikke at jeg har, men får underøke litt mer ved anledning.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeOns 27 Aug 2014 - 9:29

Kanskje klorin eller Mudin kan brukes?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeOns 27 Aug 2014 - 14:30

Når jeg brukte rød Tethfordvæske kom det en del sorte flak etter litt tid kombinert med kjøring med vogna. Gikk over til en sprut zalo, ca 1sekund, og problemet forsvant. Billig var det også.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeTor 28 Aug 2014 - 10:07

Skal prøve med Zalo, det er jo e billig løsning også. Bruker du kun Zalo da, i stedet for den røde Thetford-væsken?
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeTor 28 Aug 2014 - 14:38

Den røde thetford vasken er ikke brukanes,brukte det på forrige Bobilen med masse sorte flak i tanken
Bruk bare vann og blåe poser i WC tanken.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitimeTor 28 Aug 2014 - 20:45

Kun zalo og vann i flere år, nå har jeg vann fra hovedvanntanken så nå er det ikke zalo....

Har forøvrig bruk sånne poser fra Thetford i stedet for grønn Thetford væske i toalett tanken, utrolig mye bedre og nå i år har jeg brukt tilsvarende produkt fra Dometic kjøpt på Clas, egentlig enda bedre.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rense toalettets spyletank. Empty
PosteTema: Re: Rense toalettets spyletank.   Rense toalettets spyletank. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rense toalettets spyletank.
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: